M.h.t. tyske prøveplader udenfor Tyskland gælder de samme regler som for
danske prøveplader udenfor Danmark.
Har man forhandlerplader, kan man i princippet køre overalt i EU med disse,
man skal blot være opmærksom på, at der udenfor oprindelseslandet ingen
forsikring så er på køretøjet - altså ingen ansvarsforsikring. Føreren
hæfter fuldt med hele sin nutidige, og formodentligt også hele eller store
dele at sin fremtidige formue/indkomst ved et eventuelt færdselsuheld,
såfremt man er skadevolderen.
Det må altså på det kraftigste pointeres, at prøveplader kun hører hjemme på
kortere kontrol-/fremvisningsture i prøvepladens hjemland.
Almindelige leje-prøveplader må ikke anvendes udenfor pladens hjemland.
M.v.h.
Thomas
"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse
news:udmg8v4o0mau8to7oc2m6egus8bef0n16m@4ax.com...
> Må man som dansker,med bopæl i DK indreg. en MC i Tyskland ? Cyklen er
> kun tænkt brugt i udlandet,altså ikke i DK.
>
> Interessant som alterantiv kunne måske være lidt info om hvorledes de
> tyske regler for brug af prøvenummerplader er ? Hvilken brug,periode
> og indenlands/udenlands (i forhold til D.) kørsel ?
>
> --
> -Michael
> Div. Aprilia RS250-dele til salg på:
>
http://home.tiscali.dk/isl21043/