Uth <gert@uth.dk> skrev i en news:nwEAa.19$Zr2.0@news.get2net.dk...
> Jeg har lidt problemer med min starter. Èn gang ud af 20,30 stykker sker
> der ganske nekelt ingenting, når jeg trykker på knappen. Det er til at
> holde ud, men når det sker er det som regel på steder, hvor det virker
> totalt utjekket at skubbe sådan en stor klods i gang. Værkstedet kan ikke
> umiddelbart finde fejlen - starteren er tilsyneladende OK, og de
> forskellige kontakter på koblingshåndtag, starter m.m. fejler heller ingen
> ting.
> Er der nogen af jer, der har en idé til, hvor man kan sparke, så den
> kommer til at virke igen - eller skal man bide i det sure æble og købe en
> ny starter - med risiko for at problemet ikke er løst dermed?
Mon ikke at det er de første symptomer på nedslidte starterkul at du oplever
:-/
Ifald vil kiksene fremover tiltage i frekvens!
Når du har et udfald, så prøv at sætte motoren i gear og med sluppet kobling
"rokke" baglæns et par gange! Bevægelsen baglæns låser starteres friløb og
trækker derved denne med rundt, og dét plejer at kunne få et par næsten
færdige kul fri af deres kæntring og ned i kontakt med kobberbanerne!
Ergo: Kan det lade sig gøre at få starteren igang med dét trick, er det et
klart indicie for at det er kullene der er 99% færdige!
Min 3.600 km's ferie i '96 startede forøvrigt akkurat sådan - Og inden vi
var kommet turen igennem var det fruen der var 99% start(-skubber)
Citat: "Materiellet skal fandeme være iorden så" (Kommentar fra en
Veteran-motorcyklist, som et par kammerater snakkede med på Sveriges-færgen,
da de var på vej på Nordkap-tur - Næse morgen stod han på vogndækket med
åbne øjne og betragtede at den enes 6½'er Katana skulle skubbes igang p.g.a.
samme skavank!)
--
Armand.