Anette Hansen <anette.hansen@stofanet.dk> skrev i en
news:3ea11991$0$7613$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> Jeg tror måske bare, at jeg skulle gøre mine erfaringer på en mindre mc
som
> jeg er helt tryg ved (ja og måske er jeg bare en af de der pivede
tøser...)
> Nå men frem til sagens kerne, er der nogen herinde som kender til
Kawasakis
> ZZR-250?
Det lyder som det er kæresten der på det nærmeste har købt ind på dine vegne
:-/
Hvis du ellers er tilfreds med modellen (og det bør du, da sædehøjden er
blandt de lavere og forholdet overfor styret er ganske fornuftigt!), så vil
det være synd at sælge den p.g.a. dén lille detalje at du(!) ikke kan styre
højehånden tilstrækkeligt
fintfølende endnu!
Umiddelbart vil jeg sige at det altsammen er et spørgsmål om rutine, og at
du om en måneds tid ikke længere bemærker noget - Men det hjælper jo ikke
hvis du her og nu er så nervøs at du næppe kommer ud at køre dig op i rutine
Derfor vil en simpel drosling, som ofte set på officielle 34-HK's
droslinger,
kunne tage meget af brodden på GPZ'en indtil du selv synes at den begynder
at
kunne trænge til lidt mere punch! Eftersom det ikke er et lovkrav kan man jo
drosle den som det passer én, og jeg vil foreslå at din betænksomme kæreste
monterer et simpelt stop for gas-spjælds akslen (á samme princip som det der
"den anden vej" justerer tomgangen) således at man ikke kan give mere end
½- 2/3 gas!
En anden mulighed er at montere en "pind" eller lang skrue igennem
karburatorernes "låg", således at vacuum-spjældene kun lade sig løfte i
begrænset grad (=> eksperimenteres frem til gunstig længde af "pindene" der
skal(!) være lige lange!)!
Salg/ genkøb koster $$, så jeg foreslår indtrængende at du prøver dette og
ser om ikke at du kan forliges med Kawa'en derefter!!
Men hvis du ender med at opgive, er den to-cylindrede ZZR250 nok ikke det
bedste valg, derved at den væsentligste gene ved Kawa'en er den tocylindrede
motors gode reaktion på gasgivning (dét er bl.a. grunden til at folk er så
betagede af V2'ere) - en firecylindret vil givetvis mere mere blød i
responsen og samtidig være "sløvere" når den køres under lave omdrejninger.
GSXR250 ligger således lige på tungen; men lige dén er jeg så ikke den store
fortaler af
--
Armand.