Stor! familebil?
Fra : Jens Jakob Andersen

Dato : 23-04-03 10:31

Howdy

Hvad er der af gode familiebiler, med plads til 5! barnesæder?

JJ

Fra : Lumholdt&Riber

Dato : 23-04-03 10:41

Tja, Citroen Berlingo er vist ret så populær hos børnefamilier med mere end
2 børn, vores venner købte sådan en da de fik deres 3, og de er meget glade
for den.

Hilsen Pernille

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 23-04-03 19:56

Lumholdt&Riber [Ribermail@kabelnettet.dk] skrev:

> Tja, Citroen Berlingo er vist ret så populær hos børnefamilier med
> mere end 2 børn, vores venner købte sådan en da de fik deres 3, og de
> er meget glade for den.

Og hvordan vil du lige få monteret 5 (fem) autostole i en Berlingo...?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Troels E. Lund

Dato : 23-04-03 23:19

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Og hvordan vil du lige få monteret 5 (fem) autostole i en Berlingo...?

Der kan monteres 2 ekstra sæder bag i Berlingo, så der er plads til 7
personer i alt. Og det fungerer i praksis. Se f.eks.
http://home13.inet.tele.dk/citroen/

- Lars

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 24-04-03 00:21

Troels E. Lund [Troels_e_lund@Yahoo.dk] skrev:

> [...]
>>
> Der kan monteres 2 ekstra sæder bag i Berlingo, så der er plads til 7
> personer i alt. Og det fungerer i praksis. Se f.eks.

Ja ok, men lad please være med at sende kopi af dit svar til min email!

Fra : Jack the Lad

Dato : 24-04-03 19:47

> Der kan monteres 2 ekstra sæder bag i Berlingo, så der er plads til 7
> personer i alt. Og det fungerer i praksis. Se f.eks.
> http://home13.inet.tele.dk/citroen/

Gad nok vide hvad der sker med børnene ved en evt. ulykke.
Ved frontalsammenstød bliver overkroppene stærkt belastede - måske revet
midt af.
Ved påkørsel bagfra bliver børnene formodentligt knust øjeblikkeligt ?
Jeg ville høre FDM før jeg anvendte disse (livsfarlige ?) ekstra sæder, er
det overhovedet lovligt at anvende dem ??

Blinkey ;-(

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 24-04-03 21:10

Hej

Jack the Lad skrev:
> Ved påkørsel bagfra bliver børnene formodentligt knust øjeblikkeligt ?

Tjah, jeg ville ikke selv bryde mig om at sidde i en deformationszone og
ville da heller ikke placere mine børn i den. Jeg synes at det er slemt
nok at hunden skal sidde i sådan en. Tænk at skulle skrabe den ud af
bagagerummet efter en påkørsel bagfra.

Bilen er åbenbart så blød at selv bagenden får buler ved påkørsel
forfra. Hvordan skulle det så ikke gå bagfra?

http://www.home.zonnet.nl/CitroenCrashTest/berlingo.html

> Jeg ville høre FDM før jeg anvendte disse (livsfarlige ?) ekstra sæder, er
> det overhovedet lovligt at anvende dem ??

De er jo nok godkendte idet de kan købes med til tilbehør. Og mon ikke
det ville være afvist ved typegodkendelsen hvis myndighederne ikke brød
sig om det.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : John Sahl

Dato : 23-04-03 10:54

Jens Jakob Andersen wrote:
> Howdy

Hejsa,

> Hvad er der af gode familiebiler, med plads til 5! barnesæder?

Alt andet lige tror jeg du vil få flere svar på dit spørgsmål i

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Når du er træt af /Tidens Kvinder/

Fra : Musen

Dato : 23-04-03 21:14

> Hvad er der af gode familiebiler, med plads til 5! barnesæder?
>
> JJ

Nåååj 5 barnesæder??? Mon ikke der skal en eller anden form for bus til, til
den mængde børn?
Venlig hilsen Mia

Fra : Lykke

Dato : 23-04-03 21:42

Fra : Lykke

Dato : 23-04-03 21:44

OPEL ZAFIRA
opfylder dine ønsker uden at være en minibus.
første model kom i 1999, så en pæn brugt bil skulle kunne findes.
vi har den selv og er glade for den.

Fra : "-->Rasmussen

Dato : 24-04-03 07:05

sikken en stor børnefolk I har

Fra : Morten Thor

Dato : 24-04-03 14:08

Hej
Vi har lige investeret i en Peugeot 307 SW diesel, da det umiddelbart for os
var den rigtige løsning (pris, brændstofsøkonomi og plads). Bagsædet består
af 3 separate sæder og der er ydeliger mulighed for at sætte to sæder ind på
3. række. De to bagerste sæder er dog kun til børn op til ca. 1,70m. men det
varer da også et par dage inden alle ungerne når den højde.
M.v.h.
Tina

Fra : Musen

Dato : 26-04-03 09:45

.. De to bagerste sæder er dog kun til børn op til ca. 1,70m. men det
> varer da også et par dage inden alle ungerne når den højde.

Ja jeg er ihvertfald aldrig nået så højt op *SSS*
/Mia

Fra : Linda

Dato : 25-04-03 09:30

"Jens Jakob Andersen" <jj92@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Howdy
>
> Hvad er der af gode familiebiler, med plads til 5! barnesæder?
>
> JJ

Hej
Vi er meget glade for vores Toyota Picnic, har godt nok "kun" 4 børn, men
den kan leveres med plads til 5. Så er der godt nok ikke meget
bagagerumsplads men til en ferie kan det klares med en topboks.
Venter i stor familieforøgelse (bare nysgerrig)

Linda