|
| klabrelyd efter ventiljustering Fra : Mikael.N |
Dato : 27-04-03 07:53 |
|
Hej jeg er den hældige ejer af en cbr 600f f1 1990
Jeg fin en til at lave service på cyklen med ventil just og det hele,
ved opstart var der ikke nogen lyd, men der kom en kraftig tikken fra
motoren da den blev varm og fik at vide at når man havde ændret ventilerne
skulle kaburatorene synkroniceres,
og at lyden kom fra kaburatorende ( han sagde at faktisk alle ventiler stod
en smule for stramt) han just indsugning til 0,15 og udstødning til 0,20.
Jeg mener at de står for løst ( men jeg er også bare gammel bil mekaniker)
men han mener at det kan komme fra kaburatorene ?????? kan lyden komme der
fra ??
min værkstedsbog siger :
indsugning : 0,14 - 0,18
udstødning : 0,18 - 0,22
cyklen har kørt 45000
mvh mikael
| |
Nikolaj Marquart (27-04-2003)
| Kommentar Fra : Nikolaj Marquart |
Dato : 27-04-03 09:59 |
|
hmm nu skal jeg ikke kloge formeget i det,
men jeg tror heller ik på at lyden kommer fra kaburatoren, men jeg havde
engang en gamel Ford Excort 1.3 og da den havde fået stillet ventilerne,
klaprede den os helt vilt, men sådan skulle den lyde..
Sååå det kan godt passe at den skal lyde såda..
MvH Nikolaj Marquart
"Mikael.N" <mlv@get2net.dk> wrote in message
news:y8Lqa.13$5p.12@news.get2net.dk...
> Hej jeg er den hældige ejer af en cbr 600f f1 1990
> Jeg fin en til at lave service på cyklen med ventil just og det hele,
> ved opstart var der ikke nogen lyd, men der kom en kraftig tikken fra
> motoren da den blev varm og fik at vide at når man havde ændret ventilerne
> skulle kaburatorene synkroniceres,
> og at lyden kom fra kaburatorende ( han sagde at faktisk alle ventiler
stod
> en smule for stramt) han just indsugning til 0,15 og udstødning til 0,20.
> Jeg mener at de står for løst ( men jeg er også bare gammel bil mekaniker)
> men han mener at det kan komme fra kaburatorene ?????? kan lyden komme der
> fra ??
> min værkstedsbog siger :
> indsugning : 0,14 - 0,18
> udstødning : 0,18 - 0,22
> cyklen har kørt 45000
>
> mvh mikael
>
>
| |
Per Emborg (27-04-2003)
| Kommentar Fra : Per Emborg |
Dato : 27-04-03 10:34 |
|
Ja eller er det bare ganske simpel at du er ved at løbe tør for benzin fordi
så kommer denne klikken fra benzinpumpen , den er jeg hoppet på på en F1er
og det lyder som ventilerne :)))
--
Per Emborg
x112kvik4u@dotcomprik.dk
Denne mail er testet af Norton Antivirus
"Mikael.N" <mlv@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:y8Lqa.13$5p.12@news.get2net.dk...
> Hej jeg er den hældige ejer af en cbr 600f f1 1990
> Jeg fin en til at lave service på cyklen med ventil just og det hele,
> ved opstart var der ikke nogen lyd, men der kom en kraftig tikken fra
> motoren da den blev varm og fik at vide at når man havde ændret ventilerne
> skulle kaburatorene synkroniceres,
> og at lyden kom fra kaburatorende ( han sagde at faktisk alle ventiler
stod
> en smule for stramt) han just indsugning til 0,15 og udstødning til 0,20.
> Jeg mener at de står for løst ( men jeg er også bare gammel bil mekaniker)
> men han mener at det kan komme fra kaburatorene ?????? kan lyden komme der
> fra ??
> min værkstedsbog siger :
> indsugning : 0,14 - 0,18
> udstødning : 0,18 - 0,22
> cyklen har kørt 45000
>
> mvh mikael
>
>
| |
Armand (27-04-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 27-04-03 11:59 |
|
Mikael.N <mlv@get2net.dk> skrev i en news:y8Lqa.13$5p.12@news.get2net.dk...
> Hej jeg er den hældige ejer af en cbr 600f f1 1990
> Jeg fin en til at lave service på cyklen med ventil just og det hele,
> ved opstart var der ikke nogen lyd, men der kom en kraftig tikken fra
> motoren da den blev varm og fik at vide at når man havde ændret ventilerne
> skulle kaburatorene synkroniceres,
larm der tiltager under opvarmningen a motoren er ikke(!) ventilstøj :-|
Det er nok snarere knastkæden der rasler som den med varmen bliver længere,
og en ujævnt gående motor (= ringe synkronisering) kan sagtens forstærke dén
lyd!
--
Armand.
| |
|
|