"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:b8sgvd$udb$6@news.cybercity.dk...
>
> Jan Madsen <jms_dk@yahoo.com> skrev i en news:b8s0k0$1vm$1@sunsite.dk...
> > Hi
> >
> > 1) Jeg skal have laddet mit mc batteri op. Det vil jeg gøre med min egen
> > strømforsyning. Men hvilken spænding er det lige at jeg skal stille den
> på.
> > Er det 14.2V?
>
> Jup!
> Forudsat at det ikke er en 10A strømforsyning at du har =
>
> > 2) Baghjulet på min mc siver lidt luft, så jeg vil gerne have det fixet.
> Har
> > I en god dæk lappe pusher her i KBHN området som I kan anbefale til sån
>
> et job?
>
> Forudsat at det drejer sig om et slangeløst dæk, og at du ikke kan finde
> sten eller skruer i dækket*:
>
> Kan det ikke tænkes blot at være ventilen?
> Har du prøvet med lidt spyt på fingeren om du kan lave bobler ved ventil-
> åbningen??
> Langsomme sivninger kan også være p.g.a. ir eller dækjerns-skader på
> kontaktfladen imellem dæk/fælg!
> Endelig kan det også skyldes en skade på dækket - Sæbevand og en
> blomstersprøjte burde kunne få det til at skumme hvor der kommer luft ud!
>
> En regulær punktering skal lappes hurtigst muligt, hvorimod jeg personligt
> ville vægte alderen af dækket imod den udgift at f.eks en dæk/fælg sivning
> koster at udbedre her og nu (bagdæk skiftes vel indenfor de nærmeste par
> måneder alligevel?)
>
> (*)
> Finder du et fremmeslegeme i dækket, så lad det endelig sidde! Slangeløse
> dæks ubetingede fordel er at de kun siver ved punkteringer, men et
blotlagt
> hul kan hurtigt sive-tømme dækket for luft. Men sålænge at fremmedlegemet
> stadig befinder sig i hullet vil sivningen være minimal, og man kan derfor
> køre på dækket til værkstedet der skal reparere skaden!
>
> --
> Armand.
Kunne du ikke lige smide en mail til mig. Jeg er usikker på den adresse du
bruger..
--
Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for motortosse
www.motortosse.dk