|
| Pludselig død???? Fra : Michael F. Larsen |
Dato : 05-05-03 18:09 |
|
Hej alle,
Jeg kørte på motorvejen idag, og uden at nævne fart eller gear, lå jeg med
ca. 8k omdr./min., men kun i en periode af ca. 3-4 minutter. Pludselig gik
maskinen fuldstændig død (dvs. ingen motorkraft), og al respons fra
håndtaget var væk. Jeg trillede ind af en frakørsel, og tog farten godt af,
idet der ikke var biler bagved mig. Herefter gearede jeg ned hen imod den
kommende lyskurv, men prøvede lige igen at sætte lidt skub i den på vejen
derhen - og så var der pludselig liv igen.
Hvad kan det dog det skyldes? Det er en Kawasaki ZZR600 jeg har købt brugt
for nylig, men har kørt over 1000 km. problemfrit de seneste par uger.
VH/Fastrup
| |
Anders Thorup (05-05-2003)
| Kommentar Fra : Anders Thorup |
Dato : 05-05-03 18:17 |
|
Michael F. Larsen wrote:
> Hej alle,
>
> Jeg kørte på motorvejen idag, og uden at nævne fart eller gear, lå
> jeg med ca. 8k omdr./min., men kun i en periode af ca. 3-4 minutter.
> Pludselig gik maskinen fuldstændig død (dvs. ingen motorkraft), og al
> respons fra håndtaget var væk. Jeg trillede ind af en frakørsel, og
> tog farten godt af, idet der ikke var biler bagved mig. Herefter
> gearede jeg ned hen imod den kommende lyskurv, men prøvede lige igen
> at sætte lidt skub i den på vejen derhen - og så var der pludselig
> liv igen.
>
> Hvad kan det dog det skyldes? Det er en Kawasaki ZZR600 jeg har købt
> brugt for nylig, men har kørt over 1000 km. problemfrit de seneste
> par uger.
>
> VH/Fastrup
Jeg havde engang en lignende skræmmende oplevelse på min tidligere GPZ500S
og der viste det sig at være kontakten til sidestøtte-foden, der var fejl
på. Så den afbrød simpelthen tændningen (det skete med omkring 180Km/t), og
det var særdeles ubehageligt at miste alt træk-kraft ved den hastighed, når
man ikke er forberedt på det!.
Ved ikke om din kan have samme fejl,, men det er da nemt at undersøge, og
billigt at rette!
--
MVH/Best Regards
Anders Thorup
www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup
| |
Martin Sørensen (05-05-2003)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 05-05-03 18:18 |
|
> Jeg kørte på motorvejen idag, og uden at nævne fart eller gear, lå
> jeg med ca. 8k omdr./min., men kun i en periode af ca. 3-4 minutter.
> Pludselig gik maskinen fuldstændig død (dvs. ingen motorkraft), og al
> respons fra håndtaget var væk. Jeg trillede ind af en frakørsel, og
> tog farten godt af, idet der ikke var biler bagved mig. Herefter
> gearede jeg ned hen imod den kommende lyskurv, men prøvede lige igen
> at sætte lidt skub i den på vejen derhen - og så var der pludselig
> liv igen.
Hvis du har kørt i benzinsluger-mode (indikerer de 8k omdr.) så kan det ske
at benzintilførslen fra tanken til svømmerhusene ikke har været
tilstrækkelig. Efter et lille stykke tid er de blevet tømt, og motoren
sætter ud. Ved at trille lidt videre med slukket motor har der kunnet komme
benzin ned igen, og motoren kunne køre videre.
Det kan have mange årsager, f.eks. for stor modstand fra tank til svømmerhus
(tilstoppet filter), men mere sandsynligt er det at udluftningen til tanken
ikke er tilstrækkelig, så der kan komme undertryk i tanken. Når undertrykket
bliver stort nok, kan benzinen ikke løbe ned mere.
Nu ved jeg ikke om ZZR600 er udstyret med en benzinpumpe?
signing off.. Martin Sørensen
| |
Michael F. Larsen (05-05-2003)
| Kommentar Fra : Michael F. Larsen |
Dato : 05-05-03 20:05 |
|
> Hvis du har kørt i benzinsluger-mode (indikerer de 8k omdr.) så kan det
ske... (lang fin beskrivelse....)
Jeg har lige været ude og køre nogle kilometer på motorvej igen, og det gav
umiddelbart ingen problemer, men som jeg her bagefter har set, så har Armand
beskrevet nogenlunde det samme i en lignende tråd. Han nævner at der jo nu
er mere plads i tanken til luft, grundet forbug af benzin til de kørte
kilometer, og derfor er det måske ikke så let at fremprovokere førend jeg
har tanket igen.
> Nu ved jeg ikke om ZZR600 er udstyret med en benzinpumpe?
Tjahh, det ved jeg såmend heller ikke, men det kan da undersøges
>
> signing off.. Martin Sørensen
VH/Fastrup
| |
Armand (05-05-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 05-05-03 22:42 |
|
Martin Sørensen <mos@FJERNlaxity.dk> skrev i en
news:3eb69cb9$0$29532$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> >
> Hvis du har kørt i benzinsluger-mode (indikerer de 8k omdr.) så kan det
ske
> at benzintilførslen fra tanken til svømmerhusene ikke har været
> tilstrækkelig. Efter et lille stykke tid er de blevet tømt, og motoren
> sætter ud. Ved at trille lidt videre med slukket motor har der kunnet
komme
> benzin ned igen, og motoren kunne køre videre.
>
> Det kan have mange årsager, f.eks. for stor modstand fra tank til
svømmerhus
> (tilstoppet filter), men mere sandsynligt er det at udluftningen til
tanken
> ikke er tilstrækkelig, så der kan komme undertryk i tanken. Når
undertrykket
> bliver stort nok, kan benzinen ikke løbe ned mere.
Hørt!
Blot lige et tillægspip: Klemt/knækket bensinslange!?
--
Armand.
(der engang opdagede at Benelli SEI'ens shitty bensinhaner kunne erstattes
af et par billige, velfungerende og let tilgængelige haner til en Puch
Maxi - Udskiftningen virkede godt nok; men når man fyrede modellen af ned på
motorvejen mod Fyn, kom man kun lige til toppen af Den Nye Lillebæltsbro
førend at karbunaderne løb tør for saft fordi en Puch Maxi-hane ikke er
konstrueret til dét forbrug)
| |
Oliver Bruchhaus (06-05-2003)
| Kommentar Fra : Oliver Bruchhaus |
Dato : 06-05-03 21:55 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:b96mlt$1afm$6@news.cybercity.dk...
>
> Martin Sørensen <mos@FJERNlaxity.dk> skrev i en
> news:3eb69cb9$0$29532$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> > >
> > Hvis du har kørt i benzinsluger-mode (indikerer de 8k omdr.) så kan det
> ske
> > at benzintilførslen fra tanken til svømmerhusene ikke har været
> > tilstrækkelig. Efter et lille stykke tid er de blevet tømt, og motoren
> > sætter ud. Ved at trille lidt videre med slukket motor har der kunnet
> komme
> > benzin ned igen, og motoren kunne køre videre.
> >
> > Det kan have mange årsager, f.eks. for stor modstand fra tank til
> svømmerhus
> > (tilstoppet filter), men mere sandsynligt er det at udluftningen til
> tanken
> > ikke er tilstrækkelig, så der kan komme undertryk i tanken. Når
> undertrykket
> > bliver stort nok, kan benzinen ikke løbe ned mere.
>
> Hørt!
> Blot lige et tillægspip: Klemt/knækket bensinslange!?
>
> --
> Armand.
> (der engang opdagede at Benelli SEI'ens shitty bensinhaner kunne erstattes
> af et par billige, velfungerende og let tilgængelige haner til en Puch
> Maxi - Udskiftningen virkede godt nok; men når man fyrede modellen af ned
på
> motorvejen mod Fyn, kom man kun lige til toppen af Den Nye Lillebæltsbro
> førend at karbunaderne løb tør for saft fordi en Puch Maxi-hane ikke er
> konstrueret til dét forbrug)
LOOOL!
| |
S.G (05-05-2003)
| Kommentar Fra : S.G |
Dato : 05-05-03 20:26 |
|
tjek at der ikke er ir i tændingslåsen som har cuttet forbindelsen et
uheldigt sted.
S.G
| |
Kaare Damgaard (06-05-2003)
| Kommentar Fra : Kaare Damgaard |
Dato : 06-05-03 21:48 |
|
Jeg prøvede præcis det samme på en tysk motorvej for nogle år siden på en
GS'er. Uheldigvis skete det mens jeg var ved at overhale et lastvognstog.
SHIT, den blev bare kylet i nødsporet så snart lastbilen var forbi i
indersporet.
Jeg fandt i øvrigt heller aldrig ud af hvad der var galt. Kørte 3-4000 km på
samme tur uden problemer efterfølgende.
::Kaare
"Michael F. Larsen" <fastrup_NoSpam@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3eb69ab3$0$89635$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej alle,
>
> Jeg kørte på motorvejen idag, og uden at nævne fart eller gear, lå jeg med
> ca. 8k omdr./min., men kun i en periode af ca. 3-4 minutter. Pludselig gik
> maskinen fuldstændig død (dvs. ingen motorkraft), og al respons fra
> håndtaget var væk. Jeg trillede ind af en frakørsel, og tog farten godt
af,
> idet der ikke var biler bagved mig. Herefter gearede jeg ned hen imod den
> kommende lyskurv, men prøvede lige igen at sætte lidt skub i den på vejen
> derhen - og så var der pludselig liv igen.
>
> Hvad kan det dog det skyldes? Det er en Kawasaki ZZR600 jeg har købt brugt
> for nylig, men har kørt over 1000 km. problemfrit de seneste par uger.
>
> VH/Fastrup
>
>
| |
Pwh (07-05-2003)
| Kommentar Fra : Pwh |
Dato : 07-05-03 08:41 |
|
Kaare Damgaard wrote:
> Jeg prøvede præcis det samme på en tysk motorvej for nogle år siden
> på en GS'er. Uheldigvis skete det mens jeg var ved at overhale et
> lastvognstog. SHIT, den blev bare kylet i nødsporet så snart
> lastbilen var forbi i indersporet.
>
> Jeg fandt i øvrigt heller aldrig ud af hvad der var galt. Kørte
> 3-4000 km på samme tur uden problemer efterfølgende.
>
>>> Kaare
>
Jamen det var jo på en Suzuki. Den slags kan man ikke forvente sker på en Kawa
Jens (kawa KR-1)
| |
|
|