/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
DR350 - Nu virker det igen !
Fra : Morten Juel


Dato : 18-04-03 18:51

YES baby

Jeg troede jo ikke at den ladede nok da den havde problemer med at trække
starteren rundt, efter et ? fra Gruby målte jeg så på batteriet hvad det
faldt til når starteren blev trukket, og ikke mindst når den bare ikke ville
trække starteren rundt når den var varm.. det gjorde jeg så og WHAT når den
ikke ville trække starteren rundt, så var der intet spændingsfald på
batteriet !! nå men så fik den en ledning direkte til starteren, og intet !!
så jeg tog starteren af og skilte den ad.. og der var kul alle andre steder
end der der skulle være !!!! Så ned til den lokale autoelektro med den og
jeg hentede den så idag, og er i vimmersvej hvor den kan slæve den lille
lortemotor rundt !!! cyklen springer igang bare man kigger på den
starterknap !! Autoelektro manden Jens som selv er MC'ist sagde også at han
ville forstærke den så den kunne trække noget mere.. og damn det virker !!
det er 2. gang jeg bruger ham og han laver sq kram.. så jeg anmelder ham på
dmcn !

Nå men nu er jeg så kørende igen mange tak til jer alle for hjælpen, og
ikke mindst Steen Gruby som jeg har snakket i tlf med )) jeg skylder dig
en pølse på klemmen Gruby !

--
Mvh
Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-



 
 
Steen Gruby (18-04-2003)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 18-04-03 19:02

On Fri, 18 Apr 2003 19:51:27 +0200, "Morten Juel"
<MP@stofanet.invalid> wrote:

Hej Morten.
>
>Nå men nu er jeg så kørende igen mange tak til jer alle for hjælpen, og
>ikke mindst Steen Gruby som jeg har snakket i tlf med )) jeg skylder dig
>en pølse på klemmen Gruby !

Den spiser jeg med glæde
Jeg håber du har haft en "aha" oplevelse.
Fejlfinding er et spørgsmål om systematik.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Armand (19-04-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-04-03 02:01


Steen Gruby <oz9zi@(NOSPAM)gruby.dk> skrev i en
news:q8f0avggudil65l0870rto2mdjhicpgds8@4ax.com...
>
> Jeg håber du har haft en "aha" oplevelse.
> Fejlfinding er et spørgsmål om systematik.

- - - - som imødegår at man fejlfocuserer på det nærmeste alene!

--
Armand.




Mads Lund (22-04-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 22-04-03 12:11

> > Jeg håber du har haft en "aha" oplevelse.
> > Fejlfinding er et spørgsmål om systematik.
> - - - - som imødegår at man fejlfocuserer på det nærmeste alene!

Åh ja. Jeg er nok nød til selv at fortælle om påskens strabasser. Hvis jeg
ikke selv gør det, skal der nok være en venlig sjæl der gør opmærksom på
årtiets største brøler.

Sagen var jo den, at vi skulle til speedway træning på skovbybanen ved
Haderslev Søndag. Og GS missilet er jo blever forskønnet med ny maling, USD
forgaffel, 21" for og 19" baghjul og ikke mindst en nybygget motor, lavet af
en smadret GSX400 og en GS500 tilsat alt hvad jeg kunne finde på af
modifikationer (portning, kompressionsforøgelse, fjernelse af svinghjul og
balanceaksel).

Alt i alt nok til at gøre GS'eren overlegen sammenlignet med konkurrenternes
cykler (hovmod står for fald). Fredag var der første opstart af motoren, og
resultatet af de multible modifikationer (første fejl) var skræmmende.
Motoren gik meget hårdt, og med en udtalt bankelyd. Men
omdrejningsvilligheden var imponerende. Og cyklen lavede uden problemer 2
gears brændere i acclerationerne.

Det skal måske lige tilføjes at jeg havde haft motoren samlet og skilt ad 2
gange, fordi knastkædestrammeren til en 400 motor "næsten" passer sammen med
500 cylindren. skille ad - samle igen, så gik gearkassen fast i 2. gear -
skliie motor ad, isætte manglende skruer, samle igen.

Men efter opstarten blev vi enige om at jeg hellere måtte skille motoren ad,
og undersøge bankelyden. Og efterhånden er træningen i at udtage og adskille
en GS500 motor så stor at det bare er 1/2 times job. Og så viste det sig at
jeg måske lige havde været optimistisk nok angående kompressions forøgelsen.
Stemplerne kunne ihvertfald lige precis kysse topstykket når de skulle
vende. " bundpakninger så var den sag fikset. Så søndag morgen rullede vi
sydover.

Efter første tur på banen, hvor motoren stort set ikke kunne trække cyklen
rundt, begyndte vi 3. lektion i fejlfinding. Det viste sig, at
tændingsrotoren havde brækket noten, så den sad forkert. Uheldigvis var det
sket før jeg stillede knasterne, så de stod 3 tænder forkert. Men med vanlig
snilde konstruerede jeg en ny stift til rotoren af et 3mm bor, og jan
stillede knasterne. Ud på banen igen, for atter at opdage at motoren ikke
gik som den skulle. (vi havde brugt 1 time på at dyse karburatorer før vi
kom hertil)

Så blev det for meget og vi læssede dyret i kassebilen og rumlede hjemad. Og
man kan godt blive lidt gal, så derfor gik jeg igang med at skille motoren
ad (igen) søndag aften. Hvor jeg så kunne konstantere at motoren kun havde
kørt på en cylinder. Hvilket unægteligt kan forklare den manglende
trækkraft. Lidt nøjere fejlsøgning klarlagde at det ene tændrør var stået
af.

Og så er det man giver op. Med sammenlagt 50 års erfaring med motorer
formåede Jan og jeg at bruge 4 dage, 4 motoradskillelser og uanede mængder
af kværulering og stumper på noget så simpelt som et afbrændt tændrør. Og i
vores iver for fejlsøgning blev der produceret et utal af nye fejl. Og
bliver man så klogere af det ?????

Men nu skulle der være styr på sagen, så maskinen er klar til løb i Tyskland
på søndag.

Og så må jeg hellere gå igang med de 2 reserve motorer mens jeg har det hele
i frisk erindring.

Men hvis der er nogen der skal have renoveret en GS500/450 motor så vil jeg
garantere at jeg pt er danmarks hurtigste mand til opgaven


Mads Lund
GSX400 Speedway med slidte gevind i motorblokken



Claus Rittig (22-04-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 22-04-03 18:00

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en meddelelse
news:qq9pa.1255$3%4.1213@news.get2net.dk...

> Så blev det for meget og vi læssede dyret i kassebilen og rumlede hjemad.

Jan har faktisk et par gange ytret bekymring for at det ville blive det
udfald I fik af førate prøvekørsel. Han syntes faktisk I skulle have en
umodificeret motor i baghånden, ikke fordi han ikke stoler på dine
modifikationer naturligvis...

> Men nu skulle der være styr på sagen, så maskinen er klar til løb i
Tyskland
> på søndag.

He, he, he...

> Men hvis der er nogen der skal have renoveret en GS500/450 motor så vil
jeg
> garantere at jeg pt er danmarks hurtigste mand til opgaven

Jamen den skal jo også virke bagefter?

Rittig
(I drillehumør)



Mads Lund (23-04-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 23-04-03 08:02

> > Så blev det for meget og vi læssede dyret i kassebilen og rumlede
hjemad.
>
> Jan har faktisk et par gange ytret bekymring for at det ville blive det
> udfald I fik af førate prøvekørsel. Han syntes faktisk I skulle have en
> umodificeret motor i baghånden, ikke fordi han ikke stoler på dine
> modifikationer naturligvis...

problemet er at den motor vi har nu er den umodificerede Jeg er først
lige begyndt at samle dele sammen til "langbane motoren"

> > Men hvis der er nogen der skal have renoveret en GS500/450 motor så vil
> jeg
> > garantere at jeg pt er danmarks hurtigste mand til opgaven
>
> Jamen den skal jo også virke bagefter?

Det var ikke min skyld. Jeg blev udsat for en mekanisk konspiration.
Mads Lund
Ninja9RT



Claus Rittig (23-04-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 23-04-03 15:58

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en meddelelse
news:%Sqpa.11$0g6.2@news.get2net.dk...

> > Jamen den skal jo også virke bagefter?

> Det var ikke min skyld. Jeg blev udsat for en mekanisk konspiration.

LOL!

Rittig
(Som godt kender følelsen af at være offer for en mekanisk konspiration)



Mads Lund (28-04-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 28-04-03 10:27

> Rittig
> (Som godt kender følelsen af at være offer for en mekanisk konspiration)


Som follow up, kan jeg indskyde at jeg skiftede krumptap igen igår. Og nu er
vi nede på 1,5 time fra motoren sidder i stelelt til den er genmonteret, og
indimellem er adskilt i atomer.

Men nu funger den som den skal.

Mads Lund
Ninja9RT



Lars T. Thomsen (18-04-2003)
Kommentar
Fra : Lars T. Thomsen


Dato : 18-04-03 19:38

> cyklen springer igang bare man kigger på den starterknap !!

Uha! - Det kan da godt gå hen og blive et seriøst problem!

Hilsen
Lars



Pede Larsen (18-04-2003)
Kommentar
Fra : Pede Larsen


Dato : 18-04-03 22:07

Yep det er også mig en glæde at Morten er på 2 hjul igen :)
Vi var ude 2 steder idag og YES begge steder var fede enduro steder :)
Vi glæder os til DOTT¨s føsdag :)
Så kommer vi helt sikkert kørene fra Næstved op til dig :) (DOTT¨s)
Og køre lide offroas :)

Hav en god påske alle sammen :)

--

MVH..........
Pede larsen (Næstved)
En 2 takter har 2 takter for lidt.
www.pedelarsen.dk en side om MC.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=219

"Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> wrote in message
news:b7pdnd$ktk$1@sunsite.dk...
> YES baby
>
> Jeg troede jo ikke at den ladede nok da den havde problemer med at trække
> starteren rundt, efter et ? fra Gruby målte jeg så på batteriet hvad det
> faldt til når starteren blev trukket, og ikke mindst når den bare ikke
ville
> trække starteren rundt når den var varm.. det gjorde jeg så og WHAT når
den
> ikke ville trække starteren rundt, så var der intet spændingsfald på
> batteriet !! nå men så fik den en ledning direkte til starteren, og intet
!!
> så jeg tog starteren af og skilte den ad.. og der var kul alle andre
steder
> end der der skulle være !!!! Så ned til den lokale autoelektro med den og
> jeg hentede den så idag, og er i vimmersvej hvor den kan slæve den lille
> lortemotor rundt !!! cyklen springer igang bare man kigger på den
> starterknap !! Autoelektro manden Jens som selv er MC'ist sagde også at
han
> ville forstærke den så den kunne trække noget mere.. og damn det virker !!
> det er 2. gang jeg bruger ham og han laver sq kram.. så jeg anmelder ham

> dmcn !
>
> Nå men nu er jeg så kørende igen mange tak til jer alle for hjælpen,
og
> ikke mindst Steen Gruby som jeg har snakket i tlf med )) jeg skylder
dig
> en pølse på klemmen Gruby !
>
> --
> Mvh
> Morten --- http://StarChild.dk
> Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
> Jallagryde 320i
> DR350SET --- http://DR350.dk
> -= girls and sex can't beat binary and hex =-
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste