/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Karb. hænger på CB 500F
Fra : wheeler


Dato : 10-05-03 22:22

Hvem har erfaring med ovennævnte?
Efter kørsel står der benzin ud af en eller flere af af karbunanderne. Jeg
har ikke set cyklen endnu, men formoder, at det skyldes enten utæt(te)
flydere eller slidt(e) ventil(er)!

Eller måske blot, at cyklen har stået stille i et par år med gammel benzin
(kan måske blot klares ved en rensning/trykluft?)

Kan man forholdsvis problemfrit skifte flyderventil(er) og/eller flyder på
sådan een fætter - eller er der noget man specielt bør være opmærksom på -
og hvad med synkroniseringen - den forrykkes jo ikke med mindre man piller
ved blandingsskruerne?


Pft.

Wheeler
--
www.dkfritidmotorcykel.dk/Bernhard_Wheeler






 
 
Hans Paulin (10-05-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 10-05-03 22:46



wheeler wrote:
> Hvem har erfaring med ovennævnte?
> Efter kørsel står der benzin ud af en eller flere af af
> karbunanderne. Jeg har ikke set cyklen endnu, men formoder, at
det
> skyldes enten utæt(te) flydere eller slidt(e) ventil(er)!

....på min gamle Honda CB 7½ var det en dårlig dag, hvis ikke én
eller flere kaburatorer p****** over - før, under og efter
kørslen...

....nye ventiler rykkede ikke en sk**...

....og nej - der var ikke umiddelbart noget l*** at se nogen
steder...

....Suzien har kun lavet stuntet én gang - ved stilstand, hvor
benzinhanen ved en fejl stod på "prime"...

> Eller måske blot, at cyklen har stået stille i et par år med
gammel
> benzin (kan måske blot klares ved en rensning/trykluft?)
>
> Kan man forholdsvis problemfrit skifte flyderventil(er)
og/eller
> flyder på sådan een fætter

....du skal "bare" ha svømmerhusene af - på 7½'eren sad de med en
bøjle - i værste fald sidder der 4 skruer i hver kaburator på
"din"...resten er ligetil...

>- eller er der noget man specielt bør være
> opmærksom på - og hvad med synkroniseringen - den forrykkes jo
ikke
> med mindre man piller ved blandingsskruerne?

....nope - det er den ligeglad med...
--
Med venlig hilsen Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286
Ved direkte mail ændres "his" til "hans"



Martin Sørensen (10-05-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 10-05-03 23:02

>> Efter kørsel står der benzin ud af en eller flere af af
>> karbunanderne. Jeg har ikke set cyklen endnu, men formoder, at det
>> skyldes enten utæt(te) flydere eller slidt(e) ventil(er)!
> ...på min gamle Honda CB 7½ var det en dårlig dag, hvis ikke én
> eller flere kaburatorer p****** over - før, under og efter
> kørslen...

Havde den vakuum-benzinhane?

>> Kan man forholdsvis problemfrit skifte flyderventil(er) og/eller
>> flyder på sådan een fætter
> ...du skal "bare" ha svømmerhusene af - på 7½'eren sad de med en
> bøjle - i værste fald sidder der 4 skruer i hver kaburator på
> "din"...resten er ligetil...

Man kan muligvis godt få svømmerhusene af uden at afmontere karburatorerne
som jeg foreslog. Det er nok lige værd at undersøge inden man bøvler med at
pille dem allesammen ud.

På min egen kunne det ikke lade sig gøre at pille svømmerhusene af uden at
tage karburatorerne ud, så det er jeg efterhånden ret god til. Jeg kan nok
klare det på ca. et kvarter. Første gang brugte jeg en hel dag på det..

signing off.. Martin Sørensen



Hans Paulin (11-05-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 11-05-03 00:14



Martin Sørensen wrote:
>
> Havde den vakuum-benzinhane?

....nope!

....det var en K "0"...

> Man kan muligvis godt få svømmerhusene af uden at afmontere
> karburatorerne som jeg foreslog. Det er nok lige værd at
undersøge
> inden man bøvler med at pille dem allesammen ud.

....jep!

> På min egen kunne det ikke lade sig gøre at pille svømmerhusene
af
> uden at tage karburatorerne ud, så det er jeg efterhånden ret
god
> til. Jeg kan nok klare det på ca. et kvarter. Første gang
brugte
> jeg en hel dag på det..

....nå, okay

....jeg tænkte osse mit ved udsigten til at skulle bøvle
kaburatorerne af, hvis det kun var nødvendigt med
svømmerhusene...

.... *har* haft mine kaburatorer af tilstrækkelig mange gange til
at det var sjovt længere - man skulle helst ha en hegnspæl til at
sætte i spænd mellem stel og kaburatorer, så man ku trykke dem på
plads
--
Med venlig hilsen Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286
Ved direkte mail ændres "his" til "hans"



Martin Sørensen (10-05-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 10-05-03 22:56

> Hvem har erfaring med ovennævnte?

Tja, jeg har da prøvet at montere et sæt karburatorer, hvor benzinen røg ud
over det hele når motoren kørte..

> Efter kørsel står der benzin ud af en eller flere af af
> karbunanderne. Jeg har ikke set cyklen endnu, men formoder, at det
> skyldes enten utæt(te) flydere eller slidt(e) ventil(er)!
> Eller måske blot, at cyklen har stået stille i et par år med gammel
> benzin (kan måske blot klares ved en rensning/trykluft?)

Det kan sagtens være slidte svømmerventiler, men det kan også ske at
gummipakningerne er indtørrede fordi meget af benzinen har været fordampet
fra svømmerhuset når cyklen har stået så lang tid.

Jeg havde på et tidspunkt monteret et sæt brugte karburatorer på min
motorcykel i forbindelse med en fejlfinding. De havde lagt meget længe og
var knastørre. De var endda fulde af støv. Efter en rensning med trykluft
satte jeg dem på hvorefter jeg fandt ud af at benzinen fossede ud af dem
alle vejne. Gummipakningerne var indtørrede, men allerede kort tid efter
havde de udvidet sig igen pga. benzinen, og så lækkede de ikke mere. De
skulle altså bare lige fyldes med benzin og have lidt ventetid.

Bliver den ved med at være utæt efter den har kørt, må du nok lige holde øje
med hvor benzinen kommer ud henne. Det kunne jo ske, at det kom fra der hvor
benzinen løber ud i de forskellige karburatorer. Hvis ikke, så er det nok
svømmer/svømmeventil.

> Kan man forholdsvis problemfrit skifte flyderventil(er) og/eller
> flyder på sådan een fætter - eller er der noget man specielt bør være
> opmærksom på - og hvad med synkroniseringen - den forrykkes jo ikke
> med mindre man piller ved blandingsskruerne?

Hvis synkroniseringen var iorden før den blev stillet væk, burde den
principielt stadig være iorden, medmindre en membran er gået i stykker (jeg
regner med at det er CV-karburatorer?). Kører den fint i tomgang? I så fald
burde synkroniseringen være rimeligt fin.

Jeg kender ikke specifikt din model, men for det meste er det ret ligetil at
skifte svømmerventiler og evt. flydere/svømmere, hvis man blot har fået
afmonteret karburatorerne. Sidstnævnte kan dog godt volde nogle problemer
hvis man ikke har prøvet det før.

Svømmerventiler kan normalt skaffes ret billigt via. MC-nøglen. Jeg kan ikke
umiddelbart finde CB500F i min 2002-udgave, men derfor kan de godt have
nogle der passer alligevel. Der er nogle fine billeder, så du kan se om det
ligner dem du mangler.

Skift dem alle 4 og kontrollér lige svømmerhøjden bagefter. Er den for høj,
kan det også medvirke til at benzinen løber over. Er den for lav, kan det
brænde et stempel, og det har jeg også prøvet.

signing off.. Martin Sørensen



PAJ (11-05-2003)
Kommentar
Fra : PAJ


Dato : 11-05-03 07:56

Du kan jo se hvilken af karburatorerne der "hænger",
ved at chekke overløbsslangerne.

Min gjorde det samme, men en ny svømmer og nål,
gjorde underværker.

Og så Klaus Agusta motor, - naturligvis :))

mvh
PAJ


fhv. CB 500 Four 1976 ejer...




"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:74eva.942$923.212@news.get2net.dk...
> Hvem har erfaring med ovennævnte?
> Efter kørsel står der benzin ud af en eller flere af af karbunanderne. Jeg
> har ikke set cyklen endnu, men formoder, at det skyldes enten utæt(te)
> flydere eller slidt(e) ventil(er)!
>
> Eller måske blot, at cyklen har stået stille i et par år med gammel benzin
> (kan måske blot klares ved en rensning/trykluft?)
>
> Kan man forholdsvis problemfrit skifte flyderventil(er) og/eller flyder på
> sådan een fætter - eller er der noget man specielt bør være opmærksom på -
> og hvad med synkroniseringen - den forrykkes jo ikke med mindre man piller
> ved blandingsskruerne?
>
>
> Pft.
>
> Wheeler
> --
> www.dkfritidmotorcykel.dk/Bernhard_Wheeler
>
>
>
>
>

Ivan Bartholin Niels~ (11-05-2003)
Kommentar
Fra : Ivan Bartholin Niels~


Dato : 11-05-03 09:55


"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:74eva.942$923.212@news.get2net.dk...
> Hvem har erfaring med ovennævnte?
> Efter kørsel står der benzin ud af en eller flere af af karbunanderne. Jeg
> har ikke set cyklen endnu, men formoder, at det skyldes enten utæt(te)
> flydere eller slidt(e) ventil(er)!
>
> Eller måske blot, at cyklen har stået stille i et par år med gammel benzin
> (kan måske blot klares ved en rensning/trykluft?)
>
> Kan man forholdsvis problemfrit skifte flyderventil(er) og/eller flyder på
> sådan een fætter - eller er der noget man specielt bør være opmærksom på -
> og hvad med synkroniseringen - den forrykkes jo ikke med mindre man piller
> ved blandingsskruerne?
>
>
> Pft.
>
> Wheeler
> --
> www.dkfritidmotorcykel.dk/Bernhard_Wheeler
>
>
>
Jeg oplevede det samme på min gamle CB500F 1976. Her var det tydeligt et
resultat af års stilstand. Jeg adskilte og rensede svømmerhuse og -ventiler.
Det hele var ligesom groet til af det der hvide snask, som vist er
resultatet af vand og forskellige metaller. Der har ikke været problemer
siden. Men hvis der har været mere end en uges stilstand kan det være en god
ide lige at løsne de 4 bundskruer i svømmerhusene før start. Der kommer ofte
et par dråber vand ud. Nu prøver jeg med lidt karburatorsprit - det kan være
at det kan forhindre dette.


--
Med venlig hilsen

Ivan Bartholin Nielsen
Nygårdsvej 8, 4700 Næstved
www.kloge.dk
Honda CB500F 1975



wheeler (11-05-2003)
Kommentar
Fra : wheeler


Dato : 11-05-03 13:01


> "wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en
meddelelse
> news:74eva.942$923.212@news.get2net.dk...
> > Hvem har erfaring med ovennævnte?


[KLIP]

Takker for svarene

Information er videresendt til CB-ejeren!

Wheeler
--
www.dkfritidmotorcykel.dk/Bernhard_Wheeler



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste