|
| GSXR 250 bobler Fra : Thomas Buus Andersen |
Dato : 14-05-03 21:28 |
|
Hejsa..
Fik min cykel frisk tilbage fra værkstedet Tirsdag, efter en montering af ny
lydpotte, kaburatorjustering og ventiljustering.
Har så kørt godt og vel 150km siden.
Var så lige ude og lufte cyklen. Efter 15 min kørsel holder jeg i et kryds ,
og skal sætte afsted. Cyklen får omdrejninger, og ved 15000 omdr giver det
et lille knald i udstødningen, og motoren trækker ikke ordenligt. Den bobler
nærmest afsted, som om den havde et druknet tændrør. Jeg kører så ca 500m,
bremser lidt ned, geare ned fordi en skal svinge, og accelerere så igen, og
vupti den går normalt igen..
Men kort efter begynder den igen at brokke sig.
Er det et knaldet tændrør.. Det er den jo kendt for at gøre, fugt i
systemerne , eller dårlig justeret kaburator?
Skal siges at udstødningen bobler en del, når man efter fuld gas, slipper
gassen en smule og nærmest lader den trille ned i fart.. Er det normalt??
Mvh Thomas
GSXR 250
| |
Morten Juel (14-05-2003)
| Kommentar Fra : Morten Juel |
Dato : 14-05-03 21:58 |
|
> Skal siges at udstødningen bobler en del, når man efter fuld gas, slipper
> gassen en smule og nærmest lader den trille ned i fart.. Er det normalt??
Har i ikke en helvedes masse problemer med de baby gixxere ?!
--
Mvh
Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-
| |
Jake (14-05-2003)
| Kommentar Fra : Jake |
Dato : 14-05-03 22:11 |
|
> Har i ikke en helvedes masse problemer med de baby gixxere ?!
Det er efterhånden ved at udvikle sig til en hel RD 3½ historie
/Jake
XJ600 (stadigt med ondt i tanken, men nu er der i det mindste en taksator på
vej)
| |
Morten Juel (14-05-2003)
| Kommentar Fra : Morten Juel |
Dato : 14-05-03 22:21 |
|
> Det er efterhånden ved at udvikle sig til en hel RD 3½ historie
haha ja
Vi har snakket om at hvis tøsen skulle ha pap så skulle hun ha en
babygixxer, men med alle de problemer de har så skal hun sq ikke ha en !
--
Mvh
Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-
| |
Thomas Buus Andersen (15-05-2003)
| Kommentar Fra : Thomas Buus Andersen |
Dato : 15-05-03 06:44 |
|
Morten Juel wrote:
>> Det er efterhånden ved at udvikle sig til en hel RD 3½ historie
>
> haha ja
>
> Vi har snakket om at hvis tøsen skulle ha pap så skulle hun ha en
> babygixxer, men med alle de problemer de har så skal hun sq ikke ha
> en !
Den har vel ikke flere skavanker end andre cykler fra 89?
Den har kørt perfekt lige indtil igår, hvor den så lige satte ud på en
cylinder.
Men Armand .... Burde den så ikke gå amok på 2 cylindre når der er dobbelt
karburator ?
Thomas
GSXR 250
| |
Armand (15-05-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 15-05-03 21:38 |
|
Thomas Buus Andersen <t-buus@REMOVEget2net.dk> skrev i en
news:pOFwa.3$AM6.0@news.get2net.dk...
> >
> Men Armand .... Burde den så ikke gå amok på 2 cylindre når der er dobbelt
> karburator ?
Joeh - Sikkert nok :-/
Men er du sikker på at den ikke blot ½-halter på 2 cylindre istedet for
hel-halter på én??
Mål nu lige efter - Det er enkelt og koster kun 20 cm bensinslange ved
knallertforhandleren ned på hjørnet!
--
Armand.
| |
Allan Bojesen (15-05-2003)
| Kommentar Fra : Allan Bojesen |
Dato : 15-05-03 20:54 |
|
Morten Juel wrote:
> haha ja
>
> Vi har snakket om at hvis tøsen skulle ha pap så skulle hun ha en
> babygixxer, men med alle de problemer de har så skal hun sq ikke ha
> en !
Hej Morten
Jeg tror hurtigt jeg kan finde lige så mange (eller flere) problemer du har
spurgt om i forbindelse med dine cykler )
Allan Bojesen
Med Baby-gix'er i stalden der bare kører og kører, nu på 3. år, og med
54.000 km på klokken.
| |
Morten Juel (15-05-2003)
| Kommentar Fra : Morten Juel |
Dato : 15-05-03 21:18 |
|
> Hej Morten
> Jeg tror hurtigt jeg kan finde lige så mange (eller flere) problemer du
har
> spurgt om i forbindelse med dine cykler )
hehe true )
Men jeg må sige at min DR nu spiller 100%, der er INTET at klantre på den !
det er sq fedt..
Men nu må vi se jeg skal se på en XJ600 fra 91 imorgen..
--
Mvh
Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-
| |
Allan Bojesen (15-05-2003)
| Kommentar Fra : Allan Bojesen |
Dato : 15-05-03 21:29 |
|
> Men jeg må sige at min DR nu spiller 100%, der er INTET at klantre på
> den ! det er sq fedt..
Ja - det er lækkert når det bare funker.
> Men nu må vi se jeg skal se på en XJ600 fra 91 imorgen..
Held og lykke med søgningen.
Allan Bojesen
| |
Armand (14-05-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 14-05-03 21:49 |
|
Thomas Buus Andersen <t-buus@REMOVEget2net.dk> skrev i en
news:VExwa.938$yZ2.549@news.get2net.dk...
> >
> Var så lige ude og lufte cyklen. Efter 15 min kørsel holder jeg i et kryds
,
> og skal sætte afsted. Cyklen får omdrejninger, og ved 15000 omdr giver det
> et lille knald i udstødningen, og motoren trækker ikke ordenligt. Den
bobler
> nærmest afsted, som om den havde et druknet tændrør. Jeg kører så ca 500m,
> bremser lidt ned, geare ned fordi en skal svinge, og accelerere så igen,
og
> vupti den går normalt igen..
> Men kort efter begynder den igen at brokke sig.
> Er det ....................... dårlig justeret kaburator?
> Skal siges at udstødningen bobler en del, når man efter fuld gas, slipper
> gassen en smule og nærmest lader den trille ned i fart.. Er det normalt??
Hængende svømmernål (gi' karbunaderne et gok med en støvlehæl og se om
sagerne retter sig!) ??
For høj svømmerstand (mål efter v.h.a en klar bensinslange på svømmerhusets
bundskrue, og holdt op ved siden af karbunaden!) ??
--
Armand.
| |
Martin Sørensen (14-05-2003)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 14-05-03 22:24 |
|
>> Var så lige ude og lufte cyklen. Efter 15 min kørsel holder jeg i et
>> kryds , og skal sætte afsted. Cyklen får omdrejninger, og ved 15000
>> omdr giver det et lille knald i udstødningen, og motoren trækker
>> ikke ordenligt. Den bobler nærmest afsted, som om den havde et
>> druknet tændrør. Jeg kører så ca 500m, bremser lidt ned, geare ned
>> fordi en skal svinge, og accelerere så igen, og vupti den går
>> normalt igen..
> Hængende svømmernål (gi' karbunaderne et gok med en støvlehæl og se om
> sagerne retter sig!) ??
> For høj svømmerstand (mål efter v.h.a en klar bensinslange på
> svømmerhusets bundskrue, og holdt op ved siden af karbunaden!) ??
Ja, det lyder grangiveligt som det jeg oplevede på min MC sidste sommer. Den
er så kun 2 cylindret og kører MEGET ringe på 1 cylinder. På en 4-cylindret
er det nok ikke helt så slemt.
Dengang besluttede jeg mig for at trille den ned til det nærmeste
MC-værksted og høre deres mening. Det var nemlig kun få hundrede meter væk,
så jeg mente at jeg nok kunne trille derned på 1 cylinder. Jeg nåede ikke
engang halvvejs før den 2 cylinder kom med igen, og så kunne jeg
selvfølgelig ikke få værkstedet til at kigge på fejlen, så jeg kørte hjem
igen.
Her er der en lang historie med flere motor'stop', adskillige
karburatoradskillelser, flækket stempel m.v. som jeg lige vil springe over.
Til sidst fandt jeg ud af at svømmerstanden i den ene karburator var for
lav. Siden jeg justerede dem begge efter manualens foreskrifter, har
problemet ikke været der.
signing off.. Martin Sørensen
| |
Rune D. Jørgensen (14-05-2003)
| Kommentar Fra : Rune D. Jørgensen |
Dato : 14-05-03 23:42 |
|
Det var smuk og solrig dag da Thomas Buus Andersen skrev
news:VExwa.938$yZ2.549@news.get2net.dk i dk.fritid.motorcykel:
> Var så lige ude og lufte cyklen. Efter 15 min kørsel holder jeg i et
> kryds , og skal sætte afsted. Cyklen får omdrejninger, og ved 15000
> omdr giver det et lille knald i udstødningen, og motoren trækker ikke
> ordenligt. Den bobler nærmest afsted, som om den havde et druknet
> tændrør. Jeg kører så ca 500m, bremser lidt ned, geare ned fordi en
> skal svinge, og accelerere så igen, og vupti den går normalt igen..
Har også prøvet det, den gjorde det dog kun enkelt gang under accelleration
og ikke siden.
--
Rune D. Jørgensen
| |
|
|