/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
CBR 600 F(1)
Fra : Tobias Møller Larsen


Dato : 22-04-03 19:15

Endnu en maskine er faldet i min smag
Honda CBR 600 f(1?)
Har kigget på modeller fr 87-91, med cirka 50kkm på klokken. de har ligget
på ca 50.000kr. Er det et stort DON´T med sådan en fætter? Den maskine jeg
sammenligner med er gsx 600-f. Jeg har jo hørt Armands store forbehold ang
GSX 600-f, men hvad med Hondaen? Mange påstår jo at det er noget af det mest
solide man kan købe, men hvad med sådan en 13 år gammel maskine? Og hvordan
tror i den vil reagerer droslet?

Tobias Larsen
Der nok ender med en madkasse da han ikke kan bedstemme sig...-



 
 
Richard (22-04-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 22-04-03 19:59

Tobias Møller Larsen wrote:
> Endnu en maskine er faldet i min smag
> Honda CBR 600 f(1?)
> Har kigget på modeller fr 87-91, med cirka 50kkm på klokken. de har ligget
> på ca 50.000kr. Er det et stort DON´T med sådan en fætter?

DON'T er vist ikke defineret for hverken den model eller efterfølgerne;
hvis du læser tysk kan jeg sende dig en side fra moppeds 100
Gebrauchthits, som for denne model stort set intet negativt har at sige
- sæt . i stedet for PUNKTUM i mailadressen.

- men hvor god stand er en CBR600 F til 50kkr? - det lyder næsten for
billigt.

> Den maskine jeg sammenligner med er gsx 600-f.

Er de to overhovedet sammenlignelige? -altså GZXF'en er sikkert en hel
fin og især prisbillig rejsetourer, men den blev i sin tid stykket
sammen af forhåndenværende stumper og kan næppe siges at være på
omgangshøjde med CBR600, der gennem alle årene har været mc-bladenes
darling som en meget omgængelig og stadig potent sportscykel.

Kan du få en pæn og velholdt - check servicebog eller få en med ud at
kigge/prøve den - CBR600F så køb asap IMHO. Men skal du have den droslet
er det nok bedst, du finder en der allerede er droslet, ihvertfald
prøver den.


--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade
Paypal: https://www.paypal.com/refer/pal=2VGEY2W2TV2V2


MKS - 74 (22-04-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 22-04-03 23:16

On Tue, 22 Apr 2003 20:59:22 +0200, Richard
<richardPUNKTUMpade@mail.dk> wrote:


>- men hvor god stand er en CBR600 F til 50kkr? - det lyder næsten for
>billigt.

Njah - nu skal man nok holde tingene lidt adskilt,for en F1'er er
50.000 faktisk ikke specielt billigt,den er væsentlig anderledes end
F2'erne der starter omkring de 55 kkr og opefter i privat
handel.F1'erne er da ikke ligefrem ringe motorcykler,men F2-F3-F4 er
bare væsentlig bedre på alle punkter og det er også først og fremmest
via dem CBR600 modelrækken har fået sit ry.F1'erne er lavet fra 87-90
med en smule ændringer undervejs men intet større.I 1991 kom så F2
eller på Honda'sk PC25 og herfra og i lige linie op til CBR600RR har
det været cykler der for sin tid lå helt i top i deres klasse og som
også målt med dagens std. klarer sig fint.

> Men skal du have den droslet
>er det nok bedst, du finder en der allerede er droslet, ihvertfald
>prøver den.

IMHO giver det meget lidt mening at købe en cykel i CBR600 klasse og
så drosle den,så er man nok bedre tjent med noget lidt mindre,en F2'er
er i hvert fald trods dens omgængelighed ikke noget for en begynder -
Man _kan_ da godt tulle lidt rundt på den uden at slå sig til
lirekassemand,men så forsvinder fidusen også lidt i overhovedet at
købe een..

Og en F1'er njah ik' ræddi,de er generelt lidt for dyre og man står
sig bedre ved at finde en tidlig F2'er hvor der er bedre valuta for
pengene,men ikke lige som den første cykel.

--
-Michael

Per Emborg (22-04-2003)
Kommentar
Fra : Per Emborg


Dato : 22-04-03 23:26

Hvad er det lige en F1 fejler jeg har haft 2 stk og været glade for dem og
de har været uden størrer fejl

Selfølgelig er en F2 bedre og en 3 endnu bedre osv . men til prisen 50000 km
til ca 45.000 kr tja hvis jeg engang skal have en igen så vil jeg ikke være
bange

--
Per Emborg
X-Eleven og konens ZX9r når jeg må låne den
x112kvik4u@dotcomprik.dk
Denne mail er testet af Norton Antivirus
"MKS - 74" <Priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1mfbavo7qqprfru5l8fu8s7sbid4059klk@4ax.com...
> On Tue, 22 Apr 2003 20:59:22 +0200, Richard
> <richardPUNKTUMpade@mail.dk> wrote:
>
>
> >- men hvor god stand er en CBR600 F til 50kkr? - det lyder næsten for
> >billigt.
>
> Njah - nu skal man nok holde tingene lidt adskilt,for en F1'er er
> 50.000 faktisk ikke specielt billigt,den er væsentlig anderledes end
> F2'erne der starter omkring de 55 kkr og opefter i privat
> handel.F1'erne er da ikke ligefrem ringe motorcykler,men F2-F3-F4 er
> bare væsentlig bedre på alle punkter og det er også først og fremmest
> via dem CBR600 modelrækken har fået sit ry.F1'erne er lavet fra 87-90
> med en smule ændringer undervejs men intet større.I 1991 kom så F2
> eller på Honda'sk PC25 og herfra og i lige linie op til CBR600RR har
> det været cykler der for sin tid lå helt i top i deres klasse og som
> også målt med dagens std. klarer sig fint.
>
> > Men skal du have den droslet
> >er det nok bedst, du finder en der allerede er droslet, ihvertfald
> >prøver den.
>
> IMHO giver det meget lidt mening at købe en cykel i CBR600 klasse og
> så drosle den,så er man nok bedre tjent med noget lidt mindre,en F2'er
> er i hvert fald trods dens omgængelighed ikke noget for en begynder -
> Man _kan_ da godt tulle lidt rundt på den uden at slå sig til
> lirekassemand,men så forsvinder fidusen også lidt i overhovedet at
> købe een..
>
> Og en F1'er njah ik' ræddi,de er generelt lidt for dyre og man står
> sig bedre ved at finde en tidlig F2'er hvor der er bedre valuta for
> pengene,men ikke lige som den første cykel.
>
> --
> -Michael



MKS - 74 (22-04-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 22-04-03 23:37

On Wed, 23 Apr 2003 00:26:00 +0200, "Per Emborg"
<FJERNDETTEmail@kvikkerten.dk> wrote:

>Hvad er det lige en F1 fejler jeg har haft 2 stk og været glade for dem og
>de har været uden størrer fej

Rent kvalitetsmæssigt og ikke mindst køredynamisk er forskellen ret
stor til en F2'er. (jeg har prøvet alle CBR600 undtagen RR'eren)

>Selfølgelig er en F2 bedre og en 3 endnu bedre osv .

Forskellen mellem F2 og F3 er faktisk ikke ret stor sammenlignet med
springet mellem F1 og F2.

> men til prisen 50000 km
>til ca 45.000 kr tja hvis jeg engang skal have en igen så vil jeg ikke være
>bange

Kan man få prisen ned i 40 og max 45 kkr for et ekstremt velholdt eks.
så kan det være en overvejelse værd ellers ikke,de ses tit annonceret
til 50+ og det er alt for meget...igen i forhold til hvad man kan få
den væsentlig bedre motorcykel F2 (PC25) til.

--
-Michael

Richard (23-04-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 23-04-03 22:10

MKS - 74 wrote:
>>- men hvor god stand er en CBR600 F til 50kkr? - det lyder næsten for
>>billigt.
>
> Njah - nu skal man nok holde tingene lidt adskilt,for en F1'er er
> 50.000 faktisk ikke specielt billigt,den er væsentlig anderledes end
> F2'erne der starter omkring de 55 kkr og opefter i privat
> handel.

Nuvel, uden at have undersøgt havde jeg ventet en højere brugtpris. Så
meget desto bedre for Tobias...

>>Men skal du have den droslet
>>er det nok bedst, du finder en der allerede er droslet, ihvertfald
>>prøver den.
>
> IMHO giver det meget lidt mening at købe en cykel i CBR600 klasse og
> så drosle den,så er man nok bedre tjent med noget lidt mindre,en F2'er
> er i hvert fald trods dens omgængelighed ikke noget for en begynder -
> Man _kan_ da godt tulle lidt rundt på den uden at slå sig til
> lirekassemand,men så forsvinder fidusen også lidt i overhovedet at
> købe een..

Se helheden: Tobias vil tydeligvis have en droslet sportscykel, det
fremgår af hans tidligere indlæg. Når jeg forstår dig og CBR600's
historik sådan, at F1'en er mindre vild/sportsbetonet end F2 og højere,
må F1 da være ideel til dette formål, ikke

> Og en F1'er njah ik' ræddi,de er generelt lidt for dyre og man står
> sig bedre ved at finde en tidlig F2'er hvor der er bedre valuta for
> pengene,men ikke lige som den første cykel.

Det kunne vist også komme på tale efter årgangen at dømme (87-91 sagde
T.), men om det så er smart ifht ovenstående?


--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade


MKS - 74 (23-04-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 23-04-03 22:20

On Wed, 23 Apr 2003 23:09:55 +0200, Richard
<richardPUNKTUMpade@mail.dk> wrote:


>> Og en F1'er njah ik' ræddi,de er generelt lidt for dyre og man står
>> sig bedre ved at finde en tidlig F2'er hvor der er bedre valuta for
>> pengene,men ikke lige som den første cykel.
>
>Det kunne vist også komme på tale efter årgangen at dømme (87-91 sagde
>T.), men om det så er smart ifht ovenstående?

Tjah det bestemmer man jo selv - I Tyskland kører der en hel del
droslede CBR600F2-F3-F4'ere,jeg synes det er hul i hovedet og
meningsløst,men det er jo så kun min mening

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:
http://62.79.120.117/

Armand (23-04-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-04-03 01:38


Richard <richardPUNKTUMpade@mail.dk> skrev i en
news:3EA5910A.1010407@mail.dk...
> Tobias Møller Larsen wrote:
> > Endnu en maskine er faldet i min smag
> > Honda CBR 600 f(1?)
> > Har kigget på modeller fr 87-91, med cirka 50kkm på klokken. de har
ligget
> > på ca 50.000kr. Er det et stort DON´T med sådan en fætter?
>
> DON'T er vist ikke defineret for hverken den model eller efterfølgerne;
> hvis du læser tysk kan jeg sende dig en side fra moppeds 100
> Gebrauchthits, som for denne model stort set intet negativt har at sige

Dækker den artikel også de første F1'ere?

Der ér stor forskel fra F1'erne og den senere serie!

Uden at jeg skal lade det stå som en typeskade er ét af de eneste tilfælde
jeg har oplevet af et ben ud igennem siden, hændt på en F1'er

--
Armand.



Richard (23-04-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 23-04-03 22:20

Armand wrote:
>>DON'T er vist ikke defineret for hverken den model eller efterfølgerne;
>>hvis du læser tysk kan jeg sende dig en side fra moppeds 100
>>Gebrauchthits, som for denne model stort set intet negativt har at sige
>
> Dækker den artikel også de første F1'ere?

Artiklen nævner dem alle og forskellene på dem, og måske derfor ikke så
meget om den enkelte model som fx den Kawa GPZ600R, den er sat op mod (I
øvrigt bestand i D ~7.000 mod CBR600Fx ~33.000...). GPZ'en får minus for
sit lave vindspejl, knubbede bremser (tidlige mod.) og dårlig siddepos
for bagsædepassageren. Men det er jo også en ældre cykel, og iøvrigt
spurgte Tobias jo heller ikke om den

> Uden at jeg skal lade det stå som en typeskade er ét af de eneste tilfælde
> jeg har oplevet af et ben ud igennem siden, hændt på en F1'er

Findes der mon overhovedet en mc-model, af hvilken ikke en eneste før
eller siden har gjort sig ud-til-bens ?-)


--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade


Jes Vestervang (23-04-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 23-04-03 18:49

Tobias Møller Larsen wrote:

> Endnu en maskine er faldet i min smag
> Honda CBR 600 f(1?)
> Har kigget på modeller fr 87-91, med cirka 50kkm på klokken. de har ligget
> på ca 50.000kr.

F1'eren er slet ikke så gode som F2 og fremefter. Kig dig hellere om efter
en VFR750 fra samme periode, som endda koster omkring det samme.
VFR750 er kendt for at være uhyre solid og mange af dem runder 250kkm uden
problemer. Ligeledes er den meget vekørende og er tilmed rimeligt frisk med
sine 106 hk
Gå efter en Viffer!
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Tobias Møller Larsen (23-04-2003)
Kommentar
Fra : Tobias Møller Larsen


Dato : 23-04-03 20:03


"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:u90jn-bf3.ln1@vissen.vandhane...

>Ligeledes er den meget vekørende og er tilmed rimeligt frisk med
> sine 106 hk
> Gå efter en Viffer!

Ville jeg da også gerne!, men at drosle ned fra 106HK er vel rimlig meget,
Jeg aner ikke noget om hvordan den kører som droslet, jeg har bare hørt at
jo mere effekt man piler af en maskine, jo mindre "håndterbar" bliver den.
for fx scooterer der jo er droslet rigtig meget til det danske marked, er jo
sløve som min bedstemor med rolator. Men hvordan er det lige med MC?er?

Tobias
> mvh Jes Vestervang
> FZS600 og MTX125R
> Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
> <http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>



Jes Vestervang (23-04-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 23-04-03 21:47

Tobias Møller Larsen wrote:

> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev:
>
>> Ligeledes er den meget vekørende og er tilmed rimeligt frisk med
>> sine 106 hk
>> Gå efter en Viffer!
>
> Ville jeg da også gerne!, men at drosle ned fra 106HK er vel rimlig meget,

Tjaeh, vel ikke nødvendigvis ringere end at drosle fra 88 :-|

> Jeg aner ikke noget om hvordan den kører som droslet, jeg har bare hørt at
> jo mere effekt man piler af en maskine, jo mindre "håndterbar" bliver den.

Tjaeh, manglende heste vil altid være irriterende, men jeg tror nu ikke at
behøver at være så slemt som du frygter.

> for fx scooterer der jo er droslet rigtig meget til det danske marked, er
> jo sløve som min bedstemor med rolator.

Den sammenligning holder jo ikke!

> Men hvordan er det lige med MC?er?

Anderledes, men det kommer jo helt an på mc'en.

Hvis jeg var dig, ville jeg gå efter en mindre mc med få heste og masser af
kubikker. Hvis du køber billigt koster det intet at skifte den ud til en
større når kortet alligevel bliver stort nok.
Et forslag kunne f.eks. være en Yamaha SZR660, der jo har 48 hk. Den tror
jeg ikke du vil kunne mærke særligt meget til droslingen på, og den vil
heller ikke føles sløv.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Tobias Møller Larsen (23-04-2003)
Kommentar
Fra : Tobias Møller Larsen


Dato : 23-04-03 22:39


"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:4najn-kr3.ln1@vissen.vandhane...
> Hvis jeg var dig, ville jeg gå efter en mindre mc med få heste og masser
af
> kubikker. Hvis du køber billigt koster det intet at skifte den ud til en
> større når kortet alligevel bliver stort nok.
> Et forslag kunne f.eks. være en Yamaha SZR660, der jo har 48 hk. Den tror
> jeg ikke du vil kunne mærke særligt meget til droslingen på, og den vil
> heller ikke føles sløv.
> --
> mvh Jes Vestervang
> FZS600 og MTX125R
> Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
> <http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Har også kigget lidt på den model. jeg mener bare at have læst at den ikke
passer til voksne mennesker, (185 og 95kg, små-fed og almindelig ) for
den ser da helt sikert spændende ud, og så er der jo ikke ret mange der har
den.

Tobias



Jes Vestervang (23-04-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 23-04-03 23:13

Tobias Møller Larsen wrote:
>
> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev:
>> Hvis jeg var dig, ville jeg gå efter en mindre mc med få heste og masser
>> af
>> kubikker. Hvis du køber billigt koster det intet at skifte den ud til en
>> større når kortet alligevel bliver stort nok.
>> Et forslag kunne f.eks. være en Yamaha SZR660, der jo har 48 hk. Den tror
>> jeg ikke du vil kunne mærke særligt meget til droslingen på, og den vil
>> heller ikke føles sløv.
>>
> Har også kigget lidt på den model. jeg mener bare at have læst at den ikke
> passer til voksne mennesker,

Det er også rigtigt. Men det er benlængden der sætter grænsen, så det kan jo
aldrig skade at prøvesidde den.

> (185 og 95kg, små-fed og almindelig ) for

Lyder bekendt, jeg er bare 5 cm lavere Jeg passer dog fint på den,
selvom den ikke er helt så rummelig som fazeren.

> den ser da helt sikert spændende ud, og så er der jo ikke ret mange der
> har den.

Min bofælle har lige fået raget en til sig for 35k, og det er sgu en
udmærket cykel. Den er egentlig ret fed, med sit alu-stel og al det andet
lir. Den vibrer meget ifht. en 4cyl, men det tror jeg nu sagtens at man kan
vænne sig til

Prøv en! Det er rart med nogle kølige facts at arbejde ud fra!
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Richard (23-04-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 23-04-03 22:27

Tobias Møller Larsen wrote:
>>Gå efter en Viffer!
>
> Ville jeg da også gerne!, men at drosle ned fra 106HK er vel rimlig meget,
> Jeg aner ikke noget om hvordan den kører som droslet, jeg har bare hørt at
> jo mere effekt man piler af en maskine, jo mindre "håndterbar" bliver den.
> for fx scooterer der jo er droslet rigtig meget til det danske marked, er jo
> sløve som min bedstemor med rolator. Men hvordan er det lige med MC?er?

Det passer ikke nødvendigvis. Hvis droslingen bliver ordentligt udført,
bevares karakteren i vid udstrækning. Har tidligere her citeret en et
par år gammel tysk test (MO, PS eller evt. Motorrad) af 34
Hk-droslinger, hvor bladet var overodentlig positivt overrasket over,
hvor meget dynamik, der var i en 34 Hk-Hayabusa ifht de gængse. Så det
kunne meget vel være tværtom.

Hmm, måske skulle jeg tage mig sammen til at dykke ned i bladsamlingen
og få artiklen scannet, hvis jeg virkelig er den eneste herinde, der har
den?


--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade


MKS - 74 (23-04-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 23-04-03 22:42

On Wed, 23 Apr 2003 23:27:14 +0200, Richard
<richardPUNKTUMpade@mail.dk> wrote:

> Har tidligere her citeret en et
>par år gammel tysk test (MO, PS eller evt. Motorrad) af 34
>Hk-droslinger, hvor bladet var overodentlig positivt overrasket over,
>hvor meget dynamik

Hvilket minder mig (i den mere useriøse genre) om dengang jeg var ude
på en 34 hk droslet GS500 (for nu lige at prøve den) lige efter en tur
på en fuldeffekt Haya - Det var nok omtrent den mest slatne
fornemmelse jeg endnu har haft på nakken af en MC,først troede jeg
egentlig den var gået i stykker,rimelig surrealistisk

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:
http://62.79.120.117/

Tobias Møller Larsen (23-04-2003)
Kommentar
Fra : Tobias Møller Larsen


Dato : 23-04-03 22:44


"Richard" <richardPUNKTUMpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3EA70532.9060607@mail.dk...

> Det passer ikke nødvendigvis. Hvis droslingen bliver ordentligt udført,
> bevares karakteren i vid udstrækning. Har tidligere her citeret en et
> par år gammel tysk test (MO, PS eller evt. Motorrad) af 34
> Hk-droslinger, hvor bladet var overodentlig positivt overrasket over,
> hvor meget dynamik, der var i en 34 Hk-Hayabusa ifht de gængse. Så det
> kunne meget vel være tværtom.
>
> Hmm, måske skulle jeg tage mig sammen til at dykke ned i bladsamlingen
> og få artiklen scannet, hvis jeg virkelig er den eneste herinde, der har
> den?
>
>
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
> Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
> Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Hvordan er det lige det er? når man som i dette eksempel drosler en GSX-R
1300, så har den jo allerede ved 3500RPM over 40 hk, vil den så ikke blive
begrænset mega meget i omdrejningerne? Og derved bliver man vel nød til at
ændre på gearings forholdet for at den skal kunne trække til 6. gear, eller
piller man kun lige "gå helt amok omdrejningerne" ude ved det røde felt af?

Tobias



Richard (23-04-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 23-04-03 23:10

Tobias Møller Larsen wrote:
> Hvordan er det lige det er? når man som i dette eksempel drosler en GSX-R
> 1300, så har den jo allerede ved 3500RPM over 40 hk, vil den så ikke blive
> begrænset mega meget i omdrejningerne? Og derved bliver man vel nød til at
> ændre på gearings forholdet for at den skal kunne trække til 6. gear, eller
> piller man kun lige "gå helt amok omdrejningerne" ude ved det røde felt af?

Ja nu føler jeg mig snart motiveret til at finde den frem, artiklen. Men
indtil da antager jeg, at droslingen er en kombination af en blænde i
indsugningen, mindre dyser og andet/andre kædehjul. Måske en
modificering af tændingskurven, men jeg tvivler på at der er sat andre
knastaksler i, da det svjh var en lokal tysk drosling, ikke S.' egen.

Med den type drosling vil motoren formentlig ikke løbe sine
maks-omdrejninger, da den opnår sit fulde moment og ydelse allerede ved
små omdrejninger (hvor den jo ikke skal bruge meget karburatortværsnit.
Gearingen skal så blot tilpasses det ændrede vægt/ydelsesforholdet.

Indtil jeg får fundet artiklen og scannet den, kan du prøve at søge på:
<navnet på din favotit-mc> Drosselung "34 PS"
på en af de tyske søgemaskiner. Fx giver søgning på yahoo.de på:
Hayabusa Drosselung "34 PS"
alene 9 hit, hvor af flere også dækker andre droslede sportsmaskiner.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade
Paypal: https://www.paypal.com/refer/pal=2VGEY2W2TV2V2


Richard (23-04-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 23-04-03 22:35

Jes Vestervang wrote:
> F1'eren er slet ikke så gode som F2 og fremefter. Kig dig hellere om efter
> en VFR750 fra samme periode, som endda koster omkring det samme.
> VFR750 er kendt for at være uhyre solid og mange af dem runder 250kkm uden
> problemer. Ligeledes er den meget vekørende og er tilmed rimeligt frisk med
> sine 106 hk
> Gå efter en Viffer!

Det kan jeg jo kun give dig ret i, Jens, men det er da vist kun de
første VF750F, der går for 50kkr i rigtig god og pæn stand, ikke? - og
de har da vist desværre hverken 106 hypper eller 250 kkm i motoren, så
vidt jeg ved

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade
Paypal: https://www.paypal.com/refer/pal=2VGEY2W2TV2V2


Jes Vestervang (23-04-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 23-04-03 23:08

Richard wrote:

> Jes Vestervang wrote:
>> F1'eren er slet ikke så gode som F2 og fremefter. Kig dig hellere om
>> efter en VFR750 fra samme periode, som endda koster omkring det samme.
>> VFR750 er kendt for at være uhyre solid og mange af dem runder 250kkm
>> uden problemer. Ligeledes er den meget vekørende og er tilmed rimeligt
>> frisk med sine 106 hk
>> Gå efter en Viffer!
>
> Det kan jeg jo kun give dig ret i, Jens, men det er da vist kun de
> første VF750F, der går for 50kkr i rigtig god og pæn stand, ikke?

Næh, egentlig ikke. Vifferne er overraskende billige.

> - og
> de har da vist desværre hverken 106 hypper eller 250 kkm i motoren, så
> vidt jeg ved

Nærmest stik modsat

--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Peter Aagaard (24-04-2003)
Kommentar
Fra : Peter Aagaard


Dato : 24-04-03 23:32

Jes Vestervang wrote:
> Tobias Møller Larsen wrote:
>
>> Endnu en maskine er faldet i min smag
>> Honda CBR 600 f(1?)
>> Har kigget på modeller fr 87-91, med cirka 50kkm på klokken. de har
>> ligget på ca 50.000kr.
>
> F1'eren er slet ikke så gode som F2 og fremefter. Kig dig hellere om
> efter en VFR750 fra samme periode, som endda koster omkring det samme.
> VFR750 er kendt for at være uhyre solid og mange af dem runder 250kkm
> uden problemer. Ligeledes er den meget vekørende og er tilmed
> rimeligt frisk med sine 106 hk
> Gå efter en Viffer!

Hva' ?? du er vel ikke allerede træt af din Fazer ???, den plejer du jo
altid at skrive at man skal købe
Og her går jeg og overvejer at købe en der er på tilbud...

Mvh. Peter



Jes Vestervang (25-04-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 25-04-03 09:14

Peter Aagaard wrote:

> Jes Vestervang wrote:
>> Tobias Møller Larsen wrote:
>>
>>> Endnu en maskine er faldet i min smag
>>> Honda CBR 600 f(1?)
>>> Har kigget på modeller fr 87-91, med cirka 50kkm på klokken. de har
>>> ligget på ca 50.000kr.
>>
>> F1'eren er slet ikke så gode som F2 og fremefter. Kig dig hellere om
>> efter en VFR750 fra samme periode, som endda koster omkring det samme.
>> VFR750 er kendt for at være uhyre solid og mange af dem runder 250kkm
>> uden problemer. Ligeledes er den meget vekørende og er tilmed
>> rimeligt frisk med sine 106 hk
>> Gå efter en Viffer!
>
> Hva' ?? du er vel ikke allerede træt af din Fazer ???, den plejer du jo
> altid at skrive at man skal købe

De koster jo mere end 50k! Ned til 65k for en brugt, 90 for en ny '01 model,
95k for en >'02 model.

> Og her går jeg og overvejer at købe en der er på tilbud...

Gør det! Eller giv 5k mere for den nye model, det kan godt være at det er en
god forretning mht. gensalgsværdi.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Peter Aagaard (27-04-2003)
Kommentar
Fra : Peter Aagaard


Dato : 27-04-03 23:16

Jes Vestervang wrote:
> Peter Aagaard wrote:
> Gør det! Eller giv 5k mere for den nye model, det kan godt være at
> det er en god forretning mht. gensalgsværdi.

Jeg synes man sidder lige lovligt oprejst på den, meeen jeg kigger stadig...

Mvh. Peter
(Der kigger mere på en Futura, men den er så fandes dyr)



Jes Vestervang (27-04-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 27-04-03 23:57

Peter Aagaard wrote:

> Jes Vestervang wrote:
>> Peter Aagaard wrote:
>> Gør det! Eller giv 5k mere for den nye model, det kan godt være at
>> det er en god forretning mht. gensalgsværdi.
>
> Jeg synes man sidder lige lovligt oprejst på den, meeen jeg kigger
> stadig...

Det er jo en både en smags- og tilvænningssag. Desuden kan man da altid
sætte et clip-on styr på, hvis man får lyst

> (Der kigger mere på en Futura, men den er så fandes dyr)

....og så er det TMP som er importør :-/
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Peter Aagaard (28-04-2003)
Kommentar
Fra : Peter Aagaard


Dato : 28-04-03 23:58

Jes Vestervang wrote:
> Peter Aagaard wrote:
>
>> Jes Vestervang wrote:
>>> Peter Aagaard wrote:
>>> Gør det! Eller giv 5k mere for den nye model, det kan godt være at
>>> det er en god forretning mht. gensalgsværdi.

Enig.

>> (Der kigger mere på en Futura, men den er så fandes dyr)
>
> ...og så er det TMP som er importør :-/

Det er jeg nu ikke så bange for, jeg har da indtil videre kun hørt om
skriverierne, men kun set et aktuelt tilfælde.... såååå det afholder ikke
mig.

Mvh. Peter
(Der har sin egen teori mht. levering af reservedele)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste