|
| MZ 251 eller 301, 250 eller 300? Fra : Flemming Rubini |
Dato : 22-05-03 11:06 |
|
Jeg er klar til at købe spjætter for ti kilo kroner.
Men jeg blir lidt forvirret over at der tilsyneladende er to konkurrende
modeller.
Kan du hjælpe?
Og hvis der er nogen som kan henvise til links med brochure materiale
etc.
vh Flemming Rubini
| |
Moller (22-05-2003)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 22-05-03 11:54 |
|
"Flemming Rubini" <flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk> skrev i en
meddelelse
news:1fvd05l.1iceywn1qmv7qmN%flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk...
> Jeg er klar til at købe spjætter for ti kilo kroner.
> Men jeg blir lidt forvirret over at der tilsyneladende er to konkurrende
> modeller.
> Kan du hjælpe?
> Og hvis der er nogen som kan henvise til links med brochure materiale
> etc.
www.MZ-b.de
www.mzklub.dk
250 er den gamle...
251 er den nye...
301 er en 251 boret op, og et 18" baghjul, i stedet for det 16" som
251'eren køre med...
Hvis jeg var dig ville jeg gå efter en 251'er... da kaburatoren er den
samme på den og 301, og derved hvis du skal ha den fulde udnyttelse på
301'eren skal du ha en støre karbunade på, for at få den ekstra topeffect.
på den anden side, så er det sådan at hvis din 251'er når til sidste
over størelse, kan den altid bores op til 300cc, og de 2 overstørelser der
er deroppe :) så en Cyll. holder længe... ellers opgives de 2 modeller, med
2hp i forskel, nemlig 21 og 23... 301'en har bare et støre moment i bunden,
og derfor det støre baghjul, i stedet for at geare ind til det :) med
tandhjulende...
Nå ja en sidste ting.... 250 er længere end 251 og 301, da den køre med
det gamle stell, dette mærkes på styr egenskaberne (altså dem der er der
:) )
hmmmm, må finde mit MZ gearings Excel ark frem igen snart.
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi...
> vh Flemming Rubini
| |
Flemming Rubini (22-05-2003)
| Kommentar Fra : Flemming Rubini |
Dato : 22-05-03 12:18 |
|
Moller <news@molnit.com> wrote:
> Hvis jeg var dig ville jeg gå efter en 251'er... da kaburatoren er den
> samme på den og 301, og derved hvis du skal ha den fulde udnyttelse på
> 301'eren skal du ha en støre karbunade på, for at få den ekstra topeffect.
Hvad siger du til dette
MZ 301 Fun 95 16.000 Velholdt og pæn 9.000 kr.
Hvis alt går godt kommer han forbi med den i eftermiddag.
> på den anden side, så er det sådan at hvis din 251'er når til sidste
> over størelse, kan den altid bores op til 300cc, og de 2 overstørelser der
> er deroppe :) så en Cyll. holder længe...
Ikke forstået, men jeg kan heller ikke finde min nørd kasket
Mener du at det er bedre at bore 251'eren op end at købe en 301'er?
Tusind tak hjælpen, og hvor er det helt fantastik du lige er der, hvor
der er brug for det her og nu.
vh Flemming Rubini
| |
Moller (22-05-2003)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 22-05-03 12:41 |
|
"Flemming Rubini" <flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk> skrev i en
meddelelse
news:1fvd3fv.1dbrfk7xlbzr4N%flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk...
> Moller <news@molnit.com> wrote:
>
> > Hvis jeg var dig ville jeg gå efter en 251'er... da kaburatoren er
den
> > samme på den og 301, og derved hvis du skal ha den fulde udnyttelse på
> > 301'eren skal du ha en støre karbunade på, for at få den ekstra
topeffect.
>
> Hvad siger du til dette
> MZ 301 Fun 95 16.000 Velholdt og pæn 9.000 kr.
> Hvis alt går godt kommer han forbi med den i eftermiddag.
9000Kr. lyder som en fornuftig pris... er den så synet ???
> Mener du at det er bedre at bore 251'eren op end at købe en 301'er?
Nø, men mere at du skal ikke købe 301'eren for de ekstra kubic, da mange
vil ha guld for deres 301 modeller, så er det billigere at ha en 251'er, som
er mere omdr. villig, og så bore op, når den er slidt op til det :) men de
9000Kr. lyder okay, mange vil ha 15-18kilo for deres 301'ere... noget som
jeg er penge ud af vinduet... vil aldrig give over 10kilo for en 2 takts MZ
:)
>
> Tusind tak hjælpen, og hvor er det helt fantastik du lige er der, hvor
> der er brug for det her og nu.
Hvis du er i KBH området, kan jeg hjælpe med teknisk support hvis det
går helt galt :)
VH
Lars Molnit
>
> vh Flemming Rubini
| |
Flemming Rubini (22-05-2003)
| Kommentar Fra : Flemming Rubini |
Dato : 22-05-03 13:07 |
|
Moller <news@molnit.com> wrote:
> 9000Kr. lyder som en fornuftig pris... er den så synet ???
Ejer har haft den fra ny altså siden 1995 uden at skulle til syn
fortæller han. Han mener ikke at jeg skal til syn.
Der er en ridse i sadlen og vibrationer knækker speedometerglasset
oplyses det.
Er det rigtigt at jeg så bare som det eneste, og inden tre uger, skal
køre ud og få den omregistreret?
vh Flemming Rubini
| |
Flemming Rubini (22-05-2003)
| Kommentar Fra : Flemming Rubini |
Dato : 22-05-03 13:27 |
|
Flemming Rubini <flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk> wrote:
LB forsikring ønsker 1.632 om året i ansvar og 1.718 i kasko med en
selvrisiko på 3.790.
Er det rimeligt?
vh Flemming Rubini
| |
Moller (22-05-2003)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 22-05-03 13:36 |
|
"Flemming Rubini" <flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk> skrev i en
meddelelse
news:1fvd6qp.96h5ao1uuq9kuN%flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk...
> Flemming Rubini <flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk> wrote:
>
> LB forsikring ønsker 1.632 om året i ansvar og 1.718 i kasko med en
> selvrisiko på 3.790.
>
> Er det rimeligt?
Du er førstegangs køre :) så det er skam rimeligt nok.... start ansvar
for den hos TopDK, var så vidt jeg husker 2700Kr...
hmmm, omkring Kasko, så er det jo ikke slemt, så de 100Kr. er jo okay :)
men på den anden side, du kan få en komplet MZ til reserrvedele for den
selvrisiko, så mon ikke det kan betale sig at kun ha Ansvar, og derved ingen
selvrisiko... og så betale skader på MZ'en selv :) hvis der er nogen. Jeg
var f.eks. glad for kun at ha ansvar på min GT-380'er da jeg bankede op i
siden på en ældre dames bil... :) da jeg slap for at betale 0Kr. i stedet
for en kæmpe selvrisiko.
VH
Lars Molnit
>
> vh Flemming Rubini
| |
Flemming Rubini (22-05-2003)
| Kommentar Fra : Flemming Rubini |
Dato : 22-05-03 13:42 |
|
Moller <news@molnit.com> wrote:
> Du er førstegangs køre :) så det er skam rimeligt nok.... start ansvar
> for den hos TopDK, var så vidt jeg husker 2700Kr...
Faktisk ikke. Jeg har haft MZ (10 år siden forsikring hos
Winthur-Borgen) og bil i mange år og er elitebilist.
vh Flemming Rubini
| |
Mikkel Christensen (22-05-2003)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 22-05-03 14:21 |
|
flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk (Flemming Rubini) writes:
> LB forsikring ønsker 1.632 om året i ansvar og 1.718 i kasko med en
> selvrisiko på 3.790.
>
> Er det rimeligt?
Tjah, det er selvfølgelig en individuel sag hvad man synes er rimeligt.
Personligt ville jeg ikke have et problem med at betale det beløb.
Mine forsikringer er godtnok (marginalt) billigere, men nu har jeg også
samlet mine forsikringer et sted, osv.
--
Mikkel
motortosse.dk | de-moc-ra-cy (di mok' ra see) n. Three wolves
| and a sheep voting on what's for dinner.
| <Author unknown - at least to me>
| |
Flemming Rubini (22-05-2003)
| Kommentar Fra : Flemming Rubini |
Dato : 22-05-03 17:09 |
|
Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk> wrote:
> Tjah, det er selvfølgelig en individuel sag hvad man synes er rimeligt.
> Personligt ville jeg ikke have et problem med at betale det beløb.
> Mine forsikringer er godtnok (marginalt) billigere, men nu har jeg også
> samlet mine forsikringer et sted, osv.
Ditto, og hvis det kun er marginalt billigere så er alt jo fint.
Tak for hjælpen.
vh Flemming Rubini
| |
Flemming Rubini (23-05-2003)
| Kommentar Fra : Flemming Rubini |
Dato : 23-05-03 11:06 |
|
Flemming Rubini <flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk> wrote:
> Ditto, og hvis det kun er marginalt billigere så er alt jo fint.
TopDanmark tilbød mig ansvar for 650,- kr. og 12. mdr. til 804,- kr. jeg
valgte sidstnævnte helårsforsikring.
Ding ding diding ding dding ding.
vh Flemming Rubini
| |
Moller (22-05-2003)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 22-05-03 13:39 |
|
> Ejer har haft den fra ny altså siden 1995 uden at skulle til syn
> fortæller han. Han mener ikke at jeg skal til syn.
Den skal være synet inden for de sidste 2 år, ved salg... eller 1 år,
hvis maskine er over x antal på... ka ik huske det, men med dit tilfælde er
det 2 år. så den skal synes... men er der noget at udsætte på den ??? altså,
vil de da ha problemer med syn ??? de fleste i den alder har ingen problemer
:)
> Der er en ridse i sadlen og vibrationer knækker speedometerglasset
> oplyses det.
>
> Er det rigtigt at jeg så bare som det eneste, og inden tre uger, skal
> køre ud og få den omregistreret?
Hvis den er synet inden for de sidste 2 år, ja... eller skal du ha den
synet også.
VH
Lars Molnit
>
>
> vh Flemming Rubini
>
| |
Flemming Rubini (22-05-2003)
| Kommentar Fra : Flemming Rubini |
Dato : 22-05-03 17:09 |
|
Moller <news@molnit.com> wrote:
> Den skal være synet inden for de sidste 2 år, ved salg... eller 1 år,
> hvis maskine er over x antal på... ka ik huske det, men med dit tilfælde er
> det 2 år. så den skal synes... men er der noget at udsætte på den ??? altså,
> vil de da ha problemer med syn ??? de fleste i den alder har ingen problemer
> :)
af hjertet tak, nu kan jeg så rolig i sjælen gå ned og betale for den om
få minutter.
Tak for hjælpen.
vh Flemming Rubini
| |
Flemming Rubini (23-05-2003)
| Kommentar Fra : Flemming Rubini |
Dato : 23-05-03 11:06 |
|
Flemming Rubini <flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk> wrote:
> Hvis alt går godt kommer han forbi med den i eftermiddag.
Jeg havde en kanon hyggelig handel.
Ikke en plet rust eller noget at udsætte.
Kører ikke som min gamle TS 250, men som en hidsig mindre offroader,
bare med flyvende bundtræk.
Betjeningsudstyr er lige ud af landevejen. Let læsbare
viserinstrumenter, trods store vibrationer.
Men lyden. Den skal man vende sig til.
Motorbremsning er støjende eller lettere hakkende.
Og forbremsen er en joke der skal tages mucho grande seriøst. Det er
nærmest full-stop selv om man tager fat længst inde, så doseres den nemt
alt for kraftigt. Men næppe noget kritikpunkt, trods alt.
Nu mangler jeg bare opbevaringsplads til kæder og låse samt en tung
skoletaske.
Jeg har heller ikke fundet en værkstedshåndbog af god kvalitet.
Nogen ideer?
vh Flemming Rubini
--
MuZ SAXON Tour ETZ 301 NE
| |
Moller (23-05-2003)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 23-05-03 11:19 |
|
> Men lyden. Den skal man vende sig til.
> Motorbremsning er støjende eller lettere hakkende.
Klassiker :) men støjende ligefrem ???
> Og forbremsen er en joke der skal tages mucho grande seriøst. Det er
> nærmest full-stop selv om man tager fat længst inde, så doseres den nemt
> alt for kraftigt. Men næppe noget kritikpunkt, trods alt.
Skift bremsevæske, og få den tjekket helt igennem, typisk MZ ejere ikke
at lave den slags service :)
> Nu mangler jeg bare opbevaringsplads til kæder og låse samt en tung
> skoletaske.
Jeg har et komplet givi rack + givi taske til min... tudegrim, trænger
til en go vask :) men måske det var noget, eftersom jeg ikke har i sinde at
montere det igen på min (Den bruges ikke til tansport) :) så ku man måske
finde en go pris :)
> Jeg har heller ikke fundet en værkstedshåndbog af god kvalitet.
Hayens :) den omkring de nye MZ'ere... øh, rettere den omkring 251 og
301 :)
> Nogen ideer?
Billeder :) vi vil se billeder :)
VH
Lars Molnit
| |
Moller (23-05-2003)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 23-05-03 11:21 |
|
"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:3ecdf580$0$244$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> > Men lyden. Den skal man vende sig til.
> > Motorbremsning er støjende eller lettere hakkende.
>
> Klassiker :) men støjende ligefrem ???
Glemte det lige :) som noget af det første du gør i denne weekend, er at
skifte olie på maskinen :) der skal 0,9L i , så det er ikke en dyr udgift,
og den trænger nok :) og husk nu at melde dig ind i klubben :)
www.mzklub.dk så er hjælpen lige om hjørnet omkring billig dele, hyggelige
træf :) og andet rart :)
VH
Lars Molnit
| |
Flemming Rubini (23-05-2003)
| Kommentar Fra : Flemming Rubini |
Dato : 23-05-03 14:10 |
|
Moller <news@molnit.com> wrote:
> Glemte det lige :) som noget af det første du gør i denne weekend, er at
> skifte olie på maskinen :) der skal 0,9L i , så det er ikke en dyr udgift,
> og den trænger nok :) og husk nu at melde dig ind i klubben :)
> www.mzklub.dk så er hjælpen lige om hjørnet omkring billig dele, hyggelige
> træf :) og andet rart :)
Ok.
vh Flemming Rubini
| |
Flemming Rubini (23-05-2003)
| Kommentar Fra : Flemming Rubini |
Dato : 23-05-03 14:10 |
|
Moller <news@molnit.com> wrote:
> Jeg har et komplet givi rack + givi taske til min... tudegrim, trænger
> til en go vask :) men måske det var noget, eftersom jeg ikke har i sinde at
> montere det igen på min (Den bruges ikke til tansport) :) så ku man måske
> finde en go pris :)
Ja.
Jeg ved det er grimt, men vigtigst er at det er praktisk og hurtigt at
betjene, og at der kan sidde en passager. Den kører forresten kanon med
konen bagpå Sælger gav mig heldigvis sin gamle hjelm med så hun var
straks med på den.
Har du et link eller nogen billeder?
> > Jeg har heller ikke fundet en værkstedshåndbog af god kvalitet.
>
> Hayens :) den omkring de nye MZ'ere... øh, rettere den omkring 251 og
> 301 :)
Tak.
> Billeder :) vi vil se billeder :)
Har ikke noget digikamera pt. men den ligner fuldstændig den blå på side
19 i Mz-Nyt.
vh Flemming Rubini
| |
Flemming Rubini (22-05-2003)
| Kommentar Fra : Flemming Rubini |
Dato : 22-05-03 12:32 |
|
Moller <news@molnit.com> wrote:
> 301'en har bare et støre moment i bunden,
> og derfor det støre baghjul, i stedet for at geare ind til det :) med
> tandhjulende...
Betyder det at jeg i bytrafik er bedre stillet, dvs. at den trækker
straks fra bunden inden jeg skal skifte tandhjul
Jeg skal mest køre myldertidstrafik af værste skuffe.
vh Flemming Rubini
| |
Moller (22-05-2003)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 22-05-03 12:42 |
|
"Flemming Rubini" <flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk> skrev i en
meddelelse
news:1fvd450.170iv1j1s9agq6N%flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk...
> Moller <news@molnit.com> wrote:
>
> > 301'en har bare et støre moment i bunden,
> > og derfor det støre baghjul, i stedet for at geare ind til det :) med
> > tandhjulende...
>
> Betyder det at jeg i bytrafik er bedre stillet, dvs. at den trækker
> straks fra bunden inden jeg skal skifte tandhjul
> Jeg skal mest køre myldertidstrafik af værste skuffe.
gearet trækker lidt længere... men ikke noget at kimse af.
VH
Lars Molnit
>
> vh Flemming Rubini
| |
|
|