/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Sørgelige rester...
Fra : Jon Larsen


Dato : 26-05-03 08:23

Så fik jeg hentet resterne af min kværn hjem, dvs min far gjorde.
De ringede så til mig og fortalte at de 2 motorere var adskilt nok til at
kunne ligge i 4 papkasser, så jeg håber at topstykke og cylinder ligger i en
kasse og resten af motoren samlet i den anden, og at delene er sorteret så
de passer sammen..

Er det virkelig nødvendigt at skille en motor så meget ad at de skal ligge i
4 papkasser for at se på topstykke og cylinder ???


--
MVH.
Jon Larsen
Stud.Procesteknolog.
GSX 250 R Supersport
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."
"Fjern "SPAMSUCKS" fra min e-mail-addresse for svar "



 
 
Morten Juel (26-05-2003)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 26-05-03 15:08

> Så fik jeg hentet resterne af min kværn hjem, dvs min far gjorde.
> De ringede så til mig og fortalte at de 2 motorere var adskilt nok til at
> kunne ligge i 4 papkasser, så jeg håber at topstykke og cylinder ligger i
en
> kasse og resten af motoren samlet i den anden, og at delene er sorteret så
> de passer sammen..

WHAT ?!?! har de bare skildt motorene ad uden din tilladelse ?
Og hvorfor har de ikke lavet deres arbejde færdigt ?

> Er det virkelig nødvendigt at skille en motor så meget ad at de skal ligge
i
> 4 papkasser for at se på topstykke og cylinder ???

Nu har jeg ikke skruet på en baby gixxer, men alle dem jeg har skruet på er
det et klart NEJ !
Hvad helvede har den mekker haft gang i, og hvem er han, der skal jeg aldrig
ha min cykel hen...

> MVH.
> Jon Larsen
> Stud.Procesteknolog.
> GSX 250 R Supersport

Hehe der er vil ikke så meget supersport i den lige pt ;o/

--
Mvh
Morten --- http://StarChild.dk
Suzuki DR350SET --- TIL SALG SE PÅ: http://DR350.dk
Yamaha XJ600
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i





Mikkel Christensen (26-05-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 26-05-03 15:25

"Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> writes:

> > De ringede så til mig og fortalte at de 2 motorere var adskilt nok til
> > at kunne ligge i 4 papkasser,
>
> > Er det virkelig nødvendigt at skille en motor så meget ad at de skal
> > ligge i 4 papkasser for at se på topstykke og cylinder ???
>
> Nu har jeg ikke skruet på en baby gixxer, men alle dem jeg har skruet på
> er det et klart NEJ !

Det kommer da an på hvor store kasserne er... Hvad nu hvis de to af
kasserne er jordbærbakker med alle boltene i?

Jeg har på den anden side set en næsten hel Yamaha DT ligge i en enkelt
papkasse.

--
Mikkel
motortosse.dk | de-moc-ra-cy (di mok' ra see) n. Three wolves
| and a sheep voting on what's for dinner.
| <Author unknown - at least to me>

Morten Juel (26-05-2003)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 26-05-03 15:29

> Det kommer da an på hvor store kasserne er... Hvad nu hvis de to af
> kasserne er jordbærbakker med alle boltene i?

Nej det er en æske ! en kasse er størrere

--
Mvh
Morten --- http://StarChild.dk
Suzuki DR350SET --- TIL SALG SE PÅ: http://DR350.dk
Yamaha XJ600
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i




Jon Larsen (26-05-2003)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 26-05-03 15:53


>
> WHAT ?!?! har de bare skildt motorene ad uden din tilladelse ?
> Og hvorfor har de ikke lavet deres arbejde færdigt ?
>
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Jeg bad ham kigge på hvad der var galt med den motor der sad i stellet,
efter han havde kigget på den gamle reservedelsmotor..

Da jeg så fik at vide hvad er var galt, bad jeg ham om ikke at lave mere..
dvs, at han altså ikke har samlet motorene igen. Det er egentlig fint nok,
hvis han altså ikke har splittet dem helt ad... Jeg har ikke selv kigget i
papkasserne endnu.. Det var mine forældre der ringede og fortalte at de fik
motorene i 4 papkasser, og det synes jeg lyder rimeligt voldsomt..
Der står i en af mine tidligere tråde hvem det var der kiggede på dyret !!


--
MVH.
Jon Larsen
Stud.Procesteknolog.
GSX 250 R Supersport
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."
"Fjern "SPAMSUCKS" fra min e-mail-addresse for svar "





Morten Juel (26-05-2003)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 26-05-03 16:02

> Jeg bad ham kigge på hvad der var galt med den motor der sad i stellet,
> efter han havde kigget på den gamle reservedelsmotor..
>
> Da jeg så fik at vide hvad er var galt, bad jeg ham om ikke at lave mere..
> dvs, at han altså ikke har samlet motorene igen. Det er egentlig fint nok,
> hvis han altså ikke har splittet dem helt ad...

Arhh ok, hvad var der så galt ?

--
Mvh
Morten --- http://StarChild.dk
Suzuki DR350SET --- TIL SALG SE PÅ: http://DR350.dk
Yamaha XJ600
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i




Jon Larsen (26-05-2003)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 26-05-03 16:10


>
> Arhh ok, hvad var der så galt ?
>
> --
> Mvh
> Morten --- http://StarChild.dk
> Suzuki DR350SET --- TIL SALG SE PÅ: http://DR350.dk
xxxxxxxxxxxxxxx

Du skal bare læse min tråd som hedder " sørgeligt nyt fra værkstedet " !!



--
MVH.
Jon Larsen
Stud.Procesteknolog.
GSX 250 R Supersport
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."
"Fjern "SPAMSUCKS" fra min e-mail-addresse for svar "



Morten Juel (26-05-2003)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 26-05-03 17:34

> Du skal bare læse min tråd som hedder " sørgeligt nyt fra værkstedet " !!
>

hehe ups.. men rust bare såen ?! jeg har sq haft cylindre ligegnde i skure i
årevis så længe der er et olielag så ruster de sq ikke, så skal der vand
derned !! jeg synes det lyder mærkeligt, skriv lige når du har set dine dele
!
Ventiler er nemme at få tætte, køb et slibesæt det koster ved 100,- og så er
der bare at gå igang, det tager laaaaaang tid, men tolmod betaler sig
det var det jeg fandt ud af mht min GPZ, Claus som købte den siger den bare
spiller

--
Mvh
Morten --- http://StarChild.dk
Suzuki DR350SET --- TIL SALG SE PÅ: http://DR350.dk
Yamaha XJ600
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i




Jon Larsen (26-05-2003)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 26-05-03 18:28


"> hehe ups.. men rust bare såen ?! jeg har sq haft cylindre ligegnde i
skure i
> årevis så længe der er et olielag så ruster de sq ikke, så skal der vand
> derned !! jeg synes det lyder mærkeligt, skriv lige når du har set dine
dele
> !
Jamen det vil jeg da så gøre


> Ventiler er nemme at få tætte, køb et slibesæt det koster ved 100,- og så
er
> der bare at gå igang, det tager laaaaaang tid, men tolmod betaler sig
> det var det jeg fandt ud af mht min GPZ, Claus som købte den siger den
bare
> spiller
>
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Jo jo.. men nu ved jewg tilfældigvis at topstykket fra den gamle motor er
næsten tip top, og alle ventiler er målt efter og står som de skal.. det
bliver det som jeg bruger Så kan jeg jo lege lidt med det andet
topstykke... Cylinderblokken fra den gamle motor akn jeg ikke bruge, da en
løs krydspind har munket cylle nr 2.


--
MVH.
Jon Larsen
Stud.Procesteknolog.
GSX 250 R Supersport
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."
"Fjern "SPAMSUCKS" fra min e-mail-addresse for svar "





Jon Larsen (26-05-2003)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 26-05-03 21:13

Nu har jeg snakket med min far igen, og fået lidt mere at vide..

Den rust mekanikeren snakkede om, er slet ikke så slem endda.. der er
faktisk kun tale om et par få sorte pletter i cylinderne..
Imorgen bliver cylinderne sendt til et cylinderværksted her i Odense for at
blive honet
Det tager de 300 ,- + moms for...

Stempelringene så ikke ud til at være utætte men bliver skiftet pga
honingen.
Et sæt koster vist ca. 350,- + moms pr stempel så det er til at overleve..

Så skal der olieringe, ny toppakning og lidt arbejde til.. så er jeg
forhåbentlig kørende igen..

Det gamle topstykke er blevet testet for utætheder med sprit.. det holder
tæt.. og for god ordens skyld tjekkes
ventil-indstillingerne igen, for at sikre at de står ordenligt inden det
samles helt.

Mekanikeren har ladet resterne af den "nye" motor sidde i stellet så det kun
er cylinder og topstykke samt alt det andet der høre til der, der skal
sættes på igen..

Den gamle motor kan måske laves, hvis den ene cylinder bliver boret op, og
hvis jeg kan finde et stempel i over-størrelse
Eller skal de alle 4 skiftes... ???
Ventiler og ventilsæder skal så lige ordnes så de igen lukke tæt, så har jeg
2 fungerende motorer.


BTW.. hvordan ser det ud med et evt. skift med en 400 Impulse-motor.. mås
man det ?? elelr skal den synes og omregistreres igen ???



--
MVH.
Jon Larsen
Stud.Procesteknolog.
GSX 250 R Supersport ( snart i live )
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."
"Fjern "SPAMSUCKS" fra min e-mail-addresse for svar "










Armand (26-05-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-05-03 22:47


Jon Larsen <jon_soegaard@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en
news:3ed2756b$0$5178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Den gamle motor kan måske laves, hvis den ene cylinder bliver boret op, og
> hvis jeg kan finde et stempel i over-størrelse
> Eller skal de alle 4 skiftes... ???

JA!!
Ikke at gøre dét, er ren RD-style :-|

> BTW.. hvordan ser det ud med et evt. skift med en 400 Impulse-motor.. mås
> man det ??

Impulse'n er højere ydende end BabyGix's 45Hk+20%, så dét er T&S ikke med på


--
Armand.





Hans Joergensen (27-05-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 27-05-03 09:34

Armand wrote:
> JA!!
> Ikke at gøre dét, er ren RD-style :-|

Årh hold op .. det er da en god måde at spare penge på :)

Tror du reelt der vil ske noget ved at køre med et stempel i den ene
cylinder der er 0,25mm større end de andre? det tror jeg ikke.

// Hans, med totalt RD-stil, dér ...
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Armand (27-05-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-05-03 16:41


Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i en
news:slrnbd68nq.ef6.haj@enterprise-server.dk...
> Armand wrote:
> > JA!!
> > Ikke at gøre dét, er ren RD-style :-|
>
> Årh hold op .. det er da en god måde at spare penge på :)
>
> Tror du reelt der vil ske noget ved at køre med et stempel i den ene
> cylinder der er 0,25mm større end de andre? det tror jeg ikke.

Jup!
Vibrationer!!! => knækkede beslag og revnede kåbedele :-|

--
Armand.



Hans Joergensen (28-05-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 28-05-03 08:39

Armand wrote:
>> Tror du reelt der vil ske noget ved at køre med et stempel i den ene
>> cylinder der er 0,25mm større end de andre? det tror jeg ikke.
> Jup!
> Vibrationer!!! => knækkede beslag og revnede kåbedele :-|

Fat i en fil, og en dremel, og så lige få tilpasset vægten på det
nye stempel til de gamle ... så burde den vel være klaret ? ;)

// Hans
--
http://ph33r.dk - Helt galt .. :)
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Rune Larsen (27-05-2003)
Kommentar
Fra : Rune Larsen


Dato : 27-05-03 10:57

Armand wrote:

> JA!!
> Ikke at gøre dét, er ren RD-style :-|

Hvorfor? Balance?

/Rune

Armand (27-05-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-05-03 21:55


Rune Larsen <rune.larsen@tiscali.dk> skrev i en
news:DCGAa.18381$YZ6.666943@news010.worldonline.dk...
> Armand wrote:
>
> > JA!!
> > Ikke at gøre dét, er ren RD-style :-|
>
> Hvorfor? Balance?

Jup!

--
Armand



Steen Gruby (27-05-2003)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 27-05-03 23:25

On Tue, 27 May 2003 22:54:57 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

Hej Armand.
>>
>> Hvorfor? Balance?
>
>Jup!

Ikke for at opfordre til klamp, men man kan godt slippe fra "et
stempel" metoden.
Men det kræver at man sliber lidt (indvendigt) materiale af det nye
stempel og afvejer det sammen med de gamle.
Men det er og bliver klamp.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Jens Blaabjerg \(rep~ (28-05-2003)
Kommentar
Fra : Jens Blaabjerg \(rep~


Dato : 28-05-03 09:13

Steen Gruby wrote:
>>> Hvorfor? Balance?
>>
>> Jup!
>
> Ikke for at opfordre til klamp, men man kan godt slippe fra "et
> stempel" metoden.
> Men det kræver at man sliber lidt (indvendigt) materiale af det nye
> stempel og afvejer det sammen med de gamle.
> Men det er og bliver klamp.

Hmm, det er da noget man gør under alle omstændigheder. Hvis man køber
ordentlige stempler så er det gjort på forhånd. Alle overstørrelser fra
Viseco vejer det samme, i hvert fald til en RD. Det kan dog skyldes at de
ved hvor seriøse vi RD folk er...

Jens
RD



Hekto (28-05-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 28-05-03 17:53

In article <Ib_Aa.1803$aa7.1704@news.get2net.dk>, "Jens Blaabjerg
\(replace xxx with newsgroup to reply\)" <xxx@blaabjerg.net> says...
> Viseco vejer det samme, i hvert fald til en RD. Det kan dog skyldes at de
> ved hvor seriøse vi RD folk er...
>
>
*ROFL*

- æd den Armand!!!! ;0)
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto


.... What about www.mc-portalen.com ?

Jon Larsen (28-05-2003)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 28-05-03 16:58

Lige for at lægge låg på sagen.

Det er sidste gang den mekaniker får lov at røre min mc..

Da mine forældre skulle hente motorcykler, blev de ikke behandlet særligt
pænt.

Da de var ved at bære delene ud på traileren stillede han sig op og sagde "
Jeg skal jo også lige have mine penge "
Det er edername for meget at sige sådan.. som om enhver vil snyde ham...
Desuden har han skilt mere ad end nødvendigt.. så reelt tror jeg ikke manden
har en dyt forstand på motorcykler... måske kun de gamle engelske han render
og piller i... SUK!!!!


--
MVH.
Jon Larsen
Stud.Procesteknolog.
GSX 250 R Supersport
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."
"Fjern "SPAMSUCKS" fra min e-mail-addresse for svar "





John Jensen (28-05-2003)
Kommentar
Fra : John Jensen


Dato : 28-05-03 18:10


"Jon Larsen" <jon_soegaard@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3ed4dce3$0$76075$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Lige for at lægge låg på sagen.
>
> Det er sidste gang den mekaniker får lov at røre min mc..
>
> Da mine forældre skulle hente motorcykler, blev de ikke behandlet særligt
> pænt.
>
> Da de var ved at bære delene ud på traileren stillede han sig op og sagde
"
> Jeg skal jo også lige have mine penge "
> Det er edername for meget at sige sådan.. som om enhver vil snyde ham...
> Desuden har han skilt mere ad end nødvendigt.. så reelt tror jeg ikke
manden
> har en dyt forstand på motorcykler... måske kun de gamle engelske han
render
> og piller i... SUK!!!!
>
>
> --
> MVH.
> Jon Larsen
> Stud.Procesteknolog.
> GSX 250 R Supersport
> "Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."
> "Fjern "SPAMSUCKS" fra min e-mail-addresse for svar "
>
> Ja ja Jon, - her som i alle andre horror historier, så har vi jo kun
"sagen" fra din side.!

Vi andre ved jo ikke hvad & hvordan i har snakket sammen, og aftalt, og
hvorvidt han har
skilt mere ad end nødvendigt er sku' osse svært for os at vurdere, men for
mig lyder det nu ikke
så alarmerende hvis staklen har skullet skille 2 motorer ad for at finde ud
af hvad / om det kunne
sættes sammen til 1 brugbar, så lyder de "4 papkasser" ikke helt hen i
vejret...

Just my 4p.

John
>
>



Jon Larsen (29-05-2003)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 29-05-03 10:49


> >
> > Ja ja Jon, - her som i alle andre horror historier, så har vi jo kun
> "sagen" fra din side.!
>
> Vi andre ved jo ikke hvad & hvordan i har snakket sammen, og aftalt, og
> hvorvidt han har
> skilt mere ad end nødvendigt er sku' osse svært for os at vurdere, men for
> mig lyder det nu ikke
> så alarmerende hvis staklen har skullet skille 2 motorer ad for at finde
ud
> af hvad / om det kunne
> sættes sammen til 1 brugbar, så lyder de "4 papkasser" ikke helt hen i
> vejret...
>
> Just my 4p.
>
> John
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Jeg er skam helt enig med dig, men jeg kan jo af gode grunde kun fortælle
hvordan jeg har oplevet forløbet, og så må det være op til folke selv hva de
mener...


--
MVH.
Jon Larsen
Stud.Procesteknolog.
GSX 250 R Supersport
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."
"Fjern "SPAMSUCKS" fra min e-mail-addresse for svar "



Mads Stetter (29-05-2003)
Kommentar
Fra : Mads Stetter


Dato : 29-05-03 10:52

Jon Larsen wrote:
> Lige for at lægge låg på sagen.
>
> Det er sidste gang den mekaniker får lov at røre min mc..
>
> Da mine forældre skulle hente motorcykler, blev de ikke behandlet
> særligt pænt.
>
> Da de var ved at bære delene ud på traileren stillede han sig op og
> sagde " Jeg skal jo også lige have mine penge "
> Det er edername for meget at sige sådan.. som om enhver vil snyde
> ham... Desuden har han skilt mere ad end nødvendigt.. så reelt tror
> jeg ikke manden har en dyt forstand på motorcykler... måske kun de
> gamle engelske han render og piller i... SUK!!!!

Hejsa Jon.... Tag lige og smut forbi www.dmcn.dk og smid en anmeldese!

MVH Mads Stetter



Hans Joergensen (27-05-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 27-05-03 09:31

Morten Juel wrote:
> Ventiler er nemme at få tætte, køb et slibesæt det koster ved 100,- og så er
> der bare at gå igang, det tager laaaaaang tid, men tolmod betaler sig
> det var det jeg fandt ud af mht min GPZ, Claus som købte den siger den bare
> spiller

Det er vel tvivlsomt om de her 'sugekopper' man vel stadig bruger i
sådan nogle sæt er små nok til de dér knappenåle der sidder i et
baby-giixer topstykke?

// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409246
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste