Hej Ole !
Se nedenstående sider, de fortæller div. ting som du mangler svar på, dog
ikke vedr.spærring for aktivering af starter med kørende motor.
Denne spærring sker ved, at den plus-spænding som slukker din ladelampe,
også føres frem til relæet til startmotoren, og blokerer denne.
Min R90S fra 1976 har ikke denne funktion indbygget, men jeg vil snarest
have det lavet, da jeg forleden kom til at trykke på starteren under
langsom kørsel. Det lød ikke gpdt, men der skete intet.
Ang. starter, så læser jeg diagrammet sådan, at du kan starte din motor når
den står i gaer, er dette korrekt. Èr det korrekt, og du ønsker det ændret,
tror jeg, jeg kan hjælpe dig her.
http://www.horizonsunlimited.com/tech/R-charging-maint.php
http://www.5united.net/history.htm
http://members.aol.com./VechBMW/tech2.html
http://www.buchanan1.net/charge.html
Jeg hører gerne fra dig.
BMWenlig hilsen
Claus Skovbo
Nykøbing Mors.
clausskovbo@get2net.dk
"Ole Fisker" <notValid@NoWhere.com> skrev i en meddelelse
news:3eb8b3ea$0$50407$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej
>
> Er der nogen der kan give et par simple forklaringer eller henvise til WEB
> steder med forklaringer på følgende.
>
> Virkemåde og sammenhæng mellem Generator / ensretter / spændingsregulator
/
> startrelæ (spærring for aktivering af starter med motor kørende) på en BMW
> 75/5.
>
> Eller evt. henvise til bøger om emnet. (jeg har en Haynes, men der er kun
> ledningsdiagrammet og der er ingen forklaring på hvordan det virker)
>
> MVH
> Ole Fisker
>
>