|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Erfaringer med Remus potter Fra : S.G |
Dato : 26-05-03 16:50 |
|
Der fulgte en Remus Viper (den med 2 studser) med til min RF900R. Jeg har
påmonteret den, og den giver en rigtig fed dyb lyd. Når man åbner for gassen
siger den ikke særlig meget mere end originalen (og det skulle være race
udgaven), så det er jo fint
Men hvad har i af erfaringer med denne potte.. Giver den noget effektmæssig
fx ved en omdysning?
Bruun larsens erfaringer var at den stort set intet gav, men det synes jeg
nu er underligt da det er tydeligt cyklen kan komme af med noget mere luft
| |
John Jensen (26-05-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : John Jensen |
Dato : 26-05-03 18:07 |
|
"S.G" <diller@NOSPAMmbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse news:oGqAa.
> Bruun larsens erfaringer var at den stort set intet gav, men det synes jeg
> nu er underligt da det er tydeligt cyklen kan komme af med noget mere luft
>
Der har i tidens løb været adskillige tests i MOTORRAD hvor de på
forskellige modeller
har testet 10-12 slip-on lyddæmpere contra originale lyddæmpere og
konklusionen har hver
gang været at hovedparten af dem har givet både lavere effekt & lavere
drejningsmoment, - nogle endda
så meget mindre at man skulle mene det ikke kunne passe...
Eneste cykel der rigtigt var nogen effekt på var 1200 Banditten, her var der
effektforøgelse
på helt op til 15-20 HK, men den er jo også "droslet" til 98 HK i
tyskerlandet, og det er
åbenbart gjort via lyddæmperen.
Det eneste du får ud af en anden lyddæmper er mere larm, lavere vægt og et
andet udseende, og i bedste
fald samme ydelse som med originalen, skal det virkelig batte noget, så skal
der monteres et
komplet udstødningssystem, - men så snakker vi jo også 12-15.000,-
/ John
>
| |
Tommy Fer (26-05-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Tommy Fer |
Dato : 26-05-03 18:19 |
|
> Eneste cykel der rigtigt var nogen effekt på var 1200 Banditten, her var
der
> effektforøgelse
> på helt op til 15-20 HK, men den er jo også "droslet" til 98 HK i
> tyskerlandet, og det er
> åbenbart gjort via lyddæmperen.
Det er den såmænd også alle andre steder... .
mvh Tommy Fer
| |
Lasse Lundberg (27-05-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Lasse Lundberg |
Dato : 27-05-03 07:59 |
|
"John Jensen" <John@nospamJensen.tdcadsl.dk> wrote in message
news:3ed2489d$0$76082$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Der har i tidens løb været adskillige tests i MOTORRAD hvor de på
> forskellige modeller
> har testet 10-12 slip-on lyddæmpere contra originale lyddæmpere og
> konklusionen har hver
> gang været at hovedparten af dem har givet både lavere effekt & lavere
> drejningsmoment, - nogle endda
> så meget mindre at man skulle mene det ikke kunne passe...
det kan vist kun passe hvis cyklen ikke bliver dyset ind bagefter. Hermed
siger jeg ikke at det er alle potter der giver gevinst, men at der findes
flere mærker derude der give mere power blot cyklen bliver dysset herefter.
jeg har set på flere udstødningsanlæg til min mille, og en af dem der giver
mest er en slip on fra leovinci til den fine pris af 2500 dkkr den gav 7 hk
mere og højere moment igennem hele kurven...testen var udført på et lokalt
værksted med samme rullefelt til alle potter, alle potter målt på samme
dag......man kan også montere acropovich dual anlæg til 20.000 kr den gav
blot 1hk mere end leovincien.
af praktisk erfaring fik jeg monteret en Cobra full race system på min
cbr1000....det hævede hk fra 114 til 121, men mest draktisk var mellem
området hvor den gav næsten 10 hk mere, jeg kan ikek huske værdierne for
momentet, men de var også højere
Lasse
Mille & Karin & Neelix
uhh jeg skal hente dragt og dæk i morgen...så skal der dælme køres nogen km
| |
|
|