|
| Startproblemer med en Sv650s Fra : Michael Kristensen |
Dato : 21-04-03 15:51 |
|
Var nede i dag for at hente min suzuki sv650s. Har stået hele vinteren i
opvarmet parkeringskælder med batteri monteret.
Prøver at låse startspæreren op, men den reagerer ikke. Kobler bilens
batteri til motorcyklens. Så dur startspærreren. Lader de to batterier være
sammenkoblet et par minutter og prøver at starte.
Der er nogle relæer der klikker, startmotoren tager en omgang og lyset går
ud i instrumentpanelet. Dette gentager jeg et par gange.
Prøver derefter at koble mc batteri fra, sådan at mc bruger bils batteri.
Men det samme sker igen med klikken med relæer (dem som sidder overpå
batteri) + en omgang med startmotor.
Hvad er galt? Skal der bare købes et nyt batteri? Hvis ja, hvilket kan
anbefales?
mvh - Michael Kristensen
| |
Thomas Buus Andersen (21-04-2003)
| Kommentar Fra : Thomas Buus Andersen |
Dato : 21-04-03 16:29 |
|
Michael Kristensen wrote:
> Var nede i dag for at hente min suzuki sv650s. Har stået hele
> vinteren i opvarmet parkeringskælder med batteri monteret.
>
> Prøver at låse startspæreren op, men den reagerer ikke. Kobler bilens
> batteri til motorcyklens. Så dur startspærreren. Lader de to
> batterier være sammenkoblet et par minutter og prøver at starte.
> Der er nogle relæer der klikker, startmotoren tager en omgang og
> lyset går ud i instrumentpanelet. Dette gentager jeg et par gange.
> Prøver derefter at koble mc batteri fra, sådan at mc bruger bils
> batteri. Men det samme sker igen med klikken med relæer (dem som
> sidder overpå batteri) + en omgang med startmotor.
>
> Hvad er galt? Skal der bare købes et nyt batteri? Hvis ja, hvilket kan
> anbefales?
Jah det lyder godtnok som om der ikke er mere strøm på batteriet.
Har du prøvet en opladning med en batterilader til mc-batterier?
> mvh - Michael Kristensen
MVh Thomas
| |
Thomas Hjort (21-04-2003)
| Kommentar Fra : Thomas Hjort |
Dato : 21-04-03 18:51 |
|
"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:b810s5$2col$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...
> Var nede i dag for at hente min suzuki sv650s. Har stået hele vinteren i
> opvarmet parkeringskælder med batteri monteret.
>
> Prøver at låse startspæreren op, men den reagerer ikke. Kobler bilens
> batteri til motorcyklens. Så dur startspærreren. Lader de to batterier
være
> sammenkoblet et par minutter og prøver at starte.
> Der er nogle relæer der klikker, startmotoren tager en omgang og lyset går
> ud i instrumentpanelet. Dette gentager jeg et par gange.
> Prøver derefter at koble mc batteri fra, sådan at mc bruger bils batteri.
> Men det samme sker igen med klikken med relæer (dem som sidder overpå
> batteri) + en omgang med startmotor.
Prøv evt at løbe den igang. Jeg er selv løbet tør for strøm et par gange
(manglede det sidste nøgle klik der slukker positionslyset :) ) Og hvis du
har en der kan skubbe er den nem at få igang i 2 gear. Fuld choker, kobling
inde, så skal der skubbes og så slippes koblingen og VRAAUM. Skal så køre
ca. en halv time for at lade batteriet op.
Mvh Thomas
SV650S
| |
Ivan Bartholin Niels~ (21-04-2003)
| Kommentar Fra : Ivan Bartholin Niels~ |
Dato : 21-04-03 20:16 |
|
> Hvad er galt? Skal der bare købes et nyt batteri? Hvis ja, hvilket kan
> anbefales?
Et servicefrit
--
Med venlig hilsen
Ivan Bartholin Nielsen
Nygårdsvej 8, 4700 Næstved
www.kloge.dk
Honda CB500F 1975
| |
Michael Kristensen (21-04-2003)
| Kommentar Fra : Michael Kristensen |
Dato : 21-04-03 20:51 |
|
> Hvad er galt? Skal der bare købes et nyt batteri? Hvis ja, hvilket kan
> anbefales?
Jeg skal nok lige tilføje jeg bor i Århus. Er der nogle forhandlere der kan
anbefales, eller skal man bare tage ned til suzuki og købe et?
| |
Brian W. (21-04-2003)
| Kommentar Fra : Brian W. |
Dato : 21-04-03 21:20 |
|
Michael Kristensen wrote:
>> Hvad er galt? Skal der bare købes et nyt batteri? Hvis ja, hvilket
>> kan anbefales?
>
>
> Jeg skal nok lige tilføje jeg bor i Århus. Er der nogle forhandlere
> der kan anbefales, eller skal man bare tage ned til suzuki og købe et?
Århus Scootercenter er suzuki forhandler, samt brdr. Sejer..
ellers kan jeg anbefale www.V-Trading.dk der har jeg købt mange
reservedele, og fået dem billigt....
--
Med Venlig Hilsen
Brian Laursen
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155
http://home1.stofanet.dk/cashman
| |
Armand (22-04-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 22-04-03 01:45 |
|
Michael Kristensen <mbk112@hotmail.com> skrev i en
news:b810s5$2col$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...
>
>.....................Lader de to batterier være
> sammenkoblet et par minutter og prøver at starte.
> Der er nogle relæer der klikker, startmotoren tager en omgang og lyset går
> ud i instrumentpanelet. Dette gentager jeg et par gange.
> Prøver derefter at koble mc batteri fra, sådan at mc bruger bils batteri.
> Men det samme sker igen med klikken med relæer (dem som sidder overpå
> batteri) + en omgang med startmotor.
>
> Hvad er galt? Skal der bare købes et nyt batteri? Hvis ja, hvilket kan
> anbefales?
Er der overhovedet vædske på Zuki'ens akkumulator?
Først og fremmest: Man kan ikke lade et 12V batteri op v.h.a. et 12V
batteri, så det med at lade køretøjerne stå "sammenkoblet" har ikke hjulpet
noget!
Dernæst:
Hvis ikke at du har kunnet starte v.h.a. batteri-understøtning fra en bil,
har bil-batteriet også været fladt, eller forbindelsen i klemmer eller kabel
har været for dårlig!
Forsøg blot igen* hvorunder du er sikker på at der ér ordentlig forbindelse,
og vær klar til at køre en lang tur på modellen med det samme, således at
dens egen generator klarer opladningen!
Så vil du i den kommende tid erfare hvorvidt at batteriet stadig klarer hvad
det skal, eller om det er udskiftnings-værdig!
(*)
Monterings-syntaks for starthjælps-kabler:
Derved at monteringen af den sidste af de fire klemmer kan afstedkomme
gnister skal(!) denne foregå fjernt fra akkumulatoren hvor der kan forekomme
Brint (= *BOOM*!).
Lad derfor den sidste klemme være minus-ledningen, der kan klemmes på noget
nøgent metal (på motoren) fjernt fra batteriet!!!!
Samme gælder den første klemme ved afmonteringen!!
--
Armand.
| |
|
|