"Morten Juel" skrev ...
> > Uha da, har du fået licens Morten? Det var da seriøst.
> Nej men man kan jo få noget endags første gang
)
>
Tja, men en endagslicens er beregnet til folk der ellers nøjes med
træning på træningslicens. Så glem det med endagslicens.
- Det kræver at man har træningslicens.
- Der skal aflægges baneprøve.
- Man skal være medlem af DMU for at få licens uanset type.
- DMU håndterer kun licenser gennem en klub tilmeldt DMU.
Med andre ord, endagslicens er dyrt, og du kan _ikke_ nå det til dette
løb. Hvis du vil køre motorløb må du stå lidt tidligere op
Hvis du skal have endagslicens gennem "min" klub; DEK:
Indmeldelse: 50
Kontingent aktiv: 250
DMU kontingent: 200
Træningslicens: 475
Endagslicens: 200
I alt: 1175,-
Til sammenligning koster en fuld endurolicens 1350,- alt inklusive.
Proceduren for at få licens tager ca. 1 måned, alt efter hvor kvik du er
til at aflægge baneprøve.
Efter 1. aug. kan du tegne licens til halv pris. Selve licensprisen er
850, så du kan spare 425.
Så kan du prøve Nakskov Enduro 30/8.
Kan du huske i Sverige den der lille skrænt nær vejen tæt på huset, hvor
jeg kørte ned og alle andre (dem der var med lige der) blev oppe på
toppen?
Hvis du ikke vil køre den slags skrænter, så gennemfører du ikke et
enduroløb.
> > Et lille råd: Pil eventuelle blinklys og andet unødigt af først.
> Hehe det er jo derfor jeg har fået dem af plast på bagpå de ryger
> ikke af !
)
>
Øh næh, måske ikke hvis du undgår at styrte
Men du ville blive forbavset over hvilke ting der er blevet smadret på
min, samt hvor meget der er gået i stykker selv uden at styrte. Jeg har
ødelagt kåbebeslag, bagskærm, pedaler og greb _uden_ at styrte.
Men jeg kører heller ikke særligt godt
Alt kan ryge af hvis du smider den i terræn, men som regel sker der ikke
noget særligt.
Mvh. Niels