Ellers læs testen af Geely Grand Puma 150:
www.politiken.dk/biler
"Kim Olsen" <kim.olsen@sport.dk> skrev i en meddelelse
news:b8jqsf$66m$1@sunsite.dk...
> Hej alle
>
> Jeg lovede jer en fortsættelse af min beretning om min nyindkøbte Geely
Boss
> (maxiscooter), når jeg havde kørt lidt på den.
>
> Idag rundede den km 1000 på sin 1 måneds fødselsdag
>
> Til dem der ikke kender mærket:
www.geely.dk
>
> Lad mig tage det sidste først:
>
> Jo jeg tør godt anbefale Geely til andre.
>
> Selvom de første km 1000 er en tilkørselsperiode, har den bestemt allerede
> givet mig en masse køreglæde.
>
> Min model er en Geely Boss (kopi af Yamaha Majesty 150).
> Den er udstyret med en 1 cyl. 4 taktsmaskine på beskedne 149 ccm og yder
> 7kW. to ventiler og overliggende knast.
> Gearet er variomatic som på alle øverterne (45 knallerterne) og automat
> kobling.
>
> Motoren er ekstrem støjsvag. (mere end min tidligere 45 knallert) både i
> tomgang og i fuld fart.
>
> Elektronisk automatchoker og vakuumstyret benzinhane.
>
> Skiver både for og bag.
>
> Det er ingen racer, men den kører godt, og har en fornuftig acceleration.
> Bevares dækkene kunne være bedre, men det er der jo råd for.
>
> Svage sider:
>
> Jo selvfølgelig er der jo sparet et sted for at kunne sælge motorcykler
til
> ingen penge, og både finish og samlekvalitet lever nok ikke helt op til de
> krav mange stiller.
>
> Men kan man leve med at plasticskjoldene ikke sidder 100% som de burde og
> at der ind i mellem er brugt alm. jernskruer til montering af skærme osv,
så
> ER det faktisk ting man selv kan rette lidt på hen ad vejen.
>
> Ellers er det en dejlig maskine, med en god instrumentering, og knapper og
> greb der sidder hvor de skal.
>
> Som sagt. Jeg kan varmt anbefale den.
>
> Der må efterhånden være solgt en helt del både scootermodellerne og de
> "rigtige" motorcykler.
>
> Det kunne være sjovt at høre fra Jer andre der kører Geely.
>
> Hilsen
>
> Kim Olsen
> Geely Boss
>
>