HEj i NG'en..
I har sikkert læst min post om hvor kraftigt såen en motor suger, men nok om
det..
For at starte med begyndelsen..
Jeg fik sat min laserpotte slipon på for ca 2 mdr. siden, jeg vidste at
modellen i forvejen var dyset ind til potten, så jeg tænkte ikke nærmere
over det.
Den kørte ikke vildt godt, så den fik et par nye tændrør. Det kørte stadig
ikke godt, så jeg lavede tændrørstesten, der viste at den fik for meget
benzin..
Derfor gav jeg den en smule magere blanding ved at justere på blandeskruerne
( men ikke ret meget ).. og så kom der liv iden, dog hakkede den lidt ved 9-
10.000 omdr. for så at forsætte med at tage fat... Vi snakker altså her for
fuldgas
Jeg tænkte at den nok stadig fik lidt for meget benzin, men lod det være.
Den kørte godt et stykke tid hvor efter den begyndte at hakke mere i det,
hvorfor jeg endnu engang lavede tændrørstesten, der viste at den ene karb
gav tilpas med benzin og den anden lidt for mager.. så den fik lidt mindre
luft på skruerne.. det blev delvist bedre, for til sidst igen at gå dårligt
lige indtil i forgårs.
Da jeg har prøvet det at par gange ville jeg tjekke nålene for at se om de
hang i samme højde.. Det gjorde de ikke i den ene karb, men jeg havde en"
Needel piston valve " i overskud og der passede nålene, så den satte jeg så
i..
Og så gik det helt galt..Nu køre den så dårligt at selv en snegl ville kunne
overhale mig i søvne ( overdrivelse fremmer )
Den køre i hvert fald ikke godt... Det lyder som om der er hul i membranerne
( og dem der har en minigixxer ved hvordan det lyder, en hul rumlen, når man
giver gas, men der sker bare ikke ret meget.. sådan nærmest "brrrrrrrrrrr")
Men der er altså ikke hul i dem..
Svømmerhøjden passer, muligvis er lukkenålene slidt.
Jeg har sprøjtet med startgas for at se om den skulle trække falsk luft..
det gør den ikke..
Jeg har forsøgt at justere spjældene i karbsne så de åbner og er åbne lige
meget ( dog på øjemål )
Jeg har forsøgt med en vacuumtester at se hvor meget den suger, og justerer
derefter.
Jeg har skruet op og ned på blandeskruerne uden held.. den køre hverken
dårligere eller bedre.
Jeg vil ikke åbne motoren, for jeg har ikke nogen bog der kan hjælpe mig
eller det fornødne værktøj.
Jeg tror nu ikke længere på at det er et karburator problem, men et
motormæssigt.. Måske brændte ventiler..
Nu ryger den i hvert fald på værksted, og skal der skiftes ventiler og
sådan.. har jeg en extra motor jeg kan tage delene fra..
--
MVH.
Jon Larsen
Stud.Procesteknolog.
GSX 250 R Supersport
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."
"Fjern "SPAMSUCKS" fra min e-mail-addresse for svar "
|