Haha - ja, det er jo nogle fine kvikke (spydige?) svar i kommer med - men
jeg synes ikke rigtigt de besvare mit spørgsmål!
Læg mærke til at jeg skrev at jeg ville beholde min GS'er resten af sæsonen
og at skiftet først skulle være senere - så jeg forstår ikke helt
argumenterne...
> Er det magt og vejens konge at kunne tryne en Fiat 500 når det går
> ligeud ?
....nej faktisk ikke (my point exactly). Man skal jo kunne gøre det ved ALLE
andre også.
> > - We who are about to die salute you! -
> Det kan komme før end du aner som nybegynder på et racer-jern
"-Ta' det roligt, vi skal jo alle dø. -Men jeg mente SNART!! -Det gjorde jeg
også......"
[filosofi advarsel!!] En god ven af mine forældre døde for knap 1 md siden,
i en alder af omkring 45 år, af en hjertetilfælde mens han kørte på sin alm.
cykel. Jeg ved ikke helt hvad det beviser - men nok at vi kan sgu lige så
godt få vores lyster stillet mens vi er her, i stedet for at vente passivt
på det uundgåelige. [filosofi advarsel - slut!!]
Janner: Du er ikke den første der har anbefalet Honda CB(R), så det vil jeg
have i baghovedet.
Mikkel Christensen skrev som kommentar til at GS'erne ikke kører mere end
170: "Hva' havde du regnet med?" - Jeg havde 100% regnet med nøjagtigt den
hastighed, men jeg havde ikke regnet med at få lyst til at køre hurtigere.
Mht. de 140 så vil jeg sige det er også den hastighed jeg normalt lunter
afsted med da vindmodstanden uden kåbe kan blive en anelse anstrengende når
man kommer højere op.
Skal jeg forstå det sådan at GSX-F modellerne ikke er beregnet til at køre
omkring 200 km/t på??
Mht. økonomien i det så har jeg en Golf2 når det er dårligt vejr - så MC'en
er bare et legetøj. Jeg ville bare gerne ha' et indtryk hvilke modeller jeg
skal holde øje med og hvor mange kr jeg minimum skal regne med at smides
oven i når jeg (engang) skal ud lave en opgradering der kan mærkes. Altså
ikke en rakte på hjul - men en MC der er en mærkbar (ikke kun målbar)
opgradering.
Stephan
"J.C.Kløve" <Dunant@mail.tele.dk> wrote in message
news:bai4gs$llk$1@sunsite.dk...
> I tråden: 3ecc87f8$0$48891$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> Skrev TheHobbit :
> > Hejsa MC NG
> >
> > Jeg har haft min GS500E i 3-4 uger nu og den kører pisse godt,
> > starter altid og står som ny. Alle kammierne skal lige hen og
> > prikke til den og vride håndtaget. Så alt er som det skal være.
> >
> > Men! Over 160 km/t forsvinder den-der følelse af magt og at være
> > vejes konge en lille smule.... hvis I ved hvad jeg mener.
>
> Nææ det ved jeg faktisk ikke :-?
> Er det magt og vejens konge at kunne tryne en Fiat 500 når det går
> ligeud ?
> Kan du tage de små nuttede og kringlede veje med 160/170 km/t ?
>
> > Der er ligesom ikke ret meget mere kraft at gi' af. Lidt over 170
> km/t
> > så er der faktisk ikke ret meget mere at komme efter.
>
> På en GS'er ? nææ det er der vel ikke
>
> > Jeg regner med at beholde GS'eren resten af sæsonen da jeg (på 4
> > uger) endnu ikke er blevet nogen specielt rutineret kører.
>
> Næppe *lol*
>
>
> [snip]
> >
> > Nogen forslag/råd i forb. med køb af større maskine - ikke
> > nødvendigvis GSX??
>
> Smut ud på landet med GS'eren og få lidt udfordring - alle kan køre
> lige ud !
> Så kommer der oxo lidt rutine gratis med i hatten
>
> > /Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
> >
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297
> >
www.StephanNet.dk
> >
> > - We who are about to die salute you! -
> Det kan komme før end du aner som nybegynder på et racer-jern
>
> --
> Dun@nt
> XJ600 51J
>
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=223
>
>