Benz... <jezzuz@yahoo.com> skrev i en
news:_Bkza.3793$g4.76647@news1.nokia.com...
> > >
> > > Total skod lavet!! Kan ikke tage det! Det ødelægger min film
oplevelse.
> Tænk sig at lave en film med sådan en bugget og så lave sådan en bummet!
Jeg
> ville våge at påstå at "alle" mcíster vil ligge mærke til det. sådan da.
Sikkert. Men procentielt er det en lille minoritet blandt publikum, hvorfor
det kun skulle være producentens håndværker-ære der skulle højne niveau'et!
Filmklippere på dét plan er sikkert dygtige og dybt engagerede nørder der
ikke fatter meget andet end deres lille verden (akkurat som engagerede
motorcyklister!), og det vil derfor være for meget at forlange at de skal
kunne overskue sådanne sager :-/
Det er typisk at der, ligeså snart der er en motorcykel på lærredet/skærmen,
er lagt en "typisk" motorcykel-lyd på, og dén holder oftest ikke da "typisk"
ligeså ofte er en et eller to -cylindret lyd (på en CBR !?); men også den
anden vej ses, derved at den markante boxer-lyd på BMW'er jævnligt bliver
fejl-dub'et med en firecylinder-lyd.
Her på gruppen har jeg læst at Sean Connery i Indiana Jones (last crusade)
kører på en twin hvorpå der bevidst(!) var dub'et en Nimbus-motor ind -
Manden
der havde det overordnede ansvar for de sager, havde hørt sådan en Nimbus og
forelskede sig straks i lyden, som følgelig skulle bruges ved lejlighed. Og
det var "gammel twin" i Indiana J-filmen så!
Fra MI 2 husker jeg endvidere et kiks af et close-up af Tommyboy (på
centralben med en propel foran sig?) under vild kørsel/acceleration:
Kobling/gasgrebs -brug var spejlvendt
Og netop dét fatter jeg ikke hvordan kan ske, for film kan vel næppe blive
vendt aved om i forbindelse med klipning - Eller kan det, og er netop blevet
det af hensyn til retningen (kører mod venstre i både film og close-up),
uden hensyntaget til mekanikken på motorcyklen :-/
--
Armand.