Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev i en
news:3E9D94B0.99DD9F4B@post.tele.dk...
> Armand wrote:
>
> > Yamahaens forgaffelben har fra ny af plads til skive #2's caliber og
fælgen
> > er forberedt for montering af den ekstra skive, og derfor er det
> > nærliggende, let og ganske lovligt
>
> Vel ikke hvis den er fra efter 1/5-77, og dermed standardtypegodkendt. Det
> kommer så an på om den er før og efter denne dato, samt om der står nogen
> alternativer til bremsetypen. Typisk vil der stå fra hvilket stelnr.
> godkendelsen gælder.
Vil det sige at du mener at man ikke må montere den komplette forgaffel fra
en i middel grad tilsvarende model og blot med den forskel at der er
monteret to bremseskiver?
Vil man således heller ikke kunne modificere til f.eks en USD-gaffel?
Hvorledes kommer sidevognsfolkets for-svinggafler så ind i billedet??
> > at montere bremsesystemet fra en XS750.
> > Derved at det sikkert er dét der er gjort, burde du kunne klare ærterne
ved
> > at henvise til målene for 750'erens bremser!
>
> Nu er jeg ikke kender af Yamahas modeller. Men de par XS750 '77-'78 som
jeg
> kender til kører netop med de tykke skiver. Kender en der stillede til syn
med
> en sådan. Uheldigvis havde der lige været en anden mage til. Så de kendte
godt
> mindstemålet.
Jeg forudsatte at de dobbelte skiver havde den mindre tykkelse som nævnt og
at de således ikke var under mindstemålet, eftersom at dette skulle findes i
detaljerne for et andet køretøj!
> > For princippets skyld burde du i afvisende tilfælde trække afgørelsen
> > igennem systemet (á: SB's regions-kontorer) :-|
>
> Det er da et forsøg værd. Tror bare ikke der er noget at have det i.
Igen, mente jeg i tilfælde af at den lokale bilinspektion ikke vil anerkende
en given lavere skivetykkelse fra XS750!
--
Armand.