On Fri, 9 May 2003 15:58:40 +0200, "Allan" <allan (at)
rasmussen.mail.FJERNEdk> wrote:
>1. Hvor finder jeg en cykel?
Ja hvor gør du det ?
) - nej altså langt det største sted er
mobile,det næststørste motoscout24.
http://www.mobile.de/
http://www.motoscout24.autoscout24.de
Så her finder du de fleste cykler,der findes også et hav af mindre
steder,generelt ikke besværet værd at arbejde med disse.Vid at tyskere
tit er til at handle med,står der VB= Verhandlungsbasis så byd 10-20 %
mindre afhængig af hvor dyr du synes cyklen er,det gælder i Tyskland
som i DK at nogle ejere har et aldeles urealistisk forhold til prisen
på deres cykel
Du kan også forsøge at købe en cykel på auktionsstedet Ebay.de men det
er langt mere risikofyldt,da det foregår ubeset og fotos yder sjældent
en given cykel retfærdighed,du kan dog stille suppl. spørgsmål til
sælgeren inden du byder,de fleste svarer gerne og ærligt.
>2. Hvilke papirer skal der indblandes ved købet i udlandet?
I princippet skal du kun ha' en købekontrakt og så cyklens
Fahrzeugsbrief - det er strengt taget nok,mange tyskere har så et væld
af andre papirer med regninger/værkstedsbesøg/droslinger/ og bevis for
TuV
>3. Hvordan klares transporten? (evt. ejer kommer til grænsen / prøveplader
>hjem?)
Ejer kommer til grænsen bliver edderhuleme svært med mindre du finder
en i Flensborg,det mest alm. er toget derned - på nakken af cyklen
hjem,det kan du hvis cyklen stadig er "angemeldet" og forsikret og
ejer er med på at du kører til grænsen på hans plader,fra grænsen skal
kørslen så foregå på danske plader.Alternativet er tyske prøveplader -
Rote nummer - til grænsen.
Ellers hedder det jo trailer,kassevogn eller alternativt speditør alle
metoder har deres styrker og svagheder som man vel let indser.
>4. Hvordan gør man ved indregistrering?
Henvender dig til T&S,får et skema til foreløbig afgiftfastsættelse og
en vejledning på hele proceduren...
--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:
http://62.79.120.117/
(opdateret 5-5-2003)