|
| Reperation af benzintank? Fra : Per L |
Dato : 06-04-03 18:49 |
|
Hejsa,
Jeg er den lykkelige ejer af en XJ900 fra 1991.
Tanken er imidlertid ikke længere tæt den er rustet i stykker indefra
udvendigt i bunden.
Nogen der har erfaring med reperation af tanke? - Pladesmede? Sølvlodning?
- Jeg har prøvet noget 2-komponent epoxy vidundermiddel, - det vil jeg godt
advare imod.... Det holdt ca 5 dage. Benzinen finder vej bagom den hinde der
ligger indvendig i tanken. Dvs. at epoxylaget løsner sig. - og jo! - jeg har
fulgt metoden fuldstændig til punkt og prikke. Produktet hedder "Elpe" og er
noget stads der er fremstillet i Holland.
Gode råd er velkomne - eller en brugt tank der dur - ikke nødvendigvis uden
buler
Mvh.
Per, Odense
| |
Frank holm (06-04-2003)
| Kommentar Fra : Frank holm |
Dato : 06-04-03 18:55 |
|
har ved flere lejliheder været heldig med at lodde benzintanke. Men tanken
ska´ satme være meget tom, ellers er hjelm påbudt under operationen )
men den brede tin, den gode pladesmede benytter, og en god varmepistol, så
når du langt.
held og lykke.
--
Med Venlig Hilsen.
Frank Holm.
Rude Teknik
Tlf 55451881/23611882
www.rudeteknik.dk
"Per L" <per.lading@email.dk> skrev i en meddelelse
news:b6ppbf$2g88$1@news.cybercity.dk...
> Hejsa,
>
> Jeg er den lykkelige ejer af en XJ900 fra 1991.
>
> Tanken er imidlertid ikke længere tæt den er rustet i stykker indefra
> udvendigt i bunden.
>
> Nogen der har erfaring med reperation af tanke? - Pladesmede? Sølvlodning?
>
> - Jeg har prøvet noget 2-komponent epoxy vidundermiddel, - det vil jeg
godt
> advare imod.... Det holdt ca 5 dage. Benzinen finder vej bagom den hinde
der
> ligger indvendig i tanken. Dvs. at epoxylaget løsner sig. - og jo! - jeg
har
> fulgt metoden fuldstændig til punkt og prikke. Produktet hedder "Elpe" og
er
> noget stads der er fremstillet i Holland.
>
> Gode råd er velkomne - eller en brugt tank der dur - ikke nødvendigvis
uden
> buler
>
> Mvh.
> Per, Odense
>
>
| |
Thomas Buus Andersen (06-04-2003)
| Kommentar Fra : Thomas Buus Andersen |
Dato : 06-04-03 19:02 |
|
Frank holm wrote:
> har ved flere lejliheder været heldig med at lodde benzintanke. Men
> tanken ska´ satme være meget tom, ellers er hjelm påbudt under
> operationen ) men den brede tin, den gode pladesmede benytter, og
> en god varmepistol, så når du langt.
> held og lykke.
Inden man spytter for mange penge i reperation af den gamle, så ville jeg da
tjekke
hvad en brugt kunne koste. Det må alt andet end lige være noget sjovere at
have i baghovedet , at lortet holder
og der ik pludselig står 12-15 liter benzin ned over den brændvarme motor..
Thomas Buus - Der siger: Ring til LC-Racing eller MC-Huset
| |
Hans Joergensen (06-04-2003)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 06-04-03 20:06 |
|
Thomas Buus Andersen wrote:
> Thomas Buus - Der siger: Ring til LC-Racing eller MC-Huset
Eller en af de tyske huggere, som formodentlig kun ta'r det halve
for en tilsvarende tank.
// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv
| |
Mads Stetter (06-04-2003)
| Kommentar Fra : Mads Stetter |
Dato : 06-04-03 20:41 |
|
Hans Joergensen wrote:
> Thomas Buus Andersen wrote:
>> Thomas Buus - Der siger: Ring til LC-Racing eller MC-Huset
>
> Eller en af de tyske huggere, som formodentlig kun ta'r det halve
> for en tilsvarende tank.
>
> // Hans
Hørt
Jeg købte kåbedel ved http://www.spinnin-wheel.se/ og det var ca. 1/3
billigere end i DK
MVh Mads Stetter
| |
Claus Ruglund Jakobs~ (06-04-2003)
| Kommentar Fra : Claus Ruglund Jakobs~ |
Dato : 06-04-03 20:50 |
|
"Thomas Buus Andersen" skrev
> Inden man spytter for mange penge i reperation af den gamle, så ville jeg
da
> tjekke
> hvad en brugt kunne koste.
Der må jeg så aferfaring sige at de kan være dyre, min onkels xj900 har lige
fået den 3. tank monteret,
de ruster ALTID bagerst nede ved sædet (dette skulle ikke gælde for
diversion modellerne, men der er stadig mange af de gamle der stadig kører)
Man kan osse få dem reppet,min far har svejst en op,men han er osse lidt
tosset til tider ( den blev grundigt skyllet og stillet til afdampning
så det gik da....
--
mvh Claus
(cb750 f2 http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=92 )
Det må alt andet end lige være noget sjovere at
> have i baghovedet , at lortet holder
> og der ik pludselig står 12-15 liter benzin ned over den brændvarme
motor..
>
> Thomas Buus - Der siger: Ring til LC-Racing eller MC-Huset
>
>
>
>
| |
JOP (06-04-2003)
| Kommentar Fra : JOP |
Dato : 06-04-03 20:25 |
|
Hej!
>Der ligger et sted på Worsaaesvej på Frederiksberg i København, der
eftersigende skulle være dygtige til den slags. Jeg kan ikke huske hvad de
hedder, men det er der måske andre, der kan!
mvh Jens Cb400F
>
| |
wheeler (06-04-2003)
| Kommentar Fra : wheeler |
Dato : 06-04-03 21:20 |
|
"JOP" <jensop@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
news:b6puup$pun$1@sunsite.dk...
> Hej!
> >Der ligger et sted på Worsaaesvej på Frederiksberg i København, der
> eftersigende skulle være dygtige til den slags. Jeg kan ikke huske hvad de
> hedder, men det er der måske andre, der kan!
> mvh Jens Cb400F
> >
[KLIP]
Prøv Bi-Gas i Birkerød.
De er både hurtige, dygtige og billige
Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65
>
>
| |
Bjørn S (06-04-2003)
| Kommentar Fra : Bjørn S |
Dato : 06-04-03 21:29 |
|
JOP wrote:
> Hej!
>> Der ligger et sted på Worsaaesvej på Frederiksberg i København, der
> eftersigende skulle være dygtige til den slags. Jeg kan ikke huske
> hvad de hedder, men det er der måske andre, der kan!
> mvh Jens Cb400F
Det kommer da også an på om man kan få fjærnet igen den epoxymasse som
ligger der inde efter sidste mislykkede rep, uden det tror jeg ikke nogen
vil lodde/svejse på den ;-/
/Bjørn
| |
Carsten Howard Steff~ (06-04-2003)
| Kommentar Fra : Carsten Howard Steff~ |
Dato : 06-04-03 22:53 |
|
> Hej!
> >Der ligger et sted på Worsaaesvej på Frederiksberg i København, der
> eftersigende skulle være dygtige til den slags. Jeg kan ikke huske hvad de
> hedder
----------------------------------------------------
ARCO kølerfabrik er navnet!
Carsten
| |
Bjørn S (07-04-2003)
| Kommentar Fra : Bjørn S |
Dato : 07-04-03 06:54 |
|
Carsten Howard Steffensen wrote:
> > Hej!
> > >Der ligger et sted på Worsaaesvej på Frederiksberg i København, der
> > eftersigende skulle være dygtige til den slags. Jeg kan ikke huske hvad de
> > hedder
> ----------------------------------------------------
> ARCO kølerfabrik er navnet!
> Carsten
Syntes godt der var noget kendt med adressen....
Men de er flyttet til Krogsbækvej 17 i Rødovre.
Er det andre steder i landet du bor, kan du slå dem op på adressen
www.nissens.dk, deres geskeft er kølere, men de er gode til at lodde
/Bjørn
| |
Jes Vestervang (06-04-2003)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 06-04-03 23:58 |
|
Per L wrote:
> - Jeg har prøvet noget 2-komponent epoxy vidundermiddel, - det vil jeg
> godt advare imod.... Det holdt ca 5 dage.
Det undrer mig egentlig lidt, for mange har tidligere rost epoxy-løsningerne
til skyerne her i ng'en. Søg evt. på groups.google.com og se hvilke
produkter de har brugt.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
< http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>
| |
Jake (08-04-2003)
| Kommentar Fra : Jake |
Dato : 08-04-03 08:12 |
|
"Per L" <per.lading@email.dk> wrote in message
news:b6ppbf$2g88$1@news.cybercity.dk...
> Hejsa,
> Tanken er imidlertid ikke længere tæt den er rustet i stykker indefra
> udvendigt i bunden.
>
> Nogen der har erfaring med reperation af tanke? - Pladesmede? Sølvlodning?
>
> - Jeg har prøvet noget 2-komponent epoxy vidundermiddel, - det vil jeg
godt
> advare imod.... Det holdt ca 5 dage. Benzinen finder vej bagom den hinde
der
> ligger indvendig i tanken. Dvs. at epoxylaget løsner sig. - og jo! - jeg
har
> fulgt metoden fuldstændig til punkt og prikke. Produktet hedder "Elpe" og
er
> noget stads der er fremstillet i Holland.
>
> Gode råd er velkomne - eller en brugt tank der dur - ikke nødvendigvis
uden
> buler
Jeg sad lige og kiggede efter nogle andre dele og faldt tilfældigt over to
brugte tanke til din maskine.
Se på www.mc-huset.dk under reservedele->brugte. De bor i Herning
/Jake
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (08-04-2003)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 08-04-03 09:41 |
|
> Tanken er imidlertid ikke længere tæt den er rustet i stykker indefra
> udvendigt i bunden.
Hej Per
Jeg vil lige bruge lejligheden til at anbefale man som standart lige vokser
indersiden af sin tank når man har den pillet af. Tanken holder nu næsten
evigt. Hvis ikke man gør noget fra motorcyklen er ny, har man en rusten tank
på 3-6 år og den ruster igennem på et tidspunkt.
--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
| |
Jacob Bunk Nielsen (08-04-2003)
| Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen |
Dato : 08-04-03 12:39 |
|
"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> writes:
> Jeg vil lige bruge lejligheden til at anbefale man som standart lige vokser
> indersiden af sin tank når man har den pillet af. [ ... ]
Du mener undersiden, ikke?
--
Jacob - www.bunk.cc
The cost of living hasn't affected its popularity.
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (08-04-2003)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 08-04-03 21:31 |
|
> > Jeg vil lige bruge lejligheden til at anbefale man som standart lige
vokser
> > indersiden af sin tank når man har den pillet af. [ ... ]
>
> Du mener undersiden, ikke?
Hvad så kloge, skal du meldes ud? Selvfølgelig mener jeg undersiden
--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
| |
Jacob Bunk Nielsen (08-04-2003)
| Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen |
Dato : 08-04-03 23:53 |
|
"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> writes:
> Hvad så kloge, skal du meldes ud? Selvfølgelig mener jeg undersiden
Nej - helst ikke
Du er også tilgivet igen nu da du lavede sådan nogle flotte tegninger
i dag til affjedringsforedraget. Anders og jeg sad og blev enige om at
du næsten burde have været maskiningeniør
--
Jacob - www.bunk.cc
Beer -- it's not just for breakfast anymore.
| |
Armand (09-04-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 09-04-03 00:17 |
|
Jens Jacob Bager Jensen <news@abl1926.dk> skrev i en
news:TYvka.28$jq2.4@news.get2net.dk...
> > Tanken er imidlertid ikke længere tæt den er rustet i stykker
indefra
> > udvendigt i bunden.
>
> Hej Per
>
> Jeg vil lige bruge lejligheden til at anbefale man som standart lige
vokser
> indersiden af sin tank når man har den pillet af. Tanken holder nu næsten
> evigt. Hvis ikke man gør noget fra motorcyklen er ny, har man en rusten
tank
> på 3-6 år og den ruster igennem på et tidspunkt.
Tæringer i bunden plejer at kunne henføres til vedvarende forekomst af vand
i tanken
Elementær forårsøvelse, der godt kan vente til efter påske hvor frosten er
mere permanent fraværende:
Gi' tanken en spritkur ved optankning, og tøm snarligt sidenhen
svømmerhusene!
--
Armand.
| |
Per L (08-04-2003)
| Kommentar Fra : Per L |
Dato : 08-04-03 13:22 |
|
"Per L" <per.lading@email.dk> skrev i en meddelelse
news:b6ppbf$2g88$1@news.cybercity.dk...
> Hejsa,
>
> Jeg er den lykkelige ejer af en XJ900 fra 1991.
>
> Tanken er imidlertid ikke længere tæt den er rustet i stykker indefra
> udvendigt i bunden.
>
> Nogen der har erfaring med reperation af tanke? - Pladesmede? Sølvlodning?
>
> - Jeg har prøvet noget 2-komponent epoxy vidundermiddel, - det vil jeg
godt
> advare imod.... Det holdt ca 5 dage. Benzinen finder vej bagom den hinde
der
> ligger indvendig i tanken. Dvs. at epoxylaget løsner sig. - og jo! - jeg
har
> fulgt metoden fuldstændig til punkt og prikke. Produktet hedder "Elpe" og
er
> noget stads der er fremstillet i Holland.
>
> Gode råd er velkomne - eller en brugt tank der dur - ikke nødvendigvis
uden
> buler
>
> Mvh.
> Per, Odense
1000-tak for en masse gode svar...
- har lige afleveret tanken hos et kølerfirma i dag, - de mente godt de
kunne fixe det.. - Spændende
Per, Odense
| |
|
|