Kan det overhovedet betale sig at begynde selv? Jeg mener at jeg gave 250,-
for at få begge mine dæk skiftet sidst (havde købt dæk i tyskland)
ThomasT
GSX750L
"Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
news:babjag$jo9$1@sunsite.dk...
> > Hejsa, jeg har en DR 500 og vil gerne skifte mit bagdæk selv, men hvad
har
> > jeg brug for af værktøj og hvordan gør man?
>
> Hejsa Lasse
>
> Jeg har en tråd om det længere nede, men her er guldkornene, det hele er
> CP'et og det er Kenneth der er manden med guldkornene
og den virker
bare
> den beskrivelse, HUSK dækfedt/sulfo uden er det et helvede !!
>
> "1. Få løsnet dækket fra fælgkanten hele vejen rundt på begge sider. Hvis
du
> ikke kan træde det ned når hjulet ligger på gulvet (på noget stof,
> gulvtæppe el. lign.) så må der skrappere midler til. Dækket ligger stadig
på
> gulvet. Tag en muggert og en bred flad ikke skarp mejsel (eller hellere
en
> særlig dækmejsel) og slå ind mellem fælgkant og dæk parallelt med
dækkanten
> mod fælgbunden. Når dækket begynder at løsne sig lidt vippes dækmejslen
mere
> og mere mod lodret. Tilsidst bliver dækket slået ned midt i fælgen hvor
> fælgen har en noget mindre diameter. Få dækket løsnet hele vejen rundt på
> begge sider.
> 2. Smør lidt "glidecreme" rundt langs kanten så dækket lettere kan glide
af.
> 3. Tag et dækjern og sæt det på plads under dækket. Der hvor jernet rører
> fælgen beskytter du fælgkanten evt med et stykke flækket vandslange som
selv
> sidder rimelig fast.
> 4. Pres derefter dækket ned midt i fælgen hvor diameteren er mindst modsat
> hvor du har dækjernet. Dette gør at der bliver mere dæk at arbejde med
hvor
> du har dækjernet. Dette er meget vigtigt!
> 5. Tag så det andet dækjern og sæt det på plads på samme måde ca 10 cm fra
> det første jern.
> 6. Nu vipper du det første dækjern ned. Det skulle køre rimeligt glat hvis
> du har gjort pkt. 4. rigtigt.
> 7. Derefter vipper du dækjern nr to ned. Hvis det er for svært har du nok
> været for grådig og lavet for stor afstand mellem de to jern.
> 8. Når begge jern er vippet ned tager du jern nr 1 fri og sætter det på
> plads i kort afstand fra nr 2 som holdes vippet ned. Du kan evt holde nede
> det med knæet.
> 9. Sådan fortsætter du nøk for nøk en gang eller to mere hvorefter hele
> dæksiden glider fri.
> Resten er herefter vist let nok.
>
> Når dækket skal på igen gør du det hele i stort set modsat rækkefølge.
Husk
> at smøre med glidecreme og husk pkt 4 når dækket skal på plads med det
> sidste stykke. Pkt 4 er langt hen ad vejen nøglen til succes! Endelig er
det
> vigtigt at arbejde i små nøk ad gangen. Tag ikke for store stykker af
> gangen.
> Held og lykke. Det er ikke så svært men kræver nok lidt at man har prøvet
et
> par gange før det glider nemt. Men sådan er det jo med det meste!
>
> Kenneth
> NSU Supermax 1961"
>
>
> --
> Mvh
> Morten ---
http://StarChild.dk
> Suzuki DR350SET --- TIL SALG SE PÅ:
http://DR350.dk
> Golf II GTI 1.8Ti 8v ---
http://Golf2.dk
> Jallagryde 320i
>
>
>