> Jeg har de sidste par år kæmpet med motorgangen på min GSX750 fra 1980.
Det
> er især lige omkring 3000 o/min det har været galt. Motorgangen kan vel
> bedst beskrives sådan: mmmmmkmmmmkmmmmkmkmmmkmmmkmkmmmkmmmkmmmkmmmk (med
> lidt fantasi
Jeg synes det lyder som en lidt mager blanding i det område, prøv at hæve
nålene et hak.
> Det var især galt, hvis vinden kommer ind fra højre side (det er her
> hullerne til luftfilteret sidder), så jeg tænkte at motoren måske fik for
> meget eller for lidt luft.
en smule ramair intag forværrer den måske lidt for magre blanding.
Sidste weekend prøvede jeg at pille låget til
> filterkassen af. Så var den helt umulig, kunne overhovedet ikke tage gas,
> ergo den får for meget luft. Idag prøvede jeg så at putte tape over det
ene
> af hullerne (der er 2 på cirka ø5) i filterkassen. Nu hakke motoren ikke
> mere. Den cruisede faktisk perfekt, men når den så fik lidt og leve af,
var
> det ligesom motoren ikke fik luft (klart nok). Så løsningen med tapen er
> altså ikke helt holdbar.
En ændring i filterkassens åbning(er) vil kræve en efterfølgende omdysning
af karbunaderne.
> Spørgsmålene er så:
> Hvad er der galt med indstillingen af motoren?
> Er benzinblandingen for mager/fed?
> Er det noget værkstedet skal justere, eller kan jeg selv (har ingen
> instrumenter)?
Skulle det ikke være nok at hæve nålene et hak, sø prøv at justere
blandeskruerne 1/4 omgang ud.
m.v.h. Ervin
RF900R (med modificeret luftfilterkasse)