Forening for weekend-fædre og mødre ?
Fra : Povl Falk-Jensen

Dato : 01-05-03 14:53

Hej

Jeg er en weekendfar på 40 år med to dejlige drenge på 3 og 6 år. Jeg savner
andre voksne at være sammen med de weekender jeg har drengene. Derfor søger
jeg en forening eller lignende, hvor weekend-fædre og mødre samles og er
sammen med børnene og laver nogen ting sammen.
Jeg har ledt efter en sådan forening på nettet, men uden held. Der findes
flere foreninger for skilsmisseforældre, f.eks. www.foreningenfar.dk og
www.weekendfar.dk , men de foreninger beskæftiger sig med f.eks.
forældremyndighed og faderskabssager. Det jeg søger er en forening, hvor man
er sammen om børnene.
Jeg vil være meget taknemmelig for et tip. Og hvis der sidder nogle
weekend-fædre eller mødre derude, som har det som jeg, kunne vi måske finde
ud af at lave noget sammen. Jeg bor syd for Købehavn, i Brøndbyøster.

Venlig hilsen: Povl Falk-Jensen

Fra : Lumholdt&Riber

Dato : 01-05-03 19:47

Hej Povl,

Foreningen som du efterlyser, har jeg aldrig hørt om skulle findes, måske
skal du lede på et mere lokalt plan.
Tænkte, at jeg lige ville nævne Ø-lejr bevægelsen, som en alletiders
ferieform, hvis du planlægger ferie med dine drenge til sommer. Der er tit
mange enlige forældre afsted med deres unger, fordi det, udover at være
kanon sjovt for ungerne med så mange legekammerater omkring sig også er rig
mulighed for voksensamvær.
Hvis du vil høre mere om vores erfaringer med ølejr og alle dets
fortræffeligheder er du velkommen til at skrive til mig privat.

Held og lykke med projektet,

Hilsen Pernille

Fra : Brian K

Dato : 01-05-03 23:24

"Lumholdt&Riber" <Ribermail@kabelnettet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Povl,
>
> Foreningen som du efterlyser, har jeg aldrig hørt om skulle findes, måske
> skal du lede på et mere lokalt plan.

Hej

jooo, den findes nu

http://www.singlerock.dk/kobenhavn/singlekids.htm