I marts 1998 købte jeg en GS500E årgang 1996 uden kåbe. Jeg købte kåben
gennem en forhandler og fik den monteret hos samme forhandler. 7.000 kr. for
kåbe og 900 kr. for monteringen.
Du kan måske købe kåben billigere i tyskland.
Både lygte (er indbygget) og sidespejle er med i prisen.
Husk i øvrige at få både den gamle lygte og sidespejle med dig, hvis du får
en forhandler/mekaniker til at montere kåben for dig.
Held og lykke!
Line
www.raptormc.dk
Jesper Hedegaard <jesper@pissoff.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ea47740$0$42553$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Diceman" <Diceman@oncable.dk> wrote in message
> news:3e9ab4a3$0$42595$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Hejsa...
> >
> > Jeg ville lige høre om der er nogle der kunne hjælpe mig med oplysninger
> > omkring kåbe til Suzuki gs500e.
> > Hvad koster sådan en??? og kan jeg selv montere den??? følger lygten og
> > sidespejle med i prisen????
> > Hvor køber jeg en???
> > Og til sidst hvor på nettet kan jeg finde en side med Suzukitilbehør????
> >
> > Det var mange spørgsmål, men jeg håber der er nogle der gerne vil hjælpe
> > mig. På forhånd tak...............
> >
> > Venlig Hilsen Diceman
> >
> >
> Prisen ligger omkring 7.500 - excl. montering. Monteringen er ret enkel -
> men det tager lidt tid at gøre det ordentligt.
> Har selv gjort det og har forsøgt at gøre lidt ekstra ud af at montere
den
> uden spændinger og uden at lave rustfælder.
> Har set flere hvor der er opstået revner i kåben omkring skruerne, der
> holder kåbe-delene sammen.
> Og jeg tror det skyldes en blanding af upræcis montering af beslagene samt
> overspænding af samlingerne.
> Om det er gds-folk eller et ringe værksted der har monteret disse kåber
ved
> jeg ikke.
> Rustfælder kan let opstå da flere af beslagene skal spændes fast omkring
> stellet, og et metal beslag der bare skrues direkte
> på stellet uden noget mellemlæg er næpe sundt.
> Begge disse mulige problemer hjælpes jo godt på vej af vibrationerne fra
en
> to-cylindret motor - de føles ikke voldsomme,
> men stel-monterede ting får vibrationerne meget mere direkte end vi selv
> gør - sadel og styrets gummi-ophæng tar' meget.
> Men bare du tager dig tid til at få anbragt alle beslag så kåbe-delene
> passer ordentligt sammen før du spænder beslagene
> helt fast er det ikk svært - bare tidskrævende.
> Alle dele er med - forlygte (du skal dog lige udskifte det originale stik
> til den) - sidespejle (sidder på hver sin gummi-fod -
> skaf et ekstra sæt hvis du syntes spejlene sidder for tæt så dine skuldre
> fylder for meget i billedet) - blinklys genbruges.
> Det er i det mindste tilfældet for TCP og 5-Stars - de er nemlig 100%
ens -
> udover navnet.
> Da jeg købte min kunne den ikke lige skaffes i gul og da jeg alligevel
> syntes de "originale" er ret billigt "malet" (to farver delt et forkert
> sted + lidt selvklæbende hyldepapir) valgte jeg at købe en umalet og fandt
> en god maler - det har jeg ikke fortrudt.
> Selvom det jo ikke ligefrem er en touring-kåbe giver den rimeligt læ for
> vind og vejr - dog uden at kunne holde dig tør i regn.
>
> Udover TCP/5-Stars har jeg set følgende kåber:
>
http://www.powerbronze.co.uk
>
http://www.gimbel-motorradtechnik.de/umbau/umbau.html
>
http://www.airtech-streamlining.com/
>
> Andre links:
>
http://www.bikepower.net/
> >
http://groups.msn.com/SuzukiGS500Community/_homepage.msnw?pgmarket=en-gb<
>
http://www.gstwins.com/forum/
>
http://www.sepnet.com/
> Den sidste er utroligt omfattende - se bare hvad der ligger af links under
> Suzuki !
>
> Og endelig lige et link til et par billleder af min egen - også under
> montering af kåben:
> >
http://www.suzukicycles.org/visitors-bikes/visitors_suzuki_page_22.shtml<
>
> --
> Mvh
> Jesper
> ----------
> GS500E når når vejret spiller
> Volvo når vejret spilder...
>
>