|
| Suzuki GSX-R 400 Fra : Thim Jørgensen |
Dato : 30-04-03 22:29 |
|
Jeg er netop kommet hjem efter en fabelagtig prøvetur på sådan en lille
gixxer (udgaven med monosæde som står til salg hos Lydmuren).Den kører jo
som en drøm sådan en.Men jeg har jo ledt lidt i de gamle tråde og det lader
til at den ikke har verdens mest holdbare motor. Hvordan kan jeg bedst
muligt sikre mig at den ikke 4000km senere ender i et motorhaveri foruden en
CO måling, som er foreslået i gamle tråde.
Den skal eftersigende have stillet ventiler for hver 6000 km. Er dette noget
man forholdsvis nemt kan gøre eller kræver det speciel ekspertise J
Mvh. Thim Jørgensen
GS500 til salg J
| |
Tommy Fer (01-05-2003)
| Kommentar Fra : Tommy Fer |
Dato : 01-05-03 11:14 |
|
"Thim Jørgensen" <thimjo"nospam"@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:b8pf76$hiv$1@news.cybercity.dk...
>
>
> Jeg er netop kommet hjem efter en fabelagtig prøvetur på sådan en lille
> gixxer (udgaven med monosæde som står til salg hos Lydmuren).Den kører jo
> som en drøm sådan en.Men jeg har jo ledt lidt i de gamle tråde og det
lader
> til at den ikke har verdens mest holdbare motor. Hvordan kan jeg bedst
> muligt sikre mig at den ikke 4000km senere ender i et motorhaveri foruden
en
> CO måling, som er foreslået i gamle tråde.
Tjae, hvis den kommer fra lydmuren ville jeg nok stole på den er dysset
korretk, evt kunne du sige til ham at han skal køre den en tur på
rullefeltet og checke om den er sund.
> Den skal eftersigende have stillet ventiler for hver 6000 km. Er dette
noget
> man forholdsvis nemt kan gøre eller kræver det speciel ekspertise J
Vil sige det er en medium oplevelse, har du dig en garage, med ok værktøj er
det nemt at havde med at gøre. DEn er med stille skrue, og det tager ikke
mere end 10min at stille, dog plus adskillelse og samling (tager over 1 time
mvh Tommy Fer
GSXR400 mekaniker på konens gixxer
| |
Thim Jørgensen (01-05-2003)
| Kommentar Fra : Thim Jørgensen |
Dato : 01-05-03 13:39 |
|
> Tjae, hvis den kommer fra lydmuren ville jeg nok stole på den er dysset
> korretk, evt kunne du sige til ham at han skal køre den en tur på
> rullefeltet og checke om den er sund.
Jeg tænkte nu mere ved et privat køb, da jeg helst vil have to sæders
udgaven. Men man kunne selvfølgelig få feks. lydmuren til at checke dyret
inden køb. Hvad tror du sådan et check vil koste?
> > Den skal eftersigende have stillet ventiler for hver 6000 km. Er dette
> noget
> > man forholdsvis nemt kan gøre eller kræver det speciel ekspertise J
>
> Vil sige det er en medium oplevelse, har du dig en garage, med ok værktøj
er
> det nemt at havde med at gøre. DEn er med stille skrue, og det tager ikke
> mere end 10min at stille, dog plus adskillelse og samling (tager over 1
time
>
fedt, det lyder som noget jeg kan finde ud af...så er de kroner sparet
Ellers hvad tror du sådan et check ville koste hos f.eks. lydmuren?
Mvh Thim
| |
Tommy Fer (01-05-2003)
| Kommentar Fra : Tommy Fer |
Dato : 01-05-03 14:21 |
|
"Thim Jørgensen" <thimjo"nospam"@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:b8r4gs$2a9k$1@news.cybercity.dk...
> > Tjae, hvis den kommer fra lydmuren ville jeg nok stole på den er dysset
> > korretk, evt kunne du sige til ham at han skal køre den en tur på
> > rullefeltet og checke om den er sund.
>
> Jeg tænkte nu mere ved et privat køb, da jeg helst vil have to sæders
> udgaven. Men man kunne selvfølgelig få feks. lydmuren til at checke dyret
> inden køb. Hvad tror du sådan et check vil koste?
Mit råd er at tage nogen med ud der kender modellen. Hvis du bor i kbh
området kan det da være du kan lokke mig, *gg* JEg har selv været lige ved
at købe GSXR400 men endte med en VFR400 istedet....
mener han tager omkring 1500 for en indysning, hvis den er dysset korrekt er
det billigere
mvh Tommy Fer
| |
Thim Jørgensen (02-05-2003)
| Kommentar Fra : Thim Jørgensen |
Dato : 02-05-03 17:41 |
|
"> >
> > Jeg tænkte nu mere ved et privat køb, da jeg helst vil have to sæders
> > udgaven. Men man kunne selvfølgelig få feks. lydmuren til at checke
dyret
> > inden køb. Hvad tror du sådan et check vil koste?
>
> Mit råd er at tage nogen med ud der kender modellen. Hvis du bor i kbh
> området kan det da være du kan lokke mig, *gg* JEg har selv været lige ved
> at købe GSXR400 men endte med en VFR400 istedet....
Sikke dog et tilbud , Jeg bor på Nørrebro, så det kan godt jeg værre jeg
sender dig en mail i den nærmeste fremtid...Jeg skal dog lige have solgt den
gamle først.
> mener han tager omkring 1500 for en indysning, hvis den er dysset korrekt
er
> det billigere
>
Det var jeg egentlig ikke så galt...Så skal den da klart have et check
derude inden køb.
Mvh. Thim
| |
Janner (01-05-2003)
| Kommentar Fra : Janner |
Dato : 01-05-03 15:10 |
|
"Thim Jørgensen" <thimjo"nospam"@tiscali.dk> wrote in message
news:b8r4gs$2a9k$1@news.cybercity.dk...
> > Tjae, hvis den kommer fra lydmuren ville jeg nok stole på den er dysset
> > korretk, evt kunne du sige til ham at han skal køre den en tur på
> > rullefeltet og checke om den er sund.
>
> Jeg tænkte nu mere ved et privat køb, da jeg helst vil have to sæders
> udgaven. Men man kunne selvfølgelig få feks. lydmuren til at checke dyret
> inden køb. Hvad tror du sådan et check vil koste?
>
Hvis du tænker på købe privat har jeg en veninde der har en to sæders til
salg .... farve sort/koksgrå
Hygge
Onkel Jan
www.gugmc.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=137
mail : jan@12post.uk byt uk ud med dk *S*
| |
Thim Jørgensen (02-05-2003)
| Kommentar Fra : Thim Jørgensen |
Dato : 02-05-03 17:44 |
|
>
> Hvis du tænker på købe privat har jeg en veninde der har en to sæders til
> salg .... farve sort/koksgrå
>
ok, jeg sender dig en mail efter jeg har fået solgt den gamle.
Thim
GS500 til salg
| |
SLP/JM (01-05-2003)
| Kommentar Fra : SLP/JM |
Dato : 01-05-03 15:04 |
|
"Thim Jørgensen" <thimjo"nospam"@tiscali.dk> skrev det lader
> til at den ikke har verdens mest holdbare motor.
Ved et køb bør du også være opmærksom på, at GK73A heller ikke har verdens
mest holdbare bagsvinger, da den revner i svejsningerne.
--
Mvh Susanne
| |
Tommy Fer (01-05-2003)
| Kommentar Fra : Tommy Fer |
Dato : 01-05-03 15:32 |
|
"SLP/JM" <madcat@c.dk> skrev i en meddelelse
news:3eb12951$0$10450$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Thim Jørgensen" <thimjo"nospam"@tiscali.dk> skrev det lader
> > til at den ikke har verdens mest holdbare motor.
>
> Ved et køb bør du også være opmærksom på, at GK73A heller ikke har verdens
> mest holdbare bagsvinger, da den revner i svejsningerne.
Kan godt huske din havde det problem. Hvor var det helt præcist henne? Jeg
har set en del GSXR400, har endnu ikke set det, men kan være jeg ikke har
set det rigtige sted?
mvh Tommy Fer
| |
SLP/JM (01-05-2003)
| Kommentar Fra : SLP/JM |
Dato : 01-05-03 15:41 |
|
"Tommy Fer" <Tommy@fernet.ELLERNOGETDERSKALVÆKdk> >Jeg
> har set en del GSXR400, har endnu ikke set det, men kan være jeg ikke har
> set det rigtige sted?
Jeg har kendskab til flere, der havde det problem. Faktisk gjorde en
tidligere GSX-R400-ejer mig opmærksom på, at min var revnet, for jeg havde
ikke selv set det.
Den revner i svejsningerne der, hvor den forstærkende "bøjle" er svejset på
for enden af bagsvingeren, dvs over hjulakslen.
Det behøver selvfølgelig ikke være et særlig stort problem, hvis man kender
en, der er god til at svejse i alu, og ellers gider bruge tid på at skille
skidtet ad.
--
Mvh Susanne
| |
Tommy Fer (01-05-2003)
| Kommentar Fra : Tommy Fer |
Dato : 01-05-03 15:46 |
|
"SLP/JM" <madcat@c.dk> skrev i en meddelelse
news:3eb13214$0$10432$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Tommy Fer" <Tommy@fernet.ELLERNOGETDERSKALVÆKdk> >Jeg
> > har set en del GSXR400, har endnu ikke set det, men kan være jeg ikke
har
> > set det rigtige sted?
>
> Jeg har kendskab til flere, der havde det problem. Faktisk gjorde en
> tidligere GSX-R400-ejer mig opmærksom på, at min var revnet, for jeg havde
> ikke selv set det.
>
> Den revner i svejsningerne der, hvor den forstærkende "bøjle" er svejset
på
> for enden af bagsvingeren, dvs over hjulakslen.
kanon... skal da lige se på konens i aften..... det værste er hvis der er
revner får jeg skylden
>
> Det behøver selvfølgelig ikke være et særlig stort problem, hvis man
kender
> en, der er god til at svejse i alu, og ellers gider bruge tid på at skille
> skidtet ad.
okis... hmm, men den gamle model var ikke engang braced, så mon ikke det
holder selvom der er en svaghed ved bracen? '
--
mvh Tommy Fer
| |
SLP/JM (01-05-2003)
| Kommentar Fra : SLP/JM |
Dato : 01-05-03 16:17 |
|
"Tommy Fer" > okis... hmm, men den gamle model var ikke engang braced, så
mon ikke det
> holder selvom der er en svaghed ved bracen? '
Ingen anelse - problemet skyldes vist nok, at den blok (den, der justerer
hjulet frem og tilbage), der sidder inde i bagsvingeren, er for tynd, så da
bagsvingeren er en støbt profil, bliver den klemt sammen om blokken og
revner.
Da min blev svejst, var det kun nødvendigt at pille baghjulet af og lade
cyklen stå på en bagendeløfter.
Et lille sidespørgsmål: Hvad gav du i afgift for din VFR 400?
--
Mvh Susanne
| |
Tommy Fer (01-05-2003)
| Kommentar Fra : Tommy Fer |
Dato : 01-05-03 16:30 |
|
"SLP/JM" <madcat@c.dk> skrev i en meddelelse
news:3eb13a5b$0$10398$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Tommy Fer" > okis... hmm, men den gamle model var ikke engang braced, så
> mon ikke det
> > holder selvom der er en svaghed ved bracen? '
>
> Ingen anelse - problemet skyldes vist nok, at den blok (den, der justerer
> hjulet frem og tilbage), der sidder inde i bagsvingeren, er for tynd, så
da
> bagsvingeren er en støbt profil, bliver den klemt sammen om blokken og
> revner.
>
> Da min blev svejst, var det kun nødvendigt at pille baghjulet af og lade
> cyklen stå på en bagendeløfter.
>
> Et lille sidespørgsmål: Hvad gav du i afgift for din VFR 400?
ikke noget endnu... har ikke lige fundet pengen *SUK
men den er forhånd vuderet til 35721 kr.
den er fra 1992 og har gået 12000
men har set på nettet en fra 1993 med 8500km vuderet til 32000... det er
feje hold!
mvh Tommy Fer
| |
Jon Larsen (02-05-2003)
| Kommentar Fra : Jon Larsen |
Dato : 02-05-03 16:06 |
|
> Ingen anelse - problemet skyldes vist nok, at den blok (den, der justerer
> hjulet frem og tilbage), der sidder inde i bagsvingeren, er for tynd, så
da
> bagsvingeren er en støbt profil, bliver den klemt sammen om blokken og
> revner.
>xxxxxxxxxxxxxxxxx
Jeg kan da oplyse at gixxer 250'eren har det samme problem... 2 små fine
revner i bagsvingeren lige og baghjulsakslen.. Jeg har haft den i 4 år og de
er ikke blevet større...
--
MVH.
Jon Larsen
Stud.Procesteknolog.
GSX 250 R Supersport
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."
| |
Mads Stetter (02-05-2003)
| Kommentar Fra : Mads Stetter |
Dato : 02-05-03 18:52 |
|
Jon Larsen wrote:
>> Ingen anelse - problemet skyldes vist nok, at den blok (den, der
>> justerer hjulet frem og tilbage), der sidder inde i bagsvingeren, er
>> for tynd, så da bagsvingeren er en støbt profil, bliver den klemt
>> sammen om blokken og revner.
>> xxxxxxxxxxxxxxxxx
>
> Jeg kan da oplyse at gixxer 250'eren har det samme problem... 2 små
> fine revner i bagsvingeren lige og baghjulsakslen.. Jeg har haft den
> i 4 år og de er ikke blevet større...
Yeps... nogen VIL bare have spænding i livet til det sidste!
MVH Mads Stetter
| |
Jon Larsen (04-05-2003)
| Kommentar Fra : Jon Larsen |
Dato : 04-05-03 21:47 |
|
>
> Yeps... nogen VIL bare have spænding i livet til det sidste!
>
> MVH Mads Stetter
xxxxxxxxxxxxxx
Jeg har næsten daglig tjekket de revner...De er noget af en blår i øjet, men
decideret livsfarlige, tjahhh... den er vel lige så stor chancen for at
blive kværnet af en bil....
--
MVH.
Jon Larsen
Stud.Procesteknolog.
GSX 250 R Supersport
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."
| |
|
|