Vil lige tilføje, hvis det har nogen betydning, at karburatoren er af en
type med en tipper i stedet for en alm. choker. Dette kunne måske betyde
noget.
mvh. Jacob
"Jacob Larsen" <jacobl@FJERNDETTE.cs.auc.dk> wrote in message
news:bbja4r$g4v$1@sunsite.dk...
> > Blev der ikke et sted foreslået at du skulle prøve at åbne for
tankdækslet
> > når
> > det skete?
>
> Jo. Det prøvede jeg også, men det hjalp desværre ikke
>
>
> > Ellers byder jeg på andre forhindringer for frit løb til karburatoren:
> > - Stoppet filter i bensinhanen :-/
> > - Et knæk på bensinslangen!?
> > - En hængende svømmer (gi' karbunaden et bestemt spark med en støvlehæl
> hhv.
> > et slag med en træklods/gren!) :-/
>
> Jeg havde tanken af og rensede den helt, da der før har været problemer
med
> rust i tanken, som satte sig i karburatoren. Samtidig tjeckede jeg at
> benzinhanen virkede og gav nok benzin. Karburatoren blev adskildt og
renset
> selvom den ikke viste tegn på at være stoppet. Dette hjalp desværre heller
> ikke.
>
> Du har måske fat i noget med, at svømmeren ikke fungerer efter hensigten.
> Kan det tænkes at svømmeren ikke "stiger" på plads efter den lange lige
> kørsel for så at lukke for meget benzin ind (altså drukner sig selv). Det
> ville vel forklare, at maskinen først går i stå lidt efter at man har
> sluppet gassen, men også at den må være druknet, siden den ikke er til at
> starte igen bagefter.
>
> Kan dette også forklare hvorfor den har nemmere ved at gøre det igen, når
> jeg endelig får den startet bagefter? Jeg overvejer om svømmeren kan være
> utæt (selvom den ikke så sådan ud, da jeg havde den skildt ad). Ville det
> ikke give ovennævnte symptomer?
>
> mvh Jacob
>
>