--
---
"Intet kommer af intet - undtagen lommeuld"
---
"John de Summer-Brason" <brason@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:7Fvoa.30$vq7.24@news.get2net.dk...
> Stator'en på min store Katana skal skiftes - og det er ganske vidst! Den
> vise Schnabel har selv målt efter, og her er ingen tvivl: fraset enkelte
> spastiske udladninger virker statoren ikke. Til påskens småture har jeg
> monteret et ladestik, så jeg med en ombygget mobillader - 500 mA - kan
lade
> dyret "dokke", når det er hjemme ved en stikkontakt. Men det holder
> naturligvis ikke i længden.
> Nu kommer problemet: efter et styrt for 2 år siden, hvor jeg rev hul i
> generatordækslet, er dækslet blevet letmetalsvejset. Svejsningen fik
dækslet
> til at trække sig 1 mm's penge. For at holde det hele tæt har jeg udover
> alm. pakning omhyggelig limet såvel motorblokken som generatordækslet med
> sort RVP silikone - og det har holdt. Men pissebesværligt! Nu hvor jeg
skal
> til det engang til: vil det være en fordel at lade generatordækslet
> planslibe og spare den sirlige RVP silikonestreg? Der burde være plads.
> Eller hvad?
>
> Mange Påskehilsner,
> John de Summer-Brason
> (læs mc-anmeldelser på
www.pol.dk/biler)
>
> P.S.
> Manglende omhu med silikonepakninger er helt fatalt. Besøgte for et par
> siden en mand, en mekaniker, der i Tyskland havde erhvervet en Katana. På
> turen hjem brændte den sammen på Autobahn'en. Efterfølgende ligsyn
> afslørede, at den kort inden salget var hovedrepareret (gosh!) med sort
> silikonepakning. Under topbelastningen havde de lange overskydende trevler
> langs samlefladerne som olien pludselig skyllede af samlet sig i filteret
i
> sumpen. Det lignede grangiveligt spaghetti (og derfor jeg fik lov at købe
> centralstøtteben og bagfodhvilere)
>
>