Det var liiige det graf jeg skulle bruge!! Thnx!
Stephan
"Jesper Hedegaard" <jesper@pissoff.dk> wrote in message
news:3eba25a0$0$95281$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "TheHobbit" <hobbit@protek.dk> wrote in message
> news:3eba1733$0$48899$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Til alle der har svaret!
> >
> > Det er sgu kanon at der er så mange der gider dele ud af deres
> erfaringer -
> > så man i mindre grad skal drage sine egne (dyre) erfaringer!!
> >
> > Mht. at MC-folk altid hilser på hinanden - det synes jeg er en fed ting!
> Jeg
> > har dog ikke lige set en forklaring på hvordan det er startet... så jeg
> har
> > selv opfundet en! Jeg er kommet frem til at det må være fra det romerske
> > emperies storhedstid hvor gladiatorene hilste på Cæsar:
> >
> > "We who are about to die salute you!!" (...og så vrider man højre hånd
45
> > grader mod syd!! - wrooom)
> >
> > DOG LIGE en ting:
> > Mit hoved spørgsmål var noget med omdrejninger i forhold til ydelse:
> > En yders kyndig person sendte følgende link:
> >
http://www.rydbergsmc.dk/rullefelt/Suzuki/sgs500.htm men det er km/t i
> > forhold til HK. Det kan jeg ikke bruge til ret meget - jeg ville gerne
ha'
> > en kurve med rpm (omdrejninger pr. min) i forhold til motor-ydelse. Så
jeg
> > ved hvornår jeg skal skifte op/ned i gear for at køre henholdvis
> behageligt
> > eller aggresivt.
> >
> > Hilsen
> > Stephan "GS500E" Hansen
> >
www.StephanNet.dk
> >
> > PS: til Gert Bo Thorgersen - har du læst matematik på universitetet med
> > bi-fag i olie-kundskab?
> >
> >
> OK - pardon my french - fik lige gættet teksterne til de to diagrammaer på
>
http://www.gs500e.fr.st/. Ikke uinteressant at se en sammenligning mellem
> den originale udstødning og to uoriginale. Den originale ruster alt for
> hurgtigt - og pas lige på at batteriets overløbsslange ikke munder ud
foran
> forreste, højre fodhviler sammen med et par andre slanger. Min erfaring er
> nemlig at hvis batteriet brækker sig forsvinder der en del maling fra
> udstødningen ! Og så kan du godt begynde at male den om hvert år - eller
> købe en ny.
> Den grønne kurve (original udstødning) for moment har en bule ved ca 4.500
> o/m - der ligger du på 90 i 6. gear og hygger dig fint på landevej. Max
> moment kommer lige omkring 7.500 o/m, hvor du - temmeligt nøjagtigt -
kører
> 150. I Tyskland, forstås
> Dette forklarer osse mig hvorfor den altid suser op over "Kassel-bakkerne"
> mellem Roskilde og Holbæk uden rigtigt at lade sig mærker med det....
> Til daglig kørsel kan den trække rent ved omkring 2.000 o/m - i de lavere
> gear. Men jeg syntes at have hørt at pga. mindre tryk på oliepumpen end
> andre mærker skal man passe lidt på med sejtræk (lav fart/højt gear), da
det
> lavere olietryk kan give problemer med for stort slid på denne måde.
> Nogen der kan bekræfte/afkræfte dette ?
> På den anden side giver et gear eller to lavere også tit mere kontrol over
> maskinen - hurtigere acceleration og især mere motorbremse. Sidste
benytter
> jeg mig meget af i Kbh's trafik. Men husk nu alligevel at liige lægge en
> finger på forbremsen. Langt fra alle bilister ved, hvor meget en mc kan
> bremse v.h.a. motoren, så jeg anser det for en rigtig god ide lige at
tænde
> bremselyset samtidigt. Bare sådan for ikke at få anhænger på....
>
> --
> Mvh
> Jesper
> ----------
> GS500E når når vejret spiller
> Volvo når vejret spilder...
>
>