/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Efterfølger til GS500E???
Fra : TheHobbit


Dato : 22-05-03 09:21

Hejsa MC NG

Jeg har haft min GS500E i 3-4 uger nu og den kører pisse godt, starter altid
og står som ny. Alle kammierne skal lige hen og prikke til den og vride
håndtaget. Så alt er som det skal være.

Men! Over 160 km/t forsvinder den-der følelse af magt og at være vejes konge
en lille smule.... hvis I ved hvad jeg mener. Der er ligesom ikke ret meget
mere kraft at gi' af. Lidt over 170 km/t så er der faktisk ikke ret meget
mere at komme efter.

Jeg regner med at beholde GS'eren resten af sæsonen da jeg (på 4 uger)
endnu ikke er blevet nogen specielt rutineret kører. Men jeg vil nu allerede
gerne på nuværende tidspunkt finde ud af hvad jeg skal gå efter når den SKAL
skiftes med et kraftigere legetøj.

Jeg har selv tænkt på den naturlige efterfølger Suzuki GSX-600F (som også
har fuldkåbe - dejligt) men jeg ved ikke rigtigt noget om dem - er de lige
så pålidelige som GS500 og holder de prisen lige så godt. Hvilken km-antal
skal man holde sig indefor når man køber. Hvad må de koste brugt osv.

Nogen forslag/råd i forb. med køb af større maskine - ikke nødvendigvis
GSX??

/Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297
www.StephanNet.dk

- We who are about to die salute you! -



 
 
Mikkel Christensen (22-05-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 22-05-03 10:03

"TheHobbit" <hobbit@protek.dk> writes:

> Hejsa MC NG
>
> Jeg har haft min GS500E i 3-4 uger nu og den kører pisse godt, starter altid
> og står som ny. Alle kammierne skal lige hen og prikke til den og vride
> håndtaget. Så alt er som det skal være.

Hmmm... Ovenstående er lige præcis hvad jeg kigger efter i en MC.
Men nu er jeg nok også lidt nem at stille tilfreds...

> Men! Over 160 km/t forsvinder den-der følelse af magt og at være vejes konge
> en lille smule.... hvis I ved hvad jeg mener. Der er ligesom ikke ret meget
> mere kraft at gi' af. Lidt over 170 km/t så er der faktisk ikke ret meget
> mere at komme efter.

Hva' havde du regnet med? Jeg tvivler på at hastigheder på 160+ har stået
øverst på GS500 designernes to-do liste. I stedet har de fokuseret på
(mekanisk) holdbarhed, som din første sætning også antyder. En GS500 er
en slags bryggerhest - sådan lidt langsom men ualmindeligt pålidelig.
Personligt lå min tolerence ved omkring 140km/t. Det var sådan et kompromis
mellem benzinforbrug og vindstøj.

Men hvis du absolut *vil* køre 200km/t hver dag, så vil jeg foreslå du
finder minimum en 750ccm'er i en eller anden "R" form.
En GSXF er IMHO ikke vejen frem.

--
Mikkel
motortosse.dk | de-moc-ra-cy (di mok' ra see) n. Three wolves
| and a sheep voting on what's for dinner.
| <Author unknown - at least to me>

Janner (22-05-2003)
Kommentar
Fra : Janner


Dato : 22-05-03 10:10


>
> Nogen forslag/råd i forb. med køb af større maskine - ikke nødvendigvis
> GSX??
>

Hvad med en CBR 600 ? Det er en perfekt og robust all rounder der både kan
klare lidt ræææs og samtidigt en fornuftig hverdags maskine. Den er uden
sammelligning IMO med en Sukki 600 F'er .... Prøv en af hver og bedøm
forskellen.

Nu siger du jo intet din post omkring økonomnien i dit projekt opgradering
af scooter 500'ereden .... Så kunne komme komme med utallige foreslag , men
det vil jeg forskåne dig for.

Du Skal afgøre hvad du skal bruge maskinen til ... Skal den primært have
færdigheder som transport middel , udelukkende til livet over de 200 , til
små festlige veje med fede sving .... Skal du have nogen bag på ? Og hvad
ved jeg....

Hygge

Onkel Jan
www.gugmc.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=137

>
>



J.C.Kløve (22-05-2003)
Kommentar
Fra : J.C.Kløve


Dato : 22-05-03 10:16

I tråden: 3ecc87f8$0$48891$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Skrev TheHobbit :
> Hejsa MC NG
>
> Jeg har haft min GS500E i 3-4 uger nu og den kører pisse godt,
> starter altid og står som ny. Alle kammierne skal lige hen og
> prikke til den og vride håndtaget. Så alt er som det skal være.
>
> Men! Over 160 km/t forsvinder den-der følelse af magt og at være
> vejes konge en lille smule.... hvis I ved hvad jeg mener.

Nææ det ved jeg faktisk ikke :-?
Er det magt og vejens konge at kunne tryne en Fiat 500 når det går
ligeud ?
Kan du tage de små nuttede og kringlede veje med 160/170 km/t ?

> Der er ligesom ikke ret meget mere kraft at gi' af. Lidt over 170
km/t
> så er der faktisk ikke ret meget mere at komme efter.

På en GS'er ? nææ det er der vel ikke

> Jeg regner med at beholde GS'eren resten af sæsonen da jeg (på 4
> uger) endnu ikke er blevet nogen specielt rutineret kører.

Næppe *lol*


[snip]
>
> Nogen forslag/råd i forb. med køb af større maskine - ikke
> nødvendigvis GSX??

Smut ud på landet med GS'eren og få lidt udfordring - alle kan køre
lige ud !
Så kommer der oxo lidt rutine gratis med i hatten

> /Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297
> www.StephanNet.dk
>
> - We who are about to die salute you! -
Det kan komme før end du aner som nybegynder på et racer-jern

--
Dun@nt
XJ600 51J
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=223



TheHobbit (22-05-2003)
Kommentar
Fra : TheHobbit


Dato : 22-05-03 12:09

Haha - ja, det er jo nogle fine kvikke (spydige?) svar i kommer med - men
jeg synes ikke rigtigt de besvare mit spørgsmål!

Læg mærke til at jeg skrev at jeg ville beholde min GS'er resten af sæsonen
og at skiftet først skulle være senere - så jeg forstår ikke helt
argumenterne...

> Er det magt og vejens konge at kunne tryne en Fiat 500 når det går
> ligeud ?
....nej faktisk ikke (my point exactly). Man skal jo kunne gøre det ved ALLE
andre også.

> > - We who are about to die salute you! -
> Det kan komme før end du aner som nybegynder på et racer-jern
"-Ta' det roligt, vi skal jo alle dø. -Men jeg mente SNART!! -Det gjorde jeg
også......"

[filosofi advarsel!!] En god ven af mine forældre døde for knap 1 md siden,
i en alder af omkring 45 år, af en hjertetilfælde mens han kørte på sin alm.
cykel. Jeg ved ikke helt hvad det beviser - men nok at vi kan sgu lige så
godt få vores lyster stillet mens vi er her, i stedet for at vente passivt
på det uundgåelige. [filosofi advarsel - slut!!]

Janner: Du er ikke den første der har anbefalet Honda CB(R), så det vil jeg
have i baghovedet.

Mikkel Christensen skrev som kommentar til at GS'erne ikke kører mere end
170: "Hva' havde du regnet med?" - Jeg havde 100% regnet med nøjagtigt den
hastighed, men jeg havde ikke regnet med at få lyst til at køre hurtigere.
Mht. de 140 så vil jeg sige det er også den hastighed jeg normalt lunter
afsted med da vindmodstanden uden kåbe kan blive en anelse anstrengende når
man kommer højere op.

Skal jeg forstå det sådan at GSX-F modellerne ikke er beregnet til at køre
omkring 200 km/t på??

Mht. økonomien i det så har jeg en Golf2 når det er dårligt vejr - så MC'en
er bare et legetøj. Jeg ville bare gerne ha' et indtryk hvilke modeller jeg
skal holde øje med og hvor mange kr jeg minimum skal regne med at smides
oven i når jeg (engang) skal ud lave en opgradering der kan mærkes. Altså
ikke en rakte på hjul - men en MC der er en mærkbar (ikke kun målbar)
opgradering.

Stephan


"J.C.Kløve" <Dunant@mail.tele.dk> wrote in message
news:bai4gs$llk$1@sunsite.dk...
> I tråden: 3ecc87f8$0$48891$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> Skrev TheHobbit :
> > Hejsa MC NG
> >
> > Jeg har haft min GS500E i 3-4 uger nu og den kører pisse godt,
> > starter altid og står som ny. Alle kammierne skal lige hen og
> > prikke til den og vride håndtaget. Så alt er som det skal være.
> >
> > Men! Over 160 km/t forsvinder den-der følelse af magt og at være
> > vejes konge en lille smule.... hvis I ved hvad jeg mener.
>
> Nææ det ved jeg faktisk ikke :-?
> Er det magt og vejens konge at kunne tryne en Fiat 500 når det går
> ligeud ?
> Kan du tage de små nuttede og kringlede veje med 160/170 km/t ?
>
> > Der er ligesom ikke ret meget mere kraft at gi' af. Lidt over 170
> km/t
> > så er der faktisk ikke ret meget mere at komme efter.
>
> På en GS'er ? nææ det er der vel ikke
>
> > Jeg regner med at beholde GS'eren resten af sæsonen da jeg (på 4
> > uger) endnu ikke er blevet nogen specielt rutineret kører.
>
> Næppe *lol*
>
>
> [snip]
> >
> > Nogen forslag/råd i forb. med køb af større maskine - ikke
> > nødvendigvis GSX??
>
> Smut ud på landet med GS'eren og få lidt udfordring - alle kan køre
> lige ud !
> Så kommer der oxo lidt rutine gratis med i hatten
>
> > /Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
> > http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297
> > www.StephanNet.dk
> >
> > - We who are about to die salute you! -
> Det kan komme før end du aner som nybegynder på et racer-jern
>
> --
> Dun@nt
> XJ600 51J
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=223
>
>



Brian W. (22-05-2003)
Kommentar
Fra : Brian W.


Dato : 22-05-03 15:54

TheHobbit wrote:
> > Haha - ja, det er jo nogle fine kvikke (spydige?) svar i kommer med
> - men jeg synes ikke rigtigt de besvare mit spørgsmål!
>

..
>
> Skal jeg forstå det sådan at GSX-F modellerne ikke er beregnet til at
> køre omkring 200 km/t på??

Ja stort set. Det er vidst ligehvad den kan anstrenge sig til hvis man
ligger sig helt ned bag kåbe.
Imine øjne ret kedelig. Mon det har noget at gøre med at jeg køre
yzf1000r?????

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman




RacerNiels (22-05-2003)
Kommentar
Fra : RacerNiels


Dato : 22-05-03 14:51

"TheHobbit" <hobbit@protek.dk> wrote in message
news:3ecc87f8$0$48891$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Nogen forslag/råd i forb. med køb af større maskine - ikke nødvendigvis
> GSX??

Se længere nede (/oppe) - der er et indlæg der handler lidt om det samme


>----- Original Message -----
>From: "Martin K. Gammelholm" <buzzlightbeer@mail.dk>
>Newsgroups: dk.fritid.motorcykel
>Sent: Friday, May 16, 2003 12:14 PM
>Subject: Overvejer SV 650 S

Jeg tror nok han fattede at SV er vejen frem - nu må vi se om du også gør


En SVer har heller ikke meget at skulle ha sagt over 160km/t, men hvis du
skal ha en maskine der virkelig rykker der, skal du ha en af de helt store..
og det er næppe anbefalelsværdigt med 1 års effaring!


Niels
S FAU
www.sqzuki.subnet.dk



Kristoffer Lippert (22-05-2003)
Kommentar
Fra : Kristoffer Lippert


Dato : 22-05-03 21:16


"TheHobbit" <hobbit@protek.dk> skrev i en meddelelse
news:3ecc87f8$0$48891$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hejsa MC NG
>
> Jeg har haft min GS500E i 3-4 uger nu og den kører pisse godt, starter
altid
> og står som ny. Alle kammierne skal lige hen og prikke til den og vride
> håndtaget. Så alt er som det skal være.

Tillykke med det, så langt så godt...
- Først vil jeg lige citere Ogri: "It's all about staying alive..." - og så
ellers lade den ligge..

> Nogen forslag/råd i forb. med køb af større maskine - ikke nødvendigvis
> GSX??

[Kloge åge: on]
MHT. alternative maskiner kan jeg da foreslå div. ræsere så som Kawa's ZX9R,
Hondas CBR929 - specielt når du gerne vil have noget trut i trompeten...
eller nogle motorvejs jern, så som CBR1000, RF900, GSX1100, FJ1200. Men du
finder først om nogen tid ud af hvormeget mere du kan lære på en gs500'er...
det der med drag racing skal man altså have nogle ret hidsige cykler for
foralvor at kunne være med i, hvorimod de krogede landeveje er mere et
spørgsmål om teknik... Og hvis jeg ikke tager helt fejl, så vil du inden
sæsonen er omme, også finde landevejene voldsomt attraktive
[Kloge åge: off]


Det er jo altid iorden at gå og drømme om en eller anden olm raket...


Mvh
/Kristoffer
GPZ500s - der hygger sig, når den ellers ikke har nykker...



Brian W. (22-05-2003)
Kommentar
Fra : Brian W.


Dato : 22-05-03 15:49

TheHobbit wrote:
> Hejsa MC NG
>
> Jeg har haft min GS500E i 3-4 uger nu og den kører pisse godt,
> starter altid og står som ny. Alle kammierne skal lige hen og prikke
> til den og vride håndtaget. Så alt er som det skal være.
>
> Men! Over 160 km/t forsvinder den-der følelse af magt og at være
> vejes konge en lille smule.... hvis I ved hvad jeg mener. Der er
> ligesom ikke ret meget mere kraft at gi' af. Lidt over 170 km/t så er
> der faktisk ikke ret meget mere at komme efter.
>

> Nogen forslag/råd i forb. med køb af større maskine - ikke
> nødvendigvis GSX??
> - We who are about to die salute you! -

Uhh det lyder som om den lille racer er ved at vågne i dig. pas nu på. *gg*
Vi har vidst alle følt den der følelse....
Jeg tror godt nok du bliver skuffet hvis du køber en gsxf600 som
efterfølger.. Den får du ikke det ud af du gerne vil ha. Du må bevæge dig
over i R modellerne. men vær opmærksom på at det koster det meste af en
årsløn at forsikre en R model.
Kik lidt på CBR600 F2, skulle være til at komme i nærheden af. Den har det
du mangler. Måske en tidlig Ninja 600.. Kender ikke så meget til dem. yzf600
r thundercat, er oxo fin.

DI GS´er får du ikke meget mere ud af end det du har opnået nu. Kun
væsentlig mere køreerfaring.

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman




Armand (24-05-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-05-03 10:51


TheHobbit <hobbit@protek.dk> skrev i en
news:3ecc87f8$0$48891$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hejsa MC NG
>
> Jeg har haft min GS500E i 3-4 uger nu og den kører pisse godt, starter
altid
> og står som ny. Alle kammierne skal lige hen og prikke til den og vride
> håndtaget. Så alt er som det skal være.
> Men! Over 160 km/t forsvinder den-der følelse af magt og at være vejes
konge
> en lille smule.... hvis I ved hvad jeg mener. Der er ligesom ikke ret
meget
> mere kraft at gi' af. Lidt over 170 km/t så er der faktisk ikke ret meget
> mere at komme efter.
> Jeg regner med at beholde GS'eren resten af sæsonen da jeg (på 4 uger)
> endnu ikke er blevet nogen specielt rutineret kører. Men jeg vil nu
allerede
> gerne på nuværende tidspunkt finde ud af hvad jeg skal gå efter når den
SKAL
> skiftes med et kraftigere legetøj.

Prøv lige at vænne dig fra at hige efter andrenalin-kick'et på motorvejene
alene!
Prøv på en lang søndag blot at køre en tur mod vest (øst/nord/syd?)i blinde
og på de stedse mindste veje du finder - jeg er sikker på at du finder helt
andre kvaliteter
gemt i GS'eren og helt andre mc-oplevelser allerede ved den første af
sådanne
ture!!

--
Armand.
(der helt holder sig fri af at kommentere spørgsmålet til GSXF)






Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409247
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste