Thomas Laursen <tsl.REMOVETHIS@post.tele.dk> skrev i en
news:b9135h$a3e$1@news.cybercity.dk...
> Jeg kan heller ikke se hvorfor man skulle besvære sig med at tage til
> Tyskland for at hente en Suzuki GS500 med rust !! Medmindre man kan få
> banket prisen ned ........hvis man endelig skal importere noget
> som helst, må det da være fordi at man har fundet et dejligt velpasset,
> næsten jomfrueligt eksemplar af et køretøj.
> Ellers kan man vel finde et eksemplar herhjemme som er i ligeså god/dårlig
> stand.
Jup!
Og når man er nede i den prisklasse kan besparelsen højest beløbe sig til
10.000,- og derfra skal man fradrage udgifterne til at hjembringe modellen
fra udlandet (som kan være langt væk).
I praksis sætter man sig også udenfor garanti-reklamationer overfor sælger
når man har hentet modellen ved en privat i
langtpokkerivoldietlandmedetfremmedsprog.
Købt privat herhjemme er det oftest stadig lidt tyndt med klarhed omkring
reklamationer; men dog ikke uoverskueligt, og købt ved en forhandler står
man allerbedst!
Dét er bl.a. nogle side-overvejelser man skal gøre sig før køb udenlands!
Det er blevet uhyre populært at importere selv, og internettet muliggør at
man let kan informere sig om det lave prisleje og derigennem få gode ideer;
men jeg vil nok vurdere at egenimport er for motorcyklister der allerede har
gjort sig erfaringer omkring markedet og derfor bedre kan vurdere gevinsten
ved egenimport, ligesom at man skal være meget målrettet med hvad det er at
man søger, og derved også har lettere ved at overskue fordelene ved
projektet :-|
Noget helt andet er:
Du står ikke med et "lille" kørekort vel?
En importeret tysk model skal med sikkerhed efterfølgende drosles til evt.
"lille" brug, hvor det skulle være let at finde en droslet på det danske
brugtmarked => dér er der også en mer-udgift :-|
En evt. forekommende tysk droslinger er så lav som 27 HK (jvf. en tysk
forsikringsklasse), og dén accepterer bilinspektionen ikke som gyldig
drosling til "lille"
--
Armand.