Benz... <jezzuz@yahoo.com> skrev i en
news:M%0za.3641$g4.74059@news1.nokia.com...
>
> "Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)"
> <AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:bai5mo$cr$1@sunsite.dk...
> > > Det lyder som om du skal have fat i en af de der Geely kæmpescootere,
> > der
> >
> > NOT - 85km/t er ikke nok til den tur .... En leonardo 150 (som min) der
> > trods alt løber de 100km/t er absolut minimum på motorvejen....
>
> 85km/t!!?? Nej tak! Jeg har ikke tænkt mig at bruge 2-3 timer på en på en
> motorvej bare for at komme på arbejde.
> Og 100kmh er også for langsomt. mit minimun er ca 140kmh. Man skal jo
heller
> ikke ligge med hanen i bund på sådan en tur. er tros alt 95km.
Faktisk tror jeg at du, uanset hvilken model du kan få for 20.000,-, hurtigt
vil blive træt af den i forhold til 6'eren :-/
Man bliver hurtigt forvænnet med kraftoverskud og 100 km's kørsel vil føles
ulige træls på alt der har mindre end 2/3 af 6'erens ydelse: En af mine
nærmeste kammerater har lige erhvervet sig en R1 og vidste godt fra en
tidligere lang test-tur at selv hans VFR750 kan føles som en 250'er chopper
at komme overpå fra R1'eren.
Alligevel har han beholdt VFR'ern som touring-model og trak den frem som
sådan da han og fruen skulle på bededags-tur; men selv ved kun ca. 75 km's
tur
følte han det markant træls med kun 100 hk under sig (at han så bliver træt
i håndleddene efter blot 50 km på R1'eren viser blot hvilket paradoks han er
endt i)
Brug dog 6'eren, det er sågu' da blot et transportmiddel, og hvis du regner
lidt på hvad den koster i afbedrag og forsikring (?-?) at have stående
hjemme mens du pendler på noget billigt skrammel (som dog har kostet dig
~20.000,- oveni!), så opdager du nok den manglende logik :-/
En anden udregning:
Hvor meget nedslidning qua mer-kørsel regner du med at der skal til førend
at R6'eren falder samme 20.000,- i videresalgs-pris?
--
Armand.