"Armand" skrev
>Monsteren rykker ved det mindste gasgivning, og i påsken har der netop
været
>en streng omkring et kvindfolk der var usikker over sin GPZ500 af samme
>grund.
> Nu har din frue tilsyneladende mere rutine, men vær sikker på at hun hár
> været på ryggen af en Monster inden at den købes :-|
Hej Armand,
Tak, nu er det nu ex-frøken, eller frue
- men ja, hun skal snarest ud og prøve en, så hun kan få af- eller bekræftet
sine drømme.
Hun har savlet over Ducati i mange år, og Monsteren (600) er nok den eneste
hun vil kunne få tilstrækkelig bakkekontakt på til at føle sig tryg.
At den rykker vil jeg tro er mest udpræget på lige den hun er intressert i,
en Monster Dark fra 2000 med karburatorer.
Motorbremsen kan godt komme som en overraskelse, men problemet er vel noget
større hvis man kører den mere op i omdrejninger og kører lidt mere "aktivt"
Hvis det har lykkes dem ligså godt med indsprøjtningen på disse som på 750
og 900 SS udgavene er jo problemet med gasgivning en saga blot på en nyere
model.
Så desværre ikke den streng med GPZ500, den vil jeg snuse op senere.
Det rent motormæssige kommer an på en prøve, vel er hun rutinert, men kører
nok mest "bedstemors-kørsel" (godt hun ikke læser med), og er samtidig lidt
træt af al gearingen på sin nuværende. (At det dels kommer af at hun ikke er
så glad for de høje omdrejninger som jo er påtænkt Suzy er så sin sag :)
Et par nye dæk er jeg også sikker på vil fremme køreglæden på den nuværende,
de er slidt flade på slidebanen, og det er jo ikke det sjoveste at trille
med.
> Som smed vil jeg hellere bifalde din oprindelige plan:
> At skære "pladen" af og satse på det bortskårne materiales effekt!
Vedrørende støttebenet :
Det mest ideelle var selvsagt at have cykkelen stående og måle det til både
før under og efter, men det var nu engang ikke muligt.
Cykkelen står i Nordsjælland, og min arbejdsgiver med svejseværk ligger på
Avedøre Holme (tæt ved København)
Jeg holder restferie, så gør det jo ikke noget at pendle lidt på min egen
kværn.
Det var ifølge vores smed på arbejde lavet af støbestål, så ingen problemer
der med svejsningen.
Den oprindelige plan var jo at skære 2 mm af nede ved foden, men der er den
i forvejen meget tynd lige i overgangen, og man skal jo ramme den rigtige
vinkel, hvilket kan være lidt besværligt når den er i to dele, og uden
cykkelen til stede som reference.
Desværre tog jeg ingen billeder, det er svært at forklare på skrift.
Støttebenet både på min Honda og Ducati er helt anderledes udformet, her
ville det ikke være noget problem at gøre som først tænkt om nødvendigt.
Jeg tog et sats og skar ca. 1,5 mm af + 2 * kut, så tilsammen ca. 5,5 mm -
5cm oppe på benet, da jeg syntes 2 mm lød for lidt, lavet en god 30 graders
fugekant på begge stumper og svejset det sammen igen.
Er lige komme hjem (via diverse snoede veje :) efter at have montert benet,
og det ser ud til at fungere fint, ihvertfald stod cykkelen efter mit skøn
godt på det, og så er der stadig lidt at gå på til begge veje, selv om
eventuelt cykkelen har været sænket af tidligere ejer og senere skal op til
stdr. højde.
--
/Bjørn