On Sun, 20 Apr 2003 00:13:44 +0200, Richard
<richardPUNKTUMpade@mail.dk> wrote:
Hej Richard.
>
>?? Fortæl, fortæl - det var et tip jeg fik af en forhandler.
>Er der nogen uden for Kø'strup du kan anbefale til syn af mc'er i
>stedet? - forudsat de er hurtigere at komme til. (GibBernakken skal
>snart til toldsyn).
Det er såmænd meget enkelt.
Jeg er, efter min mening, blevet skidt behandlet.
Jeg stillede til syn med min bil i Fr. Sund - Første befalede syn.
Først fik jeg et par meget højrøvede påtaler for noget der ikke har
noget med køretøjets færdselssikkerhed at gøre, så som en revne i en
gearknop, som var i restordre hos Mercedes, og derfor ikke udskiftet.
Næste "lille" hændelse, så tager synsmanden min bil med ud på en
prøvetur hvor han katastrofebremser med den, så alt hvad jeg har i
bagagerummet vælter rundt.
Der ligger udstyr for flere gange bilens værdi.
Han kunne i det mindste have fortalt hvad han havde gang i, og da jeg
påtalte det grinde han blot ad mig.
Heldigvis skete der ikke noget med grejet, men hvis der var, hvem
skulle så betale?
Jeg viste ham hvad mit bagagerum indeholdt, og spurgde om han stod
inde for det?.
Han var faktisk ret ligeglad - Det var dømt til at være mit problem.
Jeg overlader min private ejendom i deres hænder, og så hæfter de
sørme også for den, og der står ingen steder skrevet i den indkaldelse
vi får at de vil køre som idioter med køretøjet.
(Jeg HAR lært at stille med et tomt bagagerum).
Hvad han virkelig skulle have set var, at jeg havde en fælg der var så
skæv at dækket var totalt ødelagt, hvilket jeg til min skræk fandt ud
af et par dage senere.
Da jeg klagede over behandlingen kiggede han på mig og sagde: Der er
forresten også lige nogle bremserør der skal skiftes - Tag den.
Havde han påtalt dem under den normale gennemgang havde jeg ikke
opfattet det som chickane.
Jeg er helt på det rene med at vi skal stille med trafiksikre
køretøjer, og at det er SBI's opgave at påtale fejl og mangler.
Men på den anden side er jeg også "kunde" i deres butik, og har dermed
krav på at blive behandlet ordenligt - om ikke med respekt, så da som
et menneske.
Den behandling jeg fik hos SBI Fr. Sund appelerede bestemt ikke til at
komme tilbage som kunde i den butik - Jeg vil mene at selv franskmænd
ikke kunne have optrådt mere arrogant end den person jeg var landet
hos deroppe.
Alt hvad jeg senere har synet har jeg fremstillet i Avedøre.
Og om deres behandling af kunder er der fra min side fem stjerner
Som koriosum kan jeg tilføje, at da min bil i år var indkaldt til syn
i Fr. Sund ringede jeg omgående og fik en tid i Avedøre.
Den venlige dame i telefonen spurgde hvorfor jeg ville derhen, og jeg
kvitterede med den foranstående forklaring.
Lidt stille kom det fra damen: Jeg sidder faktisk i Fr. Sund og det
gør mig ondt at høre.
Jeg forklarede hende meget stille, at det kunne jeg ikke vide men, at
det ikke ændrede mit synspunkt.
Den butik har jeg sat mine ben i for sidste gang.
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk