BL <b_lind@post5.tele.dk> skrev i en
news:3eaa43da$0$52132$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "GERT BO THORGERSEN" <gbt@loxinfo.co.th> skrev i en meddelelse
> news:b8becr$77p$1@news.loxinfo.co.th...
> >
> > BL <b_lind@post5.tele.dk> skrev i en
> > news:3ea91f00$0$52151$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > > Har de sidste dage rodet med en suzuki gsxr1100 der ikke vil starte.
> > > Gnisten på tændrørene virker svag (gullig) og gnisten springer ikke i
> > > gnistgabet men derimod fra centerelektroden og ud på kanten af
> > > tændrøret. Har prøvet med et par nye tændrør og det ændrede
> > > ingenting............
> > > Hvad er årsagen til den svage gnist og ikke mindst hvorfor springer
> > > ikke i gnistgabet
> > >
> > Under alle omstændigheder skal du prøve om gnisten kan springe mindst
> > 7 - 8 mm hvis du lader den springe fra tændkablet og ned til
motorblokken
>
> Ingen problemer her, gnisten springer let 10 mm. fra tændrørskablet til
> stel...!
Det ER dine tændrør der er færdige p.g.a. drukning!
Af en eller anden grund er specielt GSXR'erne er hårde ved NGK-rør, og
derved kan det sagtens hænde at også de ny-isatte rør ligeledes er druknet
inden
at modellen nåede at slå den første prut :-/
Af samme grund er udskiftning af NGK-rør efterhånden bleve et af mine
mantra'er her på gruppen: Find en forhandler (mc- , bildillen eller
autogrossist), der kan levere et sæt kompatible rør af alternativ fabrikat
(Bosch, Champion, Denso, ?? ) istedet for a blive ved at pumpe $$ i lommen
på en fabrikant der ikke kan konstruere sig udenom dét problem :-|
Du skriver ikke tydeligt i hvilken startsituation at du står :-/
Hvis det er forårs-opstart efter vinteren, endsige anden længerevarende
(måneder, såvel som uger!) stilstand, kan den bensin der befinder sig i
karbunaderne have mistet alt sit boost og derfor drukne NGK'erne
øjeblikkeligt, som var det diesel man brugte
Er det tilfældet, så tøm svømmerhusene for deres indhold af gammel bensin
v.h.a. dertil forekommende bundskrue og efterfyld* v.h.a. PRI (v: vacuum
bensinhane) inden at du atter forsøger med et sæt friske tændrør!
(*)
Specielt hvis det er lige ovenpå vinteropstaldningen, kan der tillige typisk
forekomme kondens i bunden af tanken, og dén lukkes direkte ned i
svømmerhusene når der bruges PRI (såvel som Res)!
Bruger du PRI til at efterfylde efter en tømning kan det derfor være en god
ide lige at tømme svømmerhusene endnu engang, således at vand i karburatoren
ikke bliver et tillægs-problem der kommer skjult ind fra højre og forstyrrer
diagnosticeringen - Alt vand i tanken må formodes at være skyllet med ved
første fyldning af karbunaderne, så efterfølgende burde man kunne bruge PRI
uden nogen tvivl til kvaliteten af fluidum'et!!!
--
Armand.