Rico Hansen <news@ricohansen.dk> skrev i en
news:%Ogpa.28319$y3.2267435@news010.worldonline.dk...
>
> Mit spørgsmål lyder nu på:
> Hvordan kan jeg reparere mine kåber??
> Der er nogle brud som jeg gerne vil forstærke eller lappe så det i værste
> fald ikke bliver forværret.
Tagrendelim!
Brug Google-grupper* til at søge blandt gruppens utallige indlæg, og brug
"tagrendelim" som søgeord - og du vil blive meget klogere - også om
alternativerne!!
> Skruerne som holder mine kåber på plads sidder med spændeskiver, men jeg
> kunne godt tænke mig at skifte dem ud med nylonskiver eller sætte VVS
> o-ringe inden skiverne så de ikke gnaver i mine kåber, er det en god eller
> dårlig idé ??
Spændeskiver er til for at fordele skruehovedets tryk, det gør O-ringe ikke!
Nylonskiver kan være et alternativ; men jeg ved ikke om de måske vil have
mindre firktion og derved virke som en anti-låseskive :-/
Pæne regulære spændeskiver vil ikke gnave i kåben :-|
> Min kobling er jeg heller ikke super tilfreds med. Når jeg sætter den i 1
> gear hører og fornemmer jeg et klask
Efterhånden et ofte set problem som kan begrænses af motorolie af anden
kvalitet!
Søg ligeledes på Google med søgeordet "klonk" og se om der ikke kommer noget
brugbart på det også!
> ....................... og ved langsom kørsel synes jeg ikke at
> det er "nemt" at skifte gear, det kan sagtens gøres uden problemer og uden
> at tandhjulene de viser tænder men er det ikke meningen at dette skal
> kunne gøres 100% smertefrit ?
På nogle modeller er der en decideret traktor-gearkasse monteret; men det er
atypisk for Honda!
Bliver funktionen bedre ved varm motor?
Måske at olien er for tyk??
Kæden må under ingen omstændigheder være for stram - Det koster lejer i hjul
og gearkasse, samt strækker kæden =
En stram gearkasse-funktion er et af indicierne på en for stram kæde, så med
mindre at kæden virker meget(!) slap, så prøv at slække den en anelse og se
om det ikke hjælper!
(*)
Link:
http://groups.google.com/groups?hl=da&q=dk.fritid.motorcykel
--
Armand.