I tråden: 3eb41b02$0$83048$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Skrev Cap. Oizo :
> Hej
>
> uuh, foråret bringer kriblen i min højrehånd, nu må jeg have mig
> en cykel.
>
> Jeg har kig på xj-600, men da pengepungen er trang bliver den fra
> omkring '86.
>
> Er der nogen der vil dele arfaringer med hvordan en så "gammel"
> cykel er at holde, er det til at komme om ved eller dødens pølse??
>
> /Oizo
hov hov
Jeg MÅ anprise maskinen - nu jeg selv har en
Der findes ikke evighedsmaskiner - Men jeg har enXJ'er, og den har
lige rundet de 85k - uden de helt store problemer -
Liste over res.dele mellem 45k og 85k km :
Baghjulslejer - kædekit - 2x dæk bag 1x dæk for - stator - ensretter -
indsugningsgummi - luftfilter - 2x pakdåser forgaffel - 2x akku.
Du får ikke en racer - men en kapabel tur maskine. Min har været
pålidelig, men trænger efterhånden til et lille eftersyn af motor
m.v. - det er planlagt til den kommende vinter og så har den givet 95k
på tælleren.
Den er nem at skrue i, og vedligehold kan for en stor dels vedkommende
klares selv - afhængig naturligvis af hvad man gider, og magter - men
det ER muligt for selv en halvstuderet søver som mig at klare det
meste - så kan alle.
Jeg er _glad_ for min, og er nået til den erkendelse, at når en gang
jeg skifter (finansministeriet siger at det varer menge år før jeg gør
det) - beholder jeg XJ'eren, den skal pensioneres med værdighed (som
søndags med 30 km/t kirke køretøj)
Ps
Jeg har lige flikket en kåbe samme til den her i weekenden - billeder
ryger i mit galleri på DFM asap - jeg syntes det ser lidt smart ud, og
satser på lidt læ til de slidte knæ...
--
Dun@nt
XJ600 51J
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=223