/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
RD'er stator eller pick-up?
Fra : wheeler


Dato : 07-04-03 21:05

Efter 200 km testkørsel kan jeg med 90% ssh. konstatere at det enten er
stator, eller Pick-up eller begge dele, der spøger på RD'eren.

Lige så snart maskinen bliver driftsvarm gå den ude ved præcis 2800 rpm.
indtil den har fået lov at køle lidt af - herefter kan jeg så fortsætte.

Jeg har efter at have fået et tip af en "RD-mand" i Jylland -
eksperimenteret med at køre uden dækslet ved svinghjulet -> herefter er der
ingen problemer

Da det selvføgelig uhensigtsmæssigt (og farligt) at køre med blottet
svinghjul, har jeg overvejet den billige "RD-løsning", nemlig at bore nogle
ventilationshuller i dækslet (for neden så de ikke ses) og herefter beklæde
disse med noget gore-tex eller lignende (andre ideer?)

Mit 1. spørgsmål er:
Efter 10 km alm. kørsel med dækselt på kan jeg, når jeg fornemme at man nok
skal holde fingerne fra svinghjulet!
Hvor mange/store huller skal der mon til for at køle spolerne ned?
Ventilationen skal vel laves i "fronten" på dækslet (vindretningen)

Jeg ved godt at ovenstående fremgangsmåde er noget klams
Så derfor går jeg også at overvejer, hvor jeg billigst kan få fat i en brugt
stator/Pickup (de er vist forskelligee for de enkelte RD-årgange (?)

Mit 2. spørsmål er derfor:
I relation til at problemet - udover at være termisk betinget - viser sig
ved at maskinen dør ved et bestemt omdrejningspunkt. Kan man så sige, om det
er mest sandsynligt at fejlen ligger i stator eller i Pick-up?
Det skal siges, at jeg naturligvis har målt både modstanden i
stator/pick-up - de holder værdierne/svinger ikke voldsomt ud i hverken
kold/varm tilstand

Mit 3. spørgsmål er:
Jeg har skrevet til en tysker...og modtaget nedenstående svar, jeg fatter
minus af 2. afsnit (de to sidste linier i hans svar!) - nogen der kan
hjælpe?

Ich möchte ein Stator (mit Pick-up montiert) für meine Motoräder.
> Model Yamaha RD 350 YPVS (erste model mit Ypvs - Bau-Jahr 1983+1984)
-> 31K
Mit viele Grüsse
Bernhard'

Du meinst vermutlich den Lichtmaschinenstator, montiert auf Grundplatte
mit Zündimpulsgeberspule. Oder?

Das gibt's immer wieder bei ebay. Da gucke ich immer zuerst.
Die beiden kompletten Limas (Polrad, Stator, Grundplatte mit Geber), die ich
noch
rumliegen habe, sind noch nicht getestet.

Pft.

Wheeler
Kørt 350 km efter stempelskift

Til Jens - jeg mailer dig en af dagene vedr. lån af aftrækker
Hans - jeg er hjemme torsdag efter klokken 18 - passer det dig?

http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65



 
 
Jesper Hedegaard (07-04-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 07-04-03 21:36


"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> wrote in message
news:CRkka.88$9f3.69@news.get2net.dk...
> Efter 200 km testkørsel kan jeg med 90% ssh. konstatere at det enten er
> stator, eller Pick-up eller begge dele, der spøger på RD'eren.
>
> Lige så snart maskinen bliver driftsvarm gå den ude ved præcis 2800 rpm.
> indtil den har fået lov at køle lidt af - herefter kan jeg så fortsætte.
>
> Jeg har efter at have fået et tip af en "RD-mand" i Jylland -
> eksperimenteret med at køre uden dækslet ved svinghjulet -> herefter er
der
> ingen problemer
>
> Da det selvføgelig uhensigtsmæssigt (og farligt) at køre med blottet
> svinghjul, har jeg overvejet den billige "RD-løsning", nemlig at bore
nogle
> ventilationshuller i dækslet (for neden så de ikke ses) og herefter
beklæde
> disse med noget gore-tex eller lignende (andre ideer?)
>
> Mit 1. spørgsmål er:
> Efter 10 km alm. kørsel med dækselt på kan jeg, når jeg fornemme at man
nok
> skal holde fingerne fra svinghjulet!
> Hvor mange/store huller skal der mon til for at køle spolerne ned?
> Ventilationen skal vel laves i "fronten" på dækslet (vindretningen)
>
> Jeg ved godt at ovenstående fremgangsmåde er noget klams
> Så derfor går jeg også at overvejer, hvor jeg billigst kan få fat i en
brugt
> stator/Pickup (de er vist forskelligee for de enkelte RD-årgange (?)
>
> Mit 2. spørsmål er derfor:
> I relation til at problemet - udover at være termisk betinget - viser sig
> ved at maskinen dør ved et bestemt omdrejningspunkt. Kan man så sige, om
det
> er mest sandsynligt at fejlen ligger i stator eller i Pick-up?
> Det skal siges, at jeg naturligvis har målt både modstanden i
> stator/pick-up - de holder værdierne/svinger ikke voldsomt ud i hverken
> kold/varm tilstand
>
> Mit 3. spørgsmål er:
> Jeg har skrevet til en tysker...og modtaget nedenstående svar, jeg fatter
> minus af 2. afsnit (de to sidste linier i hans svar!) - nogen der kan
> hjælpe?
>
> Ich möchte ein Stator (mit Pick-up montiert) für meine Motoräder.
> > Model Yamaha RD 350 YPVS (erste model mit Ypvs - Bau-Jahr 1983+1984)
> -> 31K
> Mit viele Grüsse
> Bernhard'
>
> Du meinst vermutlich den Lichtmaschinenstator, montiert auf Grundplatte
> mit Zündimpulsgeberspule. Oder?
>
> Das gibt's immer wieder bei ebay. Da gucke ich immer zuerst.
> Die beiden kompletten Limas (Polrad, Stator, Grundplatte mit Geber), die
ich
> noch
> rumliegen habe, sind noch nicht getestet.
>
> Pft.
>
> Wheeler
> Kørt 350 km efter stempelskift
>
>
>
Ok - her kommer min undersættelse - frit efter folkeskolens tysk - selvom
jeg stadig regner Grammatik for en by noget østen for solen har jeg dog
aldrig sultet i tysktalende lande:

"De er næsten altid (at finde) på ebay - der kigger jeg selv først.
Begge de komplette Limas [lysmaskine] (anker, stator og grundplade med
giver), som jeg stadig har liggende, er endnu ikke testet"

--
Mvh
Jesper
----------
GS500E når når vejret spiller
Volvo når vejret spilder...



Hans Joergensen (07-04-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 07-04-03 21:38

wheeler wrote:
> Hans - jeg er hjemme torsdag efter klokken 18 - passer det dig?

Yeb .. det er fint fint ... med mindre det sner.. :)

// Hans, der er forkølet efter turen igår, og som lige har 'smidt'
Allan C. Jørgensen ud af lejligheden efter en par hyggelige timer
med snak, kaffe og scanning af blade..
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

vmx (07-04-2003)
Kommentar
Fra : vmx


Dato : 07-04-03 22:04

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:CRkka.88$9f3.69@news.get2net.dk...
> Jeg ved godt at ovenstående fremgangsmåde er noget klams

ja det er sgu noget rigtigt klamphuggeri.
"Goddaw mekaniker.. mit 3-gear virker ikke.."
- lige et øjeblik.. kaa-slask !! Så, nu er det fikset.......
1 - 2 - 4 - 5 ...............

>
> Mit 3. spørgsmål er:
> Jeg har skrevet til en tysker...og modtaget nedenstående svar, jeg fatter
> minus af 2. afsnit (de to sidste linier i hans svar!) - nogen der kan
> hjælpe?
>
> Ich möchte ein Stator (mit Pick-up montiert) für meine Motoräder.

- Motorräder..

> > Model Yamaha RD 350 YPVS (erste model mit Ypvs - Bau-Jahr 1983+1984)
> -> 31K
> Mit viele Grüsse

- mit vielen Grüssen

> Bernhard'
>
> Du meinst vermutlich den Lichtmaschinenstator, montiert auf Grundplatte

Hermed mener du formentlig lysmaskinestator ( generator ), der er monteret

> mit Zündimpulsgeberspule. Oder?

på grundpladen sammen med tændingsimpuls-spolen, eller ?

>
> Das gibt's immer wieder bei ebay. Da gucke ich immer zuerst.

Dette fås som regel/ofte/igen og igen på ebay, det er der
jeg altid kigger først / først ser efter

> Die beiden kompletten Limas (Polrad, Stator, Grundplatte mit Geber), die
ich

De to komplette limas (lysmaskine) Polhjul, Stator, Grundplade
med "giver" som jeg

> noch rumliegen habe, sind noch nicht getestet.

stadig har liggende ( stadig ligger og flyder her et sted)
er endnu ikke testet.



oversættelsen i eet stykke:
--------------------------

Hermed mener du formentlig lysmaskinestator ( generator ), der
er monteret på grundpladen sammen med tændingsimpuls-spolen,
eller ? Dette fås som regel/ofte/igen og igen på ebay, det er
der jeg altid kigger først / først ser efter.

De to komplette Limas (lysmaskine), Polhjul, Stator, Grundplade
med "giver" som jeg stadig har liggende ( stadig ligger og
flyder her et sted) er endnu ikke testet.



( Frit efter byen jeg kommer fra )

Robert
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=194
http://www.vmaxxers.net - Vmaxxer #977



Armand (08-04-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-04-03 22:29


vmx <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> skrev i en
news:b6sp4u$j0v$1@news.cybercity.dk...
> "wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en
meddelelse

> > Mit 3. spørgsmål er:
> > Jeg har skrevet til en tysker...og modtaget nedenstående svar, jeg
fatter
> > minus af 2. afsnit (de to sidste linier i hans svar!) - nogen der kan
> > hjælpe?
> > Ich möchte ein Stator (mit Pick-up montiert) für meine Motoräder.
>
> - Motorräder..

- Motorrad !!
(hvor mange motorcykler kan man montere én stator på!)

--
Armand.



wheeler (10-04-2003)
Kommentar
Fra : wheeler


Dato : 10-04-03 15:33


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk>

>
> - Motorrad !!
> (hvor mange motorcykler kan man montere én stator på!)

[KLIP]

For at blive i det "sproglige hjørne".......svaret må blive "Alle" - og alle
er jo bekendt flertal...derfor Motorräder

Wheeler



Jens Jacob Bager Jen~ (08-04-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 08-04-03 06:50

> Mit 1. spørgsmål er:
> Efter 10 km alm. kørsel med dækselt på kan jeg, når jeg fornemme at man
nok
> skal holde fingerne fra svinghjulet!
> Hvor mange/store huller skal der mon til for at køle spolerne ned?
> Ventilationen skal vel laves i "fronten" på dækslet (vindretningen)

Hej Wheeler.
Du skal lave huller både på fronten og på bagsiden. Så skal du montere en
tragt foran som leder vinden direkte ind på hullet. På tragten skal du
skrive YPAI = Yamaha Ignition Air Induction. Nej. Det er da det værste klamp
jeg længe har hørt. Køb da noget andet. I tyskland er det ikke så dyrt. Du
kommer vel af med noget hundrede kroner.

Kig her efter noget andet:
www.ebay.de
http://www.mgh-shop.de/
http://www.mvh-online.de/index.php

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Hans Joergensen (08-04-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 08-04-03 08:24

Jens Jacob Bager Jensen wrote:
> skrive YPAI = Yamaha Ignition Air Induction. Nej. Det er da det værste klamp

Nej nej, YACS, Yamaha Advanced Cooling System :) (lissom på Suzuki
GSX-F)

> jeg længe har hørt. Køb da noget andet. I tyskland er det ikke så dyrt. Du
> kommer vel af med noget hundrede kroner.

Det er også mit bud ...

Iøvrigt, så er det wheelers ansvar (delvist) at forsøge på at genoprette noget
på forskruenheds-ryet .. :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Jens Jacob Bager Jen~ (08-04-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 08-04-03 08:32

> Jens Jacob Bager Jensen wrote:
> skrive YPAI = Yamaha Ignition Air Induction. Nej. Det er da det værste
klamp

DQW= Dansk Ordblinde Samfund. Rigtigt flot skrevet Jens.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Rune Larsen (08-04-2003)
Kommentar
Fra : Rune Larsen


Dato : 08-04-03 21:00

wheeler wrote:

> Lige så snart maskinen bliver driftsvarm gå den ude ved præcis 2800 rpm.
> indtil den har fået lov at køle lidt af - herefter kan jeg så fortsætte.

> Mit 2. spørsmål er derfor:
> I relation til at problemet - udover at være termisk betinget - viser sig
> ved at maskinen dør ved et bestemt omdrejningspunkt. Kan man så sige, om
> det er mest sandsynligt at fejlen ligger i stator eller i Pick-up?
> Det skal siges, at jeg naturligvis har målt både modstanden i
> stator/pick-up - de holder værdierne/svinger ikke voldsomt ud i hverken
> kold/varm tilstand

Det er noget totalt fusk med de huller i pladen, la vær med det.
Ang problemet, så kan jeg ikke med min gode vilje se hvorfor en ændring i
statoren skulle forårsage at motoren ikke kan dreje over 2800 o/min.
Statoren er der kun for at lave strøm til batteriet og lyset.
Jeg mener derfor din fejl ligger i din pickup-spole.

Istedet for at kigge på modstanden alene, skal du måske kigge med et
oscilliscop på det signal der kommer fra din pickup-spole. Hvis svinghjulet
er nogenlunde alignet ift. pickuppen, skal der komme først en negativ puls,
efterfulgt af en pause, og så en ligestor positiv puls. På min TZR er de af
størrelsesorden 3V når jeg bruger kickstarteren, op til over 10V når
motoren kører.

Som et sidste forsøg kan du måske have et frisk-opladet batteri med, til at
skifte til, i fald at din lader ikke lader ordentligt og du tapper dit
batteri for strøm. Det er nok klogt at være 100% sikker på din generator
lader ordentligt, hvis CDI-boksen skal fungere ordentligt osse.

/Rune

wheeler (10-04-2003)
Kommentar
Fra : wheeler


Dato : 10-04-03 21:18


"Rune Larsen" <rune.larsen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Ang problemet, så kan jeg ikke med min gode vilje se hvorfor en ændring i
> statoren skulle forårsage at motoren ikke kan dreje over 2800 o/min.
> Statoren er der kun for at lave strøm til batteriet og lyset.
> Jeg mener derfor din fejl ligger i din pickup-spole.

[KLIP]
Hmm der er jo lige linie mellem både stator og Pick-up og til CDI-boks!
Så jeg forstår ikke dit argument. Endvidere kører statorens forskellige
spoler jo i forskellige omdrejningsintervaller..


> Istedet for at kigge på modstanden alene, skal du måske kigge med et
> oscilliscop på det signal der kommer fra din pickup-spole. Hvis
svinghjulet
> er nogenlunde alignet ift. pickuppen, skal der komme først en negativ
puls,
> efterfulgt af en pause, og så en ligestor positiv puls. På min TZR er de
af
> størrelsesorden 3V når jeg bruger kickstarteren, op til over 10V når
> motoren kører.

[KLIP]
Mon ikke jeg så (økonomisk) er derhenne af, hvor jeg lige så godt kan smide
en tusse efter en duelig stator/pick-up...(?)

Det er nok klogt at være 100% sikker på din generator
lader ordentligt, hvis CDI-boksen skal fungere ordentligt osse.

[KLIP]
Batteri er blevet skiftet (fejldignostisering på RD'ren har været hele
møllen igennem)

Wheeler




Rune Larsen (13-04-2003)
Kommentar
Fra : Rune Larsen


Dato : 13-04-03 15:08

wheeler wrote:

> Hmm der er jo lige linie mellem både stator og Pick-up og til CDI-boks!
> Så jeg forstår ikke dit argument. Endvidere kører statorens forskellige
> spoler jo i forskellige omdrejningsintervaller..

De to sætninger forstår jeg ikke?
Min pointe var, at der er en pickup til at give signal om hvornår motoren er
i en bestemt position, og der er en generator. Man kan køre helt uden
generatoren hvis bare man har masser af strøm på batteriet (min TZR kan
ihvertfald), så derfor kan jeg ikke se hvorfor en defekt generator skulle
stoppe motoren i at dreje over 2800 o/min.

> Mon ikke jeg så (økonomisk) er derhenne af, hvor jeg lige så godt kan
> smide en tusse efter en duelig stator/pick-up...(?)

Det kan du kun vurdere. Jeg ka godt li at lege med sådan noget, så jeg ville
nok måle lidt på det.

> Batteri er blevet skiftet (fejldignostisering på RD'ren har været hele
> møllen igennem)

Okay!

/Rune

wheeler (13-04-2003)
Kommentar
Fra : wheeler


Dato : 13-04-03 20:01


"Rune Larsen" <rune.larsen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

Man kan køre helt uden generatoren hvis bare man har masser af strøm på
batteriet (min TZR kan ihvertfald), så derfor kan jeg ikke se hvorfor en
defekt generator skulle
stoppe motoren i at dreje over 2800 o/min.

[KLIP]

Hvem har snakket om generator?
Du forveksler vel ikke stator (de spoler der sidder monteret bag
svinghjul/rotor)med ladegenerator (?) =

Jeg kan godt sende dig en kopi af mit ledningsdiagram, der vel du kunne se
den lige linie fra stator til CDI-boks!

Wheeler




Rune Larsen (13-04-2003)
Kommentar
Fra : Rune Larsen


Dato : 13-04-03 20:20

wheeler wrote:

> Hvem har snakket om generator?
> Du forveksler vel ikke stator (de spoler der sidder monteret bag
> svinghjul/rotor)med ladegenerator (?) =

> Jeg kan godt sende dig en kopi af mit ledningsdiagram, der vel du kunne se
> den lige linie fra stator til CDI-boks!

Ah, okay, nu tror jeg at jeg kan se sammenhængen.
I modsætning til TZRen, så kører din RD'er nok med en højspændingsspole til
CDI-boksen. Dvs. der er et udtag med 2-400V fra bag svinghjulet, _og_ en
12V generator!

Fair nok - så kan det meget vel være problemet hvis den ikke leverer den
korrekte spænding. Denne skal bruges til at oplade kondensatorern i
tændingsboksen, og hvis dette ikke sker, så kommer der ingen gnister.

/Rune

wheeler (13-04-2003)
Kommentar
Fra : wheeler


Dato : 13-04-03 20:48


"Rune Larsen" <rune.larsen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse


> Fair nok - så kan det meget vel være problemet hvis den ikke leverer den
> korrekte spænding. Denne skal bruges til at oplade kondensatorern i
> tændingsboksen, og hvis dette ikke sker, så kommer der ingen gnister.
>
> /Rune

[KLIP]

Præcis - det er netop min teori (teori nr. 1 går dog på Pick-upen, som du så
rigtigt anfører!)

Jeg forventer at have en org. komplet stator, pickup + ankeplade +
ledningsnet med posten onsdag

Melder tilbage med resultatet, hvis det kan have interesse (?)

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65



Rune Larsen (13-04-2003)
Kommentar
Fra : Rune Larsen


Dato : 13-04-03 22:14

wheeler wrote:

> Præcis - det er netop min teori (teori nr. 1 går dog på Pick-upen, som du
> så rigtigt anfører!)

> Melder tilbage med resultatet, hvis det kan have interesse (?)

Jeg er spændt på at høre det.

/Rune

wheeler (15-04-2003)
Kommentar
Fra : wheeler


Dato : 15-04-03 22:26


"Rune Larsen" <rune.larsen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:gqkma.16312$y3.1466536@news010.worldonline.dk...
> wheeler wrote:
>
> > Præcis - det er netop min teori (teori nr. 1 går dog på Pick-upen, som
du
> > så rigtigt anfører!)
>
> > Melder tilbage med resultatet, hvis det kan have interesse (?)

Wheeler writes:

Fik monteret min spritnye org. yamaha stator, Pick-up + ankerplade...

Skidtet kører (efter 60 km - REKORD) nu som den skal. Endvidere er jeg
sluppet for de små knald der kom fra tid til anden, som følge af uforbrændt
benzin/sikkert forårsaget af manglende tænding

Hvorvidt det så var stator eller Pick-up fik jeg desværre aldrig
verificeret.

Yamaha sælger ikke Pick-upen særskilt (dybt tåbeligt)
Sælger i Jylland (har opkøbt nye dele til "udgåede" modeller hos yamahas
hovedlager) ville heller ikke sælge komponenterne seperat, så efter en hård
forhandling fik jeg det hele for 1250.- (Fisker MC skulle have 7500.- og LC
Rønnede skulle ha 1500.- for noget der måske alligevel ikke virker

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65




Hans Joergensen (16-04-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 16-04-03 14:57

wheeler wrote:
> Sælger i Jylland (har opkøbt nye dele til "udgåede" modeller hos yamahas

Jamen hvem er han ?

Jeg har jo lige været så smart at få fyldt for meget olie på min
gaffel, så naturligvis er pakdåsen i højre rør gået .. :o/
belastende, men et sæt pakdåser koster heldigvis kun 89kr.. (hos
Aagesen)

Jeg er iøvrigt kommet frem til at det ikke kan anbefales ikke at
køre med enten strammere fjedre, eller lufttryk på en RD-gaffel.
Ihvertfald ikke hvis man har min størrelse, uden luft, og med lige
olie lige præcis så den lige kan trykkes i bund er den stadig for
blød.

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk
"Vejen til en billig løsning"

wheeler (16-04-2003)
Kommentar
Fra : wheeler


Dato : 16-04-03 19:53


"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev

Jeg har overvejer kraftigt at gi sælger en anmeldelse på
http://www.dmcn.dk/ - det skylder jeg næsten manden (Lars).

http://www.mamut.com/dinmc


Hvis du tager kontakt til ham, så husk endelig at hilse fra mig og fortæl at
RD'eren nu kører "perfekt" efter ny stator/pickup

Med tiden har han lovet at lave et særligt reservedelskatalog til os
RD-kørere

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65



dinmc (22-06-2003)
Kommentar
Fra : dinmc


Dato : 22-06-03 19:35

"wheeler" skrev d. 16-04-03 19:53 dette indlæg :
>
> "Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev
>
> Jeg har overvejer kraftigt at gi sælger en anmeldelse på
> http://www.dmcn.dk/ - det skylder jeg næsten manden (Lars).
>
> http://www.mamut.com/dinmc
>
>
> Hvis du tager kontakt til ham, så husk endelig at hilse fra mig og
fortæl at
> RD'eren nu kører "perfekt" efter ny stator/pickup
>
> Med tiden har han lovet at lave et særligt reservedelskatalog til os
> RD-kørere
>
> Wheeler
> --
> http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65
>
> Glad for at høre at maskinen nu kører perfekt. Hvad angår
reservedelskatalog, ja så er det lavet. Det kan findes på
http://www.dinmc.dk under menupunktet "NOS-dele"!! Der er ikke så meget
tilbage, men nogle ting kan jeg da klare!! MVH http://www.dinmc.dk
v/Lars Ebdrup

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Jens Jacob Bager Jen~ (22-04-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 22-04-03 08:16

> Jeg er iøvrigt kommet frem til at det ikke kan anbefales ikke at
> køre med enten strammere fjedre, eller lufttryk på en RD-gaffel.
> Ihvertfald ikke hvis man har min størrelse, uden luft, og med lige
> olie lige præcis så den lige kan trykkes i bund er den stadig for
> blød.

Hej Hans

Ikke for at være uhøflig, men hvad skriver du i ovenstående afsnit? Jeg er
helt blank for idéer!

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Hans Joergensen (22-04-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 22-04-03 08:32

Jens Jacob Bager Jensen wrote:
> Ikke for at være uhøflig, men hvad skriver du i ovenstående afsnit? Jeg er
> helt blank for idéer!

Øh .. ja, det var godt nok lidt stivt... jeg må ha' drukket af
snapsen :)

Jeg er kommet frem til at det holder ikke at droppe
luftunderstøttelsen på en RD, fordi fjedrene simpelthen er alt for
bløde uden luft..

// Hans
--
Desert Eagle .50 hardballpistol med blowback og hopup og sådan
til salg for højeste bud over 1000, mail for billeder.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste