/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Køb af Suzuki GSX600F
Fra : Michael Lyngeled


Dato : 23-04-03 10:59

Hej Alle

Jeg har et par sprmg. som i sikkert kan hjælpe med.
Jeg har via Google nyhedsgrupper, fundet en masse information, om denne
model, bla om at knasterne kan der tit være problemer med.
Mit sprgm er så...
Hvordan checker man om knasterne er ok, og hvad skal man ellers gøre...
Jeg har været inde på http://www.hasselbalchs.dk og få nogen tips.

Men er der ellers noget man skal være opmærksom på, når man køber en Suzuki
GSX 600 F brugt, fra 92-95 med 30-50 Kkm på klokken

Mvh Michael Lyngeled

kommende Mc'ist...



 
 
Armand (23-04-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-04-03 11:32


Michael Lyngeled <michael@FJERNMIGlyngeled.dk> skrev i en
news:3ea66403$0$52103$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej Alle
>
> Jeg har et par sprmg. som i sikkert kan hjælpe med.
> Jeg har via Google nyhedsgrupper, fundet en masse information, om denne
> model, bla om at knasterne kan der tit være problemer med.
> Mit sprgm er så...
> Hvordan checker man om knasterne er ok, og hvad skal man ellers gøre...

Jacob Barfoed fandt på et fint kompromis á noget med at køber betaler for at
ventilservice inden endelig køb (husk en slutseddel med denne passus ilagt),
hvorved at værkstedet kan kontrollere knasterne for dig!
Er knasterne skadede, så har du tabt service-udgiften (forudsat at den
klarhed medfører at du ikke køber modellen), men det er i den sidste ende
billigere end at stå med knast-udgifterne senere!
Har sælger indvendinger imod denne foræring af et ventilservice, er det
fordi han ved hvad vej vinden blæser, og så sparer du jo både penge og
ærgrelser!

Kig på Google-Grupper igen og find Barfoeds egne ord!

--
Armand.



Jens Rafaelsen (23-04-2003)
Kommentar
Fra : Jens Rafaelsen


Dato : 23-04-03 11:49

Michael Lyngeled wrote:
> Hvordan checker man om knasterne er ok, og hvad skal man ellers
> gøre... Jeg har været inde på http://www.hasselbalchs.dk og få nogen
> tips.
>
> Men er der ellers noget man skal være opmærksom på, når man køber en
> Suzuki GSX 600 F brugt, fra 92-95 med 30-50 Kkm på klokken

For at kunne se til knasterne er det nødvendig at pille ventildækslet af.
Det vil sige, at sidekåber, bundkåbe, tank samt en tværpind som tanken
hviler på, skal af først. Det er ikke noget større problem, men det tager
lidt tid, da der er mange skruer. Når man så har fået ventildækslet af (der
skal bakses lidt, før det kan gå ud mellem stel og kabler), er der frit
udsyn til knaster samt vipperarme. Du skal være opmærksom på, om der er
grater, afskalninger eller små huller på selve knasterne, og hvis det er
tilfældet så også undersøge vippearmene. Hvis vippearmene også her taget
skade, er det noget skidt, da de ikke kan skiftes uden at hale motoren op at
stellet, eller ihvertfald få den løftet lidt.

Jeg var selv møllen igennem sidste sommer, hvor indsugningsknasten havde en
smule slid mærker (det er en 95'er der på daværende tidspunkt havde gået
66.000 km). Vippearmene fejlede heldigvis ikke noget, og en ny knastaksel
kostede omkring 2000 kr med forsendelse fra www.redcarmotorcycles.co.uk

Det er en god ide, at selv være med til at åbne motorcyklen, hvis man kan
overtale sælger til det. Så man kan få syn for sagen, og samtidigt se om
ventilerne står som de skal, eller om der skulle være noget rust på stellet.

Hvbis man kan finde ud af at læse en værkstedsmanual, anvende et topnøglesæt
samt søgeblade og ikke har alt for mange tommelfingre, skulle det kunne lade
sig gøre at ordne det selv.

--
Jens Rafaelsen
GSX600F
DT175



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste