Hej Henrik
jeg har selv en Geely Boss, der nu har rullet ca 1700 km.
det er derfor ikke de helt store erfaringer jeg kan bidrage med omkring
holbarhed, men jeg har da indtil videre ikke haft problemer.
Boss - som jo er en scooter har en motor med overliggende knast, mens de
"rigtige" cykler har en gammeldags stødstangsmotor.
Jeg har selv stillet ventiler på min, og motoren virker forholdsvis
servicevenlig.
Der kører en del Geelyer i østen, og jeg har læst, at de anses for
pålidelige køretøjer.
Der hvor det halter lidt, er forarbejdningskvalitet og samlekvalitet af stel
og kåbedele mv.
Men jeg synes at man får meget motorcykel for ingen penge. Hvis du er bange
for en dele kan skaffes, kan du jo bare bestille en extra motor med det
samme.
De koster omkring kr. 5000 incl. gearkasse og det hele.
Du kan se min på
www.dk.fritid.motorcykel (vestsjælland)
Hilsen
Kim Olsen
"HM" <henrik-mahler@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3ecf2935$0$32532$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Nogen der har lyst til at dele deres erfaringer efter at have købt
> en af de ny små geely motorcykler ?
www.geely.dk
>
> Jeg overvejer et kørekort og en "Grand Puma" som alternativ
> til en EU-45´er eller CZ-185
>
>
http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=263110
>
> Min største bekymring er leverings-sikkerhed på stumper,
> samt kvaltet på motor og lejer, selve konstruktionen, design
> og data, passer mig perfekt
>
> I øvrigt,.... ved fortrinsvis lange ture,... og fornuftigt brug, hvor
> mange kilometer kører man så på et sådant køretøj før der skal
> renoveres ? og i hvilken rækkefølge vil behovene typisk opstå ?
>
> En mekaniker har fortalt mig små to-taktere typisk får motoren
> renoveret ved 20-30.000 kilometer, oftest med renovering eller
> udskiftning af både cylinder/stempel samt krumptap-lejer, han
> havde dog erfaring for at der sjældent var problemer med gear-
> kassen, jeg syntes det tyder på et realtivt stort vedligeholdelses
> arbejde, i mit tilfælde sikkert hovedrenovering hvert andet år ?
>
> Vil en lille 4-takter, som grand-puma, være mere "solid" hvis
> ellers motoren er på højde med Japansk kvalitet,..... ?
>
> På en CZ eller lignende kan jeg selv lave en del, er de små 4-
> takts motorer uegnede til "gør det selv" opgaver ?
>
> MVH
>
> Henrik Mahler
>
>