Dk.Dude wrote:
> "Peter Jakobsen" <pjakob-sletdette-@teliamail.dk> skrev i en
> meddelelse news:3e8fd1fa$0$4355$d40e179e@nntp03.dk.telia.net...
>> Hvis nogle af jer har læst tildligere tidligere posteringer om
>> emnet, vil i vide at Finn Villadsen i Borum havde tunet min
>> thunderace til 136,06 hk på baghjulet...
>> Men der var en del der tvivlede, så i går da jeg alligevel var til
>> åben hus Resultat : 135,22 hk, og 106,1 Nm på baghjulet...
>
> Var det ikke bare en enkel der ikke rigtig viste hvad han snakkede om
> ? ;0)
>
> Er det ikke meget normalt at en mc smider ca. 10 HK frem til
> baghjulet.
>
> Kim
Joooo både og. Det kommer jo lidt an på hvor mang kubik.. En cbr1100xx
blackbird har f.eks omkring 130 - 133 hk på hjulet, men den yder 164 hk på
motor ( 96 - 2000 ) det er jo 30 hk den taber... en yzf har 145 hk på motor,
og ligger mellem 126- 130 på hjul.... Tallene er self ca. tal.... de små
600 nok taber ikke så meget ... Kawasaki har det med at opgi et tal, som
typisk en ens både på motor og hjul lidt afhængig af de forskellige
modeller. zx9r er vidst kendt for at have de 143 på hjulet i flere tilfælde
i standard opsætning.
--
Med Venlig Hilsen
Brian Laursen
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155
http://home1.stofanet.dk/cashman