/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Kawasaki zzr-250
Fra : Anette Hansen


Dato : 19-04-03 10:41

Hej NG.

Jeg fik mit MC-kort i 2002 og købte kort efter en GPZ500s fra 91´.
Det er uden tvivl en god motorcykel, mit problem er bare, at jeg føler som
om det er den der kører tur med mig.
Kort fortalt føler jeg den er for voldsom, ikke størrelsesmæssigt men
snarere motormæssigt, og jeg synes jeg ligner en lille myre på den.
Nu har jeg jo ikke fået kørt så meget på den grundet vinterperioden, og min
kæreste synes det er noget pjat at opgive en motorcykel uden at gøre et
forsøg. (hvilket der sikkert er mange herinde som er enige i???)
Jeg tror måske bare, at jeg skulle gøre mine erfaringer på en mindre mc som
jeg er helt tryg ved (ja og måske er jeg bare en af de der pivede tøser...)
Nå men frem til sagens kerne, er der nogen herinde som kender til Kawasakis
ZZR-250?
Prisleje, hvor vedligeholdelseskrævende er den, køreegenskaber, er
reservedele meget dyre og alt det der.
Håber I kan hjælpe.

Mvh.Anette
GPZ500s



 
 
Zorro (19-04-2003)
Kommentar
Fra : Zorro


Dato : 19-04-03 12:13

Yes. Jeg har været ude at prøve en zzr-250. Og jeg kan ikke anbefale den med
mindre man vil ha en maskine der er fuldstændig kompromiløs! Den hyler og
hviner som en sindsyg og trækker først rigtigt ved ca 9-10.000 omdrejninger!
Det røde felt starter ved 14.000!!
Det er en mini racer og hvis man er til kneesliders er den sikkert fin, men
er man til hyggeture duer den vist ikke rigtigt. Den er ganske underholdende
på småveje, men i byen er den en nok lidt af en "pestilens"!
Held og lykke med din søgen.
"Anette Hansen" <anette.hansen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3ea11991$0$7613$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej NG.
>
> Jeg fik mit MC-kort i 2002 og købte kort efter en GPZ500s fra 91´.
> Det er uden tvivl en god motorcykel, mit problem er bare, at jeg føler som
> om det er den der kører tur med mig.
> Kort fortalt føler jeg den er for voldsom, ikke størrelsesmæssigt men
> snarere motormæssigt, og jeg synes jeg ligner en lille myre på den.
> Nu har jeg jo ikke fået kørt så meget på den grundet vinterperioden, og
min
> kæreste synes det er noget pjat at opgive en motorcykel uden at gøre et
> forsøg. (hvilket der sikkert er mange herinde som er enige i???)
> Jeg tror måske bare, at jeg skulle gøre mine erfaringer på en mindre mc
som
> jeg er helt tryg ved (ja og måske er jeg bare en af de der pivede
tøser...)
> Nå men frem til sagens kerne, er der nogen herinde som kender til
Kawasakis
> ZZR-250?
> Prisleje, hvor vedligeholdelseskrævende er den, køreegenskaber, er
> reservedele meget dyre og alt det der.
> Håber I kan hjælpe.
>
> Mvh.Anette
> GPZ500s
>
>



Armand (19-04-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-04-03 13:11


Anette Hansen <anette.hansen@stofanet.dk> skrev i en
news:3ea11991$0$7613$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> Jeg tror måske bare, at jeg skulle gøre mine erfaringer på en mindre mc
som
> jeg er helt tryg ved (ja og måske er jeg bare en af de der pivede
tøser...)
> Nå men frem til sagens kerne, er der nogen herinde som kender til
Kawasakis
> ZZR-250?

Det lyder som det er kæresten der på det nærmeste har købt ind på dine vegne
:-/

Hvis du ellers er tilfreds med modellen (og det bør du, da sædehøjden er
blandt de lavere og forholdet overfor styret er ganske fornuftigt!), så vil
det være synd at sælge den p.g.a. dén lille detalje at du(!) ikke kan styre
højehånden tilstrækkeligt
fintfølende endnu!
Umiddelbart vil jeg sige at det altsammen er et spørgsmål om rutine, og at
du om en måneds tid ikke længere bemærker noget - Men det hjælper jo ikke
hvis du her og nu er så nervøs at du næppe kommer ud at køre dig op i rutine

Derfor vil en simpel drosling, som ofte set på officielle 34-HK's
droslinger,
kunne tage meget af brodden på GPZ'en indtil du selv synes at den begynder
at
kunne trænge til lidt mere punch! Eftersom det ikke er et lovkrav kan man jo
drosle den som det passer én, og jeg vil foreslå at din betænksomme kæreste
monterer et simpelt stop for gas-spjælds akslen (á samme princip som det der
"den anden vej" justerer tomgangen) således at man ikke kan give mere end
½- 2/3 gas!
En anden mulighed er at montere en "pind" eller lang skrue igennem
karburatorernes "låg", således at vacuum-spjældene kun lade sig løfte i
begrænset grad (=> eksperimenteres frem til gunstig længde af "pindene" der
skal(!) være lige lange!)!

Salg/ genkøb koster $$, så jeg foreslår indtrængende at du prøver dette og
ser om ikke at du kan forliges med Kawa'en derefter!!
Men hvis du ender med at opgive, er den to-cylindrede ZZR250 nok ikke det
bedste valg, derved at den væsentligste gene ved Kawa'en er den tocylindrede
motors gode reaktion på gasgivning (dét er bl.a. grunden til at folk er så
betagede af V2'ere) - en firecylindret vil givetvis mere mere blød i
responsen og samtidig være "sløvere" når den køres under lave omdrejninger.
GSXR250 ligger således lige på tungen; men lige dén er jeg så ikke den store
fortaler af

--
Armand.






Claus Rittig (19-04-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 19-04-03 16:05

"Anette Hansen" <anette.hansen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3ea11991$0$7613$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Kort fortalt føler jeg den er for voldsom, ikke størrelsesmæssigt men
> snarere motormæssigt, og jeg synes jeg ligner en lille myre på den.

ZZR250 var ihvertfald meget, meget dyr da den blev markedsført i DK.
Det, du burde overveje, er en lille cykel at lære at køre på, en som du kun
skal have i et år eller to, og så kan du vende tilbage til GPZ'en når du
føler dig sikker nok på "skolecyklen".
Min kæreste kørte det første år på en meget flot Yamaha DT125LC off-roader.
Den er lille og let, og i starten er det en kæmpe fordel at have en
motorcykel man VED ikke kan tage magten fra een, så tør man mere, og får
hurtigt lært at køre cyklen. Der er masser af den slags små "skolecykler" -
Suzuki TS185, TU250X, Yamaha XV250, XT250, DT125, RD125 og mange, mange
andre. Det vigtige er at finde en cykel som er:
- Let
- Ikke har mange hk
- Ikke kræver 40.000rpm for at køre
- er i god stand, så den virker når den skal

Hvis økonomien tillader det, så behold Kawa'en imens. Det er en god cykel,
når du har fået rutine til at køre den, og hvis du regner med at køre et par
år max - måske kun et år - på skolecyklen, så kan du sælge den igen med
begrænset værditab, og det hele behøver ikke koste en bondegård.

Rittig
(Startede selv på XL250)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177603
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409258
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste