/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Parkering i København. Brev til Søren Pind
Fra : Allan Wisborg


Dato : 28-03-03 19:32

Hejsa

I min totale forargelse over de nye parkeringsregler i København har jeg
forfattet et brev til Søren Pind.
Det kan ses på http://www.tomgang.dk/parkering/
Jeg agter at sende brevet til TV-Lorry, Amagerbladet, Søndagsavisen,
www.LorteBy.dk og alle jeg ellers kan komme i tanke om.

Allan
TRX 850



 
 
Hans Joergensen (28-03-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 28-03-03 20:05

Allan Wisborg wrote:
> I min totale forargelse over de nye parkeringsregler i København har jeg
> forfattet et brev til Søren Pind.

Super godt brev ..
Spørgsmålet er om de lytter ..

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

DJ (28-03-2003)
Kommentar
Fra : DJ


Dato : 28-03-03 20:18

Sådan skal Det vidst siges/skrives.

Dannie
Frederiksberg



Schlæger (28-03-2003)
Kommentar
Fra : Schlæger


Dato : 28-03-03 20:22

Hej Allan.

Jeg synes, at du har lavet et overordentlig flot stykke arbejde.

Du skriver meget ppæcist og nøgternt, og har medsendt nogle utroligt gode
fotos til at dokumentere problemet.

Jeg håber, at din henvendelse får den seriøse behandling, som den
fortjener.

Jeg kan oplyse, at jeg bor i Århus, og har taget kontakt til P-kontrollen
her i byen for at forebygge, at de skulle få samme dårlige ide, som de har
fået i København.

Mvh Schlæger

Allan Wisborg wrote:

> Hejsa

> I min totale forargelse over de nye parkeringsregler i København har jeg
> forfattet et brev til Søren Pind.
> Det kan ses på http://www.tomgang.dk/parkering/




KH. (28-03-2003)
Kommentar
Fra : KH.


Dato : 28-03-03 20:46

"Allan Wisborg" <fjerndetteaw@teamuniuqe.dk> skrev i en meddelelse
news:b624jl$63b$1@news.cybercity.dk...
> Hejsa
>
> I min totale forargelse over de nye parkeringsregler i København har jeg
> forfattet et brev til Søren Pind.
> Det kan ses på http://www.tomgang.dk/parkering/
> Jeg agter at sende brevet til TV-Lorry, Amagerbladet, Søndagsavisen,
> www.LorteBy.dk og alle jeg ellers kan komme i tanke om.

Hej Allan.

Det synes jeg var alletiders ide.
Motorcyklister bliver diskrimineret overalt, når vi taler
parkeringsmuligheder.
Jeg har selv boet i Århus, og her har man som mc-ist også vanskeligheder med
at parkere.
Jeg selv fik en påtale fra en P-vagt, som brokkede sig over, at jeg havde
parkeret på Store Torv.
Hvis man ved, hvor stor Store Torv er, så vil man tage sig til hovedet.
Der er for få mc-pladser i den indre by. Og det er der så også i Kbh.

Jeg håber for dig og alle mc-ister, at brevet gør indtryk, og at man tænker
sig om hos Søren Pind, når der skal laves love for mc-ister i Kbh.

Mvh. eks-mc-ejer, (XJ 750 ´86).

Klaus.



Anders Majland \(Rep~ (28-03-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 28-03-03 21:14

Ja skide godt brev - se at få det afsted. Du har ca. skrevet det jeg kun
har tænkt ...

(Jeg er kun kommet så langt som at finde et billede frem af min
sædvanlige p-plads på et fortov i valby. Mellem en telefonboks og en
glascontainer er den kun i vejen for dem der hænger og drikker en
fyraftenspils fra lokalbrugsen på den anden side af gaden)

> Jeg har selv boet i Århus, og her har man som mc-ist også
vanskeligheder med
> at parkere.

Århus er ellers det eneste sted hvor jeg har set en mc-parkering hvor
der var lagt fliser ned i asfalten for atr støttefoden ikke skal grave
sig ned (et eller andet sted i nærheden af banegården)

/A



KH. (28-03-2003)
Kommentar
Fra : KH.


Dato : 28-03-03 21:22

"Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse
news:b62aeb$cd0$1@sunsite.dk...
> Ja skide godt brev - se at få det afsted. Du har ca. skrevet det jeg kun
> har tænkt ...
>
> (Jeg er kun kommet så langt som at finde et billede frem af min
> sædvanlige p-plads på et fortov i valby. Mellem en telefonboks og en
> glascontainer er den kun i vejen for dem der hænger og drikker en
> fyraftenspils fra lokalbrugsen på den anden side af gaden)
>
> > Jeg har selv boet i Århus, og her har man som mc-ist også
> vanskeligheder med
> > at parkere.
>
> Århus er ellers det eneste sted hvor jeg har set en mc-parkering hvor
> der var lagt fliser ned i asfalten for atr støttefoden ikke skal grave
> sig ned (et eller andet sted i nærheden af banegården)

Ja, det er foran Chas E for enden af Ryesgade.
Og ja, det er en skidesmart ting med de fliser.

En ting er helt sikker, der mangler altid pladser i Århus om sommeren, og
specielt i festugen.

Mvh. KH.



OKD (28-03-2003)
Kommentar
Fra : OKD


Dato : 28-03-03 21:05

Hej Allan,

100% ening med det du skriver, jeg tror du har samtlige MC's opbakning.

Jeg syntes du skal skrive til FDM, de må også være interesseret i sagen og
har pundus til at presse på!


"Allan Wisborg" <fjerndetteaw@teamuniuqe.dk> wrote in message
news:b624jl$63b$1@news.cybercity.dk...
> Hejsa
>
> I min totale forargelse over de nye parkeringsregler i København har jeg
> forfattet et brev til Søren Pind.
> Det kan ses på http://www.tomgang.dk/parkering/
> Jeg agter at sende brevet til TV-Lorry, Amagerbladet, Søndagsavisen,
> www.LorteBy.dk og alle jeg ellers kan komme i tanke om.
>
> Allan
> TRX 850
>
>



Claus Rittig (28-03-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 28-03-03 22:00

"Allan Wisborg" <fjerndetteaw@teamuniuqe.dk> skrev i en meddelelse
news:b624jl$63b$1@news.cybercity.dk...
> Hejsa
>
> I min totale forargelse over de nye parkeringsregler i København har jeg
> forfattet et brev til Søren Pind.
> Det kan ses på http://www.tomgang.dk/parkering/
> Jeg agter at sende brevet til TV-Lorry, Amagerbladet, Søndagsavisen,
> www.LorteBy.dk og alle jeg ellers kan komme i tanke om.

Meget, meget flot arbejde, Allan!
Personligt er jeg skide ligeglad med parkeringsregler for motorcykler i
København, for jeg kommar aldrig til den by på 2 hjul - men får loven lov at
stå uanfægtet i København, så vil den før eller senere brede sig til resten
af landet, og også til min by. Derfor er det du her har gjort til gavn for
motorcyklister i hele landet, og du har min fulde støtte.
Iørigt er det godt formuleret og med klare informative illustrationer.

Rittig



Poul B-H (28-03-2003)
Kommentar
Fra : Poul B-H


Dato : 28-03-03 22:11

Godt initiativ. I London går man den modsatte vej. Der er tale om KUN at
lukke motorcykler in i city, fordi de fylder meget mindre end biler.

Poul B-H

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
news:3e84b6b2$0$252$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> "Allan Wisborg" <fjerndetteaw@teamuniuqe.dk> skrev i en meddelelse
> news:b624jl$63b$1@news.cybercity.dk...
> > Hejsa
> >
> > I min totale forargelse over de nye parkeringsregler i København har jeg
> > forfattet et brev til Søren Pind.
> > Det kan ses på http://www.tomgang.dk/parkering/
> > Jeg agter at sende brevet til TV-Lorry, Amagerbladet, Søndagsavisen,
> > www.LorteBy.dk og alle jeg ellers kan komme i tanke om.
>
> Meget, meget flot arbejde, Allan!
> Personligt er jeg skide ligeglad med parkeringsregler for motorcykler i
> København, for jeg kommar aldrig til den by på 2 hjul - men får loven lov
at
> stå uanfægtet i København, så vil den før eller senere brede sig til
resten
> af landet, og også til min by. Derfor er det du her har gjort til gavn for
> motorcyklister i hele landet, og du har min fulde støtte.
> Iørigt er det godt formuleret og med klare informative illustrationer.
>
> Rittig
>
>



Thomas Makro (29-03-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Makro


Dato : 29-03-03 09:41

On Fri, 28 Mar 2003 22:10:41 +0100, "Poul B-H" <pbekkerh@mail.dk>
wrote:

>Godt initiativ. I London går man den modsatte vej. Der er tale om KUN at
>lukke motorcykler in i city, fordi de fylder meget mindre end biler.

Mnaarh, bilerne skal betale for at komme ind i det centrale London.
Man skal køre gennem nogle Storebælts-agtige terminaler for at komme
ind, men motorcykler skal ikke betale, for det er jo den slags
køretøjer man ønsker i byen. De fylder jo næsten intet, og holder ikke
ret meget i kø og forurener. Sidstnævnte forstærkes jo også af at
MCere altid kører mellem bilrækkerne, op forrest i køerne, og dermed
ikke holder ret meget stille.


--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F
DMCN: Gør en god gerning, bliv emneredaktør på FAQ'en
Privat: http://home.worldonline.dk/~pcmakro/

Martin L. Johansen (29-03-2003)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 29-03-03 12:41

Thomas Makro wrote:

> MCere altid kører mellem bilrækkerne, op forrest i køerne, og dermed
> ikke holder ret meget stille.

Og jeg får en fis hver gang jeg ser en gøre det...

--
Martin L. Johansen

Mads Stetter (29-03-2003)
Kommentar
Fra : Mads Stetter


Dato : 29-03-03 12:49


"Martin L. Johansen" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
news:fDfha.1802$mI2.340595@news000.worldonline.dk...
> Thomas Makro wrote:
>
> > MCere altid kører mellem bilrækkerne, op forrest i køerne, og dermed
> > ikke holder ret meget stille.
>
> Og jeg får en fis hver gang jeg ser en gøre det...
>
> --
> Martin L. Johansen

Hvorfor det? Jeg kan kun se det smarte i det, og man generer ikke nogen
eller noget!

MVH Mads Stetter



Martin L. Johansen (29-03-2003)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 29-03-03 13:19

Mads Stetter wrote:

> Hvorfor det? Jeg kan kun se det smarte i det, og man generer ikke nogen
> eller noget!

Ja, det virker anmasende og "her kommer jeg". Og selvom der ikke er meget
plads mellem bilerne, så skal den store MC alligevel smøge sig forbi, og
starte med hanen i bund og helst ramme 100 i første gear.

Sådan oplever jeg det her i Kolding ihvertfald. Selvfølgelig ikke alle som
gør det.

Lidt ala det samme med cyklister som fiser og farer op og ned af fortove,
mellem biler osv. og skider stort på færdselsloven.

En MC/Scooter har bare at blive i køen som alle de andre.

--
Martin L. Johansen

Freddy Lang (29-03-2003)
Kommentar
Fra : Freddy Lang


Dato : 29-03-03 13:33

Martin L. Johansen wrote:
> Mads Stetter wrote:
>
>> Hvorfor det? Jeg kan kun se det smarte i det, og man generer ikke
>> nogen eller noget!
>
> Ja, det virker anmasende og "her kommer jeg". Og selvom der ikke er
> meget plads mellem bilerne, så skal den store MC alligevel smøge sig
> forbi, og starte med hanen i bund og helst ramme 100 i første gear.
>
> Sådan oplever jeg det her i Kolding ihvertfald. Selvfølgelig ikke
> alle som gør det.
>
> Lidt ala det samme med cyklister som fiser og farer op og ned af
> fortove, mellem biler osv. og skider stort på færdselsloven.
>
> En MC/Scooter har bare at blive i køen som alle de andre.

Jeg mener at kunne huske en fortælling (måske i Touring Nyt) om en gut som
var på MC til Italien, og han fandt til sin glædelige overraskelse ud af, at
ved køer var det tilladt motorcykler at bruge nødspor el. lign. for at komme
frem i køen, altså foran alle biler. Se, DET synes jeg sq er i orden
"trafik-humor", som en vis Bruce sikkert ville udtrykke det...



Søren Lindholt (29-03-2003)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 29-03-03 23:19

Freddy Lang wrote:
> Jeg mener at kunne huske en fortælling (måske i Touring Nyt) om en
> gut som var på MC til Italien, og han fandt til sin glædelige
> overraskelse ud af, at ved køer var det tilladt motorcykler at bruge
> nødspor el. lign. for at komme frem i køen, altså foran alle biler.

I Peru gloede folk uforstående hvis man holdt stille, f.eks. ved kø ved
vejarbejde osv, der er det helt normalt at MCer bare kører frem overalt.

--
Søren
motortosse.dk



Martin L. Johansen (30-03-2003)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 30-03-03 13:03

Freddy Lang wrote:

> komme frem i køen, altså foran alle biler. Se, DET synes jeg sq er i orden
> "trafik-humor", som en vis Bruce sikkert ville udtrykke det...

He he :)

--
Martin L. Johansen

Bjørn S (29-03-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 29-03-03 14:05


"Martin L. Johansen" <ares@c.dk> skrev

> Ja, det virker anmasende og "her kommer jeg". Og selvom der ikke er meget
> plads mellem bilerne, så skal den store MC alligevel smøge sig forbi, og
> starte med hanen i bund og helst ramme 100 i første gear.
>
> Sådan oplever jeg det her i Kolding ihvertfald. Selvfølgelig ikke alle som
> gør det.
>

Nu er -eller snarere var- jeg vandt til at køre bil i Norge, og der er det
meget mere udbredt at mc'er tager sig plads mellom rekkerne.
Optimalt kigger man faktisk ekstra godt i spejlene for at se om der kommer
nogen, og gir dem plads (advarsel, ikke alle gør det), og hvorfor ikke,
fidusen er jo at skabe flyd i trafikken, for alle parter !
De er ikke til hinder for den øvrige trafik, og er hurtig ude af et kryds,
uden at køre 100 på første gear.
Her i Kbh ser jeg snarere det modsatte, nærmer man sig et kryds kan man være
nokså sikker på at bilerne forrest i køen trækker så langt til vænstre mod
den hvide spærrestribe som muligt....ihvertfald hvis de spotter en mc bag i
rækkerne.

Nu skal det siges at min kørsel i N. var hovedsagelig i en mindre by, her i
DK, i Kbh, og det er altså noget om snakken, at man kører langt mere
egosentreret i hovedstadene. Det gælder nok hele norden. Dertil kommer
"hadefaktoren" med de 2-hjulede, og da især de mange cykelbud ind som ikke
altid tager de generelle trafikregler så tungt.
I N. er det meget udbredt med MC-budservice, de kører lidt på samme måde, og
det får desværre en del bilister til at se rødt på MC generelt, de kan ikke
bære at nogen kommer hurtigere frem i trafikken end andre
Derudover er der i mange norske byer oprættet kollektivfelte forbeholdt bus,
taxa, og MC ! - desværre kan det få enkelte myldretidsbilister til at se
rødt af misundelse, og tviholde på vognbaner og plads i køen.

Jeg må da tilstå at som bilist får man tit et meget negativt indtryk af
taxaer (også som passager), og på MC er det nogen af dem jeg holder et
ekstra vågent øje til ! De kører nogen gange "for" smart.
En pludselig usving for en taxa er bare et telefonopkald eller en viftende
hånd væk

/Bjørn




Kai Harrekilde-Peter~ (29-03-2003)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 29-03-03 18:24

"Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com> writes:

> "Martin L. Johansen" <ares@c.dk> skrev
>
> > Ja, det virker anmasende og "her kommer jeg". Og selvom der ikke er meget
> > plads mellem bilerne, så skal den store MC alligevel smøge sig forbi, og
> > starte med hanen i bund og helst ramme 100 i første gear.
> >
> > Sådan oplever jeg det her i Kolding ihvertfald. Selvfølgelig ikke alle som
> > gør det.
> >
>
> Nu er -eller snarere var- jeg vandt til at køre bil i Norge, og der er det
> meget mere udbredt at mc'er tager sig plads mellom rekkerne.
> Optimalt kigger man faktisk ekstra godt i spejlene for at se om der kommer
> nogen, og gir dem plads (advarsel, ikke alle gør det), og hvorfor ikke,
> fidusen er jo at skabe flyd i trafikken, for alle parter !
> De er ikke til hinder for den øvrige trafik, og er hurtig ude af et kryds,
> uden at køre 100 på første gear.
> Her i Kbh ser jeg snarere det modsatte, nærmer man sig et kryds kan man være
> nokså sikker på at bilerne forrest i køen trækker så langt til vænstre mod
> den hvide spærrestribe som muligt....ihvertfald hvis de spotter en mc bag i
> rækkerne.
>
> Nu skal det siges at min kørsel i N. var hovedsagelig i en mindre by, her i
> DK, i Kbh, og det er altså noget om snakken, at man kører langt mere
> egosentreret i hovedstadene.

Jeg boede 3 aar i Oslo, og der koerer man ogsaa mellem raekkerne paa MC.
Saa der er ikke nogen forskel fra bygderne og Oslo mht MC koersel.

Jeg oplevede kun een gang i de tre aar at en bilist forsoegte at
klemme mig af - men det var paa motorvejen og op mod en lastbil, saa
der blev jeg godt nok forskraekket.

> Derudover er der i mange norske byer oprættet kollektivfelte forbeholdt bus,
> taxa, og MC ! - desværre kan det få enkelte myldretidsbilister til at se
> rødt af misundelse, og tviholde på vognbaner og plads i køen.

Jeps, og MC-politiet i Oslo staar ofte paa Mosseveien, ca 500m efter
at kollektiv faeltet starter og napper de utaalmodige bilister


Kai, exexildansker i Norge og nu exildansker i Malmo.
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '02 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen

Thomas Makro (29-03-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Makro


Dato : 29-03-03 15:49

On Sat, 29 Mar 2003 13:18:42 +0100, "Martin L. Johansen" <ares@c.dk>
wrote:

>Ja, det virker anmasende og "her kommer jeg".

Hovsa, det var vist lige janteloven der slog igennem?!

Trafikken afvikles hurtigere for alle, hvis de tohjulede må køre frem,
forrest, ved ethvert rødt lys. Hermed skal bilisterne ikke vente på at
hver af de forankørende biler _og_ MCere flytter sig. De skal kun
vente på at de forankørende madkasser flytter sig. Den forreste bilist
skal heller ikke vente på noget, for de MCere der har trillet frem
mellem rækkerne, og nu holder foran ham, accelererer hurtigere end
hans bil kan, lige så snart lyset ikke længere er rødt.
At dette får trafikken til at afvikles hurtigere end herhjemme, er
London et godt bevis på.

I DK er det imidlertid lidt vanskeligere. Dels da knallerterne
(øverterne) er neddroslede, og derfor ikke kan accelerere lige så godt
som knallerter i andre lande (f.eks. London). Endvidere mener mange
danske bilister, at de tohjulede også skal holde i kø og vente, selv
om dette jo medfører unødig benzinforbrug/forurening. Det der generer
dem er at vedkommende på to hjul kommer frem før dem. Barnligt? Ja
absolut! Jantelov? Jep!
Man burde emigere...


--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F
DMCN: Gør en god gerning, bliv emneredaktør på FAQ'en
Privat: http://home.worldonline.dk/~pcmakro/

Pein (30-03-2003)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 30-03-03 12:39

"Martin L. Johansen" skrev ...
>
> En MC/Scooter har bare at blive i køen som alle de andre.
>
Tja, nu er der jo en smiley på, så det er vel ironi?
Men hvis du mener det, kan du i hvert fald "prale" af at være vaskeægte
jantelovsdansker.

/Niels



Martin L. Johansen (30-03-2003)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 30-03-03 13:06

Pein wrote:

> Tja, nu er der jo en smiley på, så det er vel ironi?

Nej, egentlig ikke, men det var for at indlægget ikke skulle opfattes som
værende surt skrevet.

> Men hvis du mener det, kan du i hvert fald "prale" af at være vaskeægte
> jantelovsdansker.

Overhovedet heller ikke. Langt fra.

--
Martin L. Johansen

Poul Tyrrell (29-03-2003)
Kommentar
Fra : Poul Tyrrell


Dato : 29-03-03 22:34

"Martin L. Johansen" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
news:fDfha.1802$mI2.340595@news000.worldonline.dk...
>
> > MCere altid kører mellem bilrækkerne, op forrest i køerne, og dermed
> > ikke holder ret meget stille.
>
> Og jeg får en fis hver gang jeg ser en gøre det...
>

Hej Martin,

I forbindelse med overhalinger og køkørsel generelt synes jeg, at man skal
skelne mellem, om man skaffer sig hurtigere frem "på bekostning af andre"
eller om man bare kommer hurtigere frem.

Når vi MC'ere kører frem mellem rækkerne, kommer vi hurtigere frem; men det
sker IKKE på bekostning af andre - tværtimod. Motorcyklisten kommer
hurtigere frem, og længere tilbage er der ovenikøbet biler, der kan rykke et
trin frem i køen, fordi motorcyklen har flyttet sig fra "en plads i køen".

Der er således god mening i, at bilerne giver motorcyklerne plads til at
udføre denne manøvre. Jeg kører selv mere bil end motorcykel, og jeg giver
altid motorcyklerne plads, og har aldrig følt mig snydt af den grund. Det
samme gjorde jeg i øvrigt også i de 22 år, hvor jeg ikke havde motorcykel,
indtil jeg anskaffede mig en igen sidste år.
--
M.v.h.
Poul Tyrrell
Moto Guzzi California III



Pein (30-03-2003)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 30-03-03 12:43

"Poul Tyrrell" skrev ...
>
> Det samme gjorde jeg i øvrigt også i de 22 år, hvor jeg ikke
> havde motorcykel, indtil jeg anskaffede mig en igen sidste år.
>
Velkommen tilbage i "rækkerne" - heh heh.

Og det var da en herlig maskine du har valgt til din "genfødsel". Til
lykke med den.

Mvh. Niels Pein



Poul Tyrrell (31-03-2003)
Kommentar
Fra : Poul Tyrrell


Dato : 31-03-03 18:53

"Pein" <niels@pein.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
news:3e86d85b$0$24647$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> Og det var da en herlig maskine du har valgt til din "genfødsel". Til
> lykke med den.
>

Hej Niels,

Tak ska' du ha' - jeg er skam også glad for den )

--
M.v.h.
Poul Tyrrell
Moto Guzzi California III




Anders Majland \(Rep~ (31-03-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 31-03-03 09:41

> I forbindelse med overhalinger og køkørsel generelt synes jeg, at man
skal
> skelne mellem, om man skaffer sig hurtigere frem "på bekostning af
andre"
> eller om man bare kommer hurtigere frem.

Den er også den jeg kører efter (og så selvf. "køre efter forholdene" og
færdselsloven generelt

På mine daglige ture i kbh kører jeg ofte på en strækning hvor der ved
lyskrydsene er 4 spor. Men pga af parkerede biler osv køre trafikken
genererelt kun i 2 spor for ikke at blive klemt inde. Der kører
mc-betjente også ofte som mig - "Fylder op" i højre bane. Det kan selv.f
ses som en overhaling højre om en række biler, men jeg holder mig til at
jeg blot overhaler en række parkerede biler frem til krydset istedet...

/A



Oros (31-03-2003)
Kommentar
Fra : Oros


Dato : 31-03-03 14:27

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email) wrote:
> På mine daglige ture i kbh kører jeg ofte på en strækning hvor der ved
> lyskrydsene er 4 spor. Men pga af parkerede biler osv køre trafikken
> genererelt kun i 2 spor for ikke at blive klemt inde. Der kører
> mc-betjente også ofte som mig - "Fylder op" i højre bane. Det kan
> selv.f ses som en overhaling højre om en række biler, men jeg holder
> mig til at jeg blot overhaler en række parkerede biler frem til
> krydset istedet...

Se det er der skam også regel for, jeg husker ikke lige hverken paragraffer
eller ordlyd. Men det hedder sig noget med at det i stedet er en forbikørsel
og ikke en overhaling. Hvis det er trafikken foran der bestemmer
hastigheden, og man i øvrigt ikke kører hurtigere end
hastighedsbegrænsningen, så er det en forbikørsel og ikke en overhaling
"indenom". Derfor vil man også snildt kunne se æggeskaller gøre dette da de
ikke bryder sig imod nogle regler, men bare lettere har mulighed for at
flette ind igen når man når forhindringerne de pågældende steder.
Madkasserne trækker jo ud i bedre og bedre tid som årene går synes jeg, og
gude nåde trøste den madkasse der forsøger at snige sig indenom - han skal
bare lukkes ud for enhver pris i stedet for at hjælpe hinanden og afvikle
trafikken. Mc'erne ser man også tit de gerne vil lukke ude, der får de
sjældent bare muligheden fordi deres gamle ostemad i madkassen er sur og
træt! ;) Men tænk at fletning giver så store problemer. Bare se motorvejen
lige inden Ballerup om morgenen (ved albertslund-afkørslen) her opstår kø i
et punkt hvor den 2-sporede motorvej får en afkørsel som umiddelbart efter
bliver til en 2 sporet nedkørsel til den næste bid motorvej ind af
jyllingvej. 2 baner bliver i realiteten til 4, men stortset hver eneste
morgen opstår der kø i dette punkt og et par km bagud - udelukkende fordi
folk ikke kan finde ud af at flette sammen/ud i den afkørsel. Det er lidt
gruopvækkende. Shit det var et "sidespor" ... ;)

--
Rasmus Jensen, CBR600F2 ex kåbe incl. gaffa (som nu er skiftet af matchende
sort isoleringstape :D
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=222




Thomas Makro (01-04-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Makro


Dato : 01-04-03 07:20

On Mon, 31 Mar 2003 15:27:02 +0200, "Oros" <orosaraba@hotmail.com>
wrote:

>træt! ;) Men tænk at fletning giver så store problemer. Bare se motorvejen
>lige inden Ballerup om morgenen (ved albertslund-afkørslen) her opstår kø i
>et punkt hvor den 2-sporede motorvej får en afkørsel som umiddelbart efter
>bliver til en 2 sporet nedkørsel til den næste bid motorvej ind af
>jyllingvej. 2 baner bliver i realiteten til 4, men stortset hver eneste
>morgen opstår der kø i dette punkt og et par km bagud - udelukkende fordi
>folk ikke kan finde ud af at flette sammen/ud i den afkørsel. Det er lidt
>gruopvækkende. Shit det var et "sidespor" ... ;)

Har du så lagt mærke til, at lige før Albertslund afkørslen, fletter
de to inderste vognbaner sammen. Alle madkasserne snegler sig afsted i
de to yderste baner, så her kan man "inderhale" begge vognbaner, blot
ved at holde sig i den inderste bane. Og der er i princippet ingen
fare for at skulle tage afkørslen, altså ikke kunne komme ligeud mod
Ballerup, for der er jo sammenfletning. Det er bare ikke alle bilister
der har fattet det, så ikke alle vil holde tilbage for en
forankørende, der skal flette ind foran.


--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F
DMCN: Gør en god gerning, bliv emneredaktør på FAQ'en
Privat: http://home.worldonline.dk/~pcmakro/

Oros (01-04-2003)
Kommentar
Fra : Oros


Dato : 01-04-03 08:32

Thomas Makro wrote:
> On Mon, 31 Mar 2003 15:27:02 +0200, "Oros" <orosaraba@hotmail.com>
> wrote:
> Har du så lagt mærke til, at lige før Albertslund afkørslen, fletter
> de to inderste vognbaner sammen. Alle madkasserne snegler sig afsted i
> de to yderste baner, så her kan man "inderhale" begge vognbaner, blot
> ved at holde sig i den inderste bane. Og der er i princippet ingen
> fare for at skulle tage afkørslen, altså ikke kunne komme ligeud mod
> Ballerup, for der er jo sammenfletning. Det er bare ikke alle bilister
> der har fattet det, så ikke alle vil holde tilbage for en
> forankørende, der skal flette ind foran.

Yepz, det har jeg bemærket. Hvis man bliver lukket helt og aldeles ude og
køen er særdeles langsomtkørende er det heller ikke et tab at køre af og
derefter på igen umiddelbart efter på den anden side. Umiddelbart afvikler
stuntet ikke trafikken bedre på nogen måde, det gør bare at _man_ kommer
lidt hurtigere frem end de andre som pænt holder i kø i de 2 yderste baner.
Med hensyn til lastbilerne er der jo altid ghostrider-tricket med at sidde
omvendt på cyklen og give ham fingeren fra begge hænder simultant, det skal
da nok pisse ham af, især fordi han nok forventer at jeg bliver bag ved ham
efter sådan et stunt. ;)
Evt kunne man få lavet nogle stickers med www.skdld.dk og have et par
stykker klar henover tanken lige til at rive af og klaske på trafikanterne
der laver _ufattelige_ manøvrer! ;)

--
Rasmus Jensen, CBR600F2 ex kåbe
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=222
som ikke kune finde på at lave baglænskørsel, med eller uden hænder, og som
kun drømmer om stickers! ;)



Pein (28-03-2003)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 28-03-03 22:19

Godt brev og fine billeder.

Inde på Sankt Annæ Plads, f.eks. overfor Statoil (som har en del
medarbejdere der kører MC), er der også masser af plads i forbindelse
med arealer omkring statuerne. Det har jeg selv benyttet flittigt.

Men de fleste MC kørende Statoil medarbejdere laver en lidt skrå
kantstensparkering lige ud for hovedindgangen, og lige ud for en P
billetautomat

Tænk hvis alle de der kører MC eller øvert i København tog en bil i
stedet, så skulle de dæleme se parkeringsproblemer!
I tilfældet Kbh. burde vi faktisk få en præmie for ikke at fylde i
trafikken.

Nu er jeg flyttet til Jylland. I den afdeling af Grundfos hvor jeg
arbejder, er der et stort overdækket cykelskur. I den sektion af
cykelskuret der er nærmest indgangen, er der et skilt:
"Parkering forbudt for cykler! Forbeholdt motorcykler og knallerter."

Mvh. Niels



Søren Lindholt (29-03-2003)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 29-03-03 00:22

Pein wrote:
Nu er jeg flyttet til Jylland. I den afdeling af Grundfos hvor jeg
> arbejder, er der et stort overdækket cykelskur. I den sektion af
> cykelskuret der er nærmest indgangen, er der et skilt:
> "Parkering forbudt for cykler! Forbeholdt motorcykler og knallerter."
>
> Mvh. Niels



Hæ, den har vi stukket, på Sonofon aalborg har vi TO fine overdækkede
steder, med skilte: "Motorcykelparkering", og der er mange nok til at fylde
dem. Men jeg kender jo også viceværten

--
Søren
motortosse.dk
Enigma i god stand købes. Fuld diskretion en selvfølge



Claus Rittig (29-03-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 29-03-03 12:18

"Søren Lindholt" <lindholt@person.dk> skrev i en meddelelse
news:3e84d957$0$251$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Pein wrote:
> Nu er jeg flyttet til Jylland. I den afdeling af Grundfos hvor jeg
> > arbejder, er der et stort overdækket cykelskur. I den sektion af
> > cykelskuret der er nærmest indgangen, er der et skilt:
> > "Parkering forbudt for cykler! Forbeholdt motorcykler og knallerter."

> Hæ, den har vi stukket, på Sonofon aalborg har vi TO fine overdækkede
> steder, med skilte: "Motorcykelparkering", og der er mange nok til at
fylde
> dem. Men jeg kender jo også viceværten

KMD Aalborg har almindelige parkeringspladser til biler, overdækket
cykelskur til cykler og GARAGER til motorcyklerne.
(Viceværten kører motorcykel)

Rittig



Søren Lindholt (29-03-2003)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 29-03-03 22:58

Claus Rittig wrote:
å viceværten
>
> KMD Aalborg har almindelige parkeringspladser til biler, overdækket
> cykelskur til cykler og GARAGER til motorcyklerne.
> (Viceværten kører motorcykel)
>
> Rittig

Jeg skal formulere mig mere korrekt, vi har sandelig også a) en fin
underjordisk garage til MC, b) et flot skur i cedertræ til vores maskiner.

--
Søren
motortosse.dk



Frandsen (29-03-2003)
Kommentar
Fra : Frandsen


Dato : 29-03-03 00:18



Allan Wisborg skriver:

> Hejsa
>
> I min totale forargelse over de nye parkeringsregler i København har jeg
> forfattet et brev til Søren Pind.
> Det kan ses på http://www.tomgang.dk/parkering/
> Jeg agter at sende brevet til TV-Lorry, Amagerbladet, Søndagsavisen,
> www.LorteBy.dk og alle jeg ellers kan komme i tanke om.
>
> Allan
> TRX 850

Hej Allan!

Fint brev, indhold og stil, helt i min egen ånd.

Er helt stolt over at være i klub med dig

Skulle du ha´brug for flere billeder til at underbygge sagen, er jeg frisk
på at køre byen rundt
med digi-kameraet.

Godt gået !!

Michael Frandsen
+600BanditS


Søren Lindholt (29-03-2003)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 29-03-03 00:14

Allan Wisborg wrote:
> Hejsa
>
> I min totale forargelse over de nye parkeringsregler i København har
> jeg forfattet et brev til Søren Pind.
> Det kan ses på http://www.tomgang.dk/parkering/
> Jeg agter at sende brevet til TV-Lorry, Amagerbladet, Søndagsavisen,
> www.LorteBy.dk og alle jeg ellers kan komme i tanke om.
>
> Allan
> TRX 850

Flot flot arbejde.
Jeg kunne dog gerne tilføje noget om at MCer pladsbesparende både på veje og
parkeringsarealer, og da mange biler kun har en ombord ville det jo være en
dejlig måde at løse pladsproblemerne.

--
Søren
motortosse.dk
Enigma i god stand købes. Fuld diskretion en selvfølge



Armand (29-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-03-03 00:57


Allan Wisborg <fjerndetteaw@teamuniuqe.dk> skrev i en
news:b624jl$63b$1@news.cybercity.dk...
> Hejsa
>
> I min totale forargelse over de nye parkeringsregler i København har jeg
> forfattet et brev til Søren Pind.
> Det kan ses på http://www.tomgang.dk/parkering/
> Jeg agter at sende brevet til TV-Lorry, Amagerbladet, Søndagsavisen,
> www.LorteBy.dk og alle jeg ellers kan komme i tanke om.

Super sobert!

Kommentar: Pas på med at bruge ordet "lov" i slutningen - Det er jo "regler"
at det drejer sig om!!

Hvad med også lige at inddrage problematikken omkring EU-scootere der med de
nye regler bliver rykket en klasse op i hierakiet, hvilket dels er
definitions-stridigt i.h.t. færdselsloven og dels vil lægge yderligere pres
på de i forvejen få mc-parkeringer! ?

--
Armand.



Claus Lorentzen (29-03-2003)
Kommentar
Fra : Claus Lorentzen


Dato : 29-03-03 20:57

Hvor kan man læse de nye regler vedr. parkering og vedr. EU-scooterne?


Claus
xj600n


> Kommentar: Pas på med at bruge ordet "lov" i slutningen - Det er jo
"regler"
> at det drejer sig om!!
>
> Hvad med også lige at inddrage problematikken omkring EU-scootere der med
de
> nye regler bliver rykket en klasse op i hierakiet, hvilket dels er
> definitions-stridigt i.h.t. færdselsloven og dels vil lægge yderligere
pres
> på de i forvejen få mc-parkeringer! ?
>
> --
> Armand.
>
>



David-off Morgenhår\~ (29-03-2003)
Kommentar
Fra : David-off Morgenhår\~


Dato : 29-03-03 21:07


"Claus Lorentzen"skrev i en meddelelse
news:3e85fa7e$0$133$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hvor kan man læse de nye regler vedr. parkering og vedr. EU-scooterne?
>
>

http://www.parking.kk.dk/

Hygge

David-off Morgenhår(d) MC København

> Claus
> xj600n
>
>
> > Kommentar: Pas på med at bruge ordet "lov" i slutningen - Det er jo
> "regler"
> > at det drejer sig om!!
> >
> > Hvad med også lige at inddrage problematikken omkring EU-scootere der
med
> de
> > nye regler bliver rykket en klasse op i hierakiet, hvilket dels er
> > definitions-stridigt i.h.t. færdselsloven og dels vil lægge yderligere
> pres
> > på de i forvejen få mc-parkeringer! ?
> >
> > --
> > Armand.
> >
> >
>
>



Hans L. Baldrian (29-03-2003)
Kommentar
Fra : Hans L. Baldrian


Dato : 29-03-03 08:19

Hej Allan

Det er et fint brev. Du skriver ikke noget om at det er sendt til hans
kontor direkte. Det skal du gøre, for så skal han svare indenfor 4 uger. Og
med mit kendskab til Pind gør han det osse!
mvh
Hans

"Allan Wisborg" <fjerndetteaw@teamuniuqe.dk> skrev i en meddelelse
news:b624jl$63b$1@news.cybercity.dk...
> Hejsa
>
> I min totale forargelse over de nye parkeringsregler i København har jeg
> forfattet et brev til Søren Pind.
> Det kan ses på http://www.tomgang.dk/parkering/
> Jeg agter at sende brevet til TV-Lorry, Amagerbladet, Søndagsavisen,
> www.LorteBy.dk og alle jeg ellers kan komme i tanke om.
>
> Allan
> TRX 850
>
>



Allan Wisborg (29-03-2003)
Kommentar
Fra : Allan Wisborg


Dato : 29-03-03 08:42

Hej alle

Tak for alle de flotte ord og den fantastiske opbakning.

Allan
TRX 850



BoS (29-03-2003)
Kommentar
Fra : BoS


Dato : 29-03-03 15:21


"Allan Wisborg" <fjerndetteaw@teamuniuqe.dk> skrev

[snip en masse kloge ord]

Sådan skal det gøres!

mvh bo



Dennis (29-03-2003)
Kommentar
Fra : Dennis


Dato : 29-03-03 17:39


>
> Ja, det virker anmasende og "her kommer jeg". Og selvom der ikke er
> meget plads mellem bilerne, så skal den store MC alligevel smøge sig
> forbi, og starte med hanen i bund og helst ramme 100 i første gear.
>
> Sådan oplever jeg det her i Kolding ihvertfald. Selvfølgelig ikke alle
> som gør det.

Jeg var i Dublin sidste år, og der er det en generel ting at
motorcyklisterne
køre op foran bilerne når der er rødt lys, og det er jo ikke til noge
gene for
bilisterne, da de ikke lige har den samme accelerations evne hvilket gør
at de tager
noget længere tid til at komme over

Dennis (som ikke selv kører mellem rækker, da jeg ikke stoler på
bilisternes evner)

Martin L. Johansen (30-03-2003)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 30-03-03 13:07

Dennis wrote:

> Dennis (som ikke selv kører mellem rækker, da jeg ikke stoler på
> bilisternes evner)

Er det overhovedet lovligt? Jeg ved det ikke, men kunne godt tænke mig at
finde ud af det..

--
Martin L. Johansen

Hans Joergensen (30-03-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 30-03-03 21:29

Martin L. Johansen wrote:
> Er det overhovedet lovligt? Jeg ved det ikke, men kunne godt tænke mig at
> finde ud af det..

jeg har ikke kunnet finde noget i færselsloven der direkte gør det
ulovligt ..

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Martin L. Johansen (30-03-2003)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 30-03-03 21:38

Hans Joergensen wrote:

> jeg har ikke kunnet finde noget i færselsloven der direkte gør det
> ulovligt ..

Okay den er så i gråzonen kan jeg forstå.

--
Martin L. Johansen

Hekto (30-03-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 30-03-03 22:13

In article <slrnb8ekrr.bn8.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen
says...
> Martin L. Johansen wrote:
> > Er det overhovedet lovligt? Jeg ved det ikke, men kunne godt tænke mig at
> > finde ud af det..
>
> jeg har ikke kunnet finde noget i færselsloven der direkte gør det
> ulovligt ..
>
> // Hans
>

Hvordan er det nu lige med overhaling højre om, vognbaner og den slags?
Der er da vist stadig noget med, at man ikke må overhale, når man
befinder sig i samme vognbane???
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450 * Kawasaki KR-1 Til Salg!
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SZR
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dk.fritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Jes Vestervang (30-03-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 30-03-03 22:46

Hekto wrote:

> In article <slrnb8ekrr.bn8.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen
> says...
>> Martin L. Johansen wrote:
>> > Er det overhovedet lovligt? Jeg ved det ikke, men kunne godt tænke mig
>> > at finde ud af det..
>>
>> jeg har ikke kunnet finde noget i færselsloven der direkte gør det
>> ulovligt ..
>>
> Hvordan er det nu lige med overhaling højre om, vognbaner og den slags?
> Der er da vist stadig noget med, at man ikke må overhale, når man
> befinder sig i samme vognbane???

Tjah, hvis bilerne holder stille er det vel bare parkeret skrot man kører
forbi
--
mvh Jes Vestervang - der altid udnytter pladsen
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Oros (30-03-2003)
Kommentar
Fra : Oros


Dato : 30-03-03 23:34

>>> Martin L. Johansen wrote:
>>>> Er det overhovedet lovligt? Jeg ved det ikke, men kunne godt tænke
>>>> mig at finde ud af det..
>>>
>>> jeg har ikke kunnet finde noget i færselsloven der direkte gør det
>>> ulovligt ..
>>>
>> Hvordan er det nu lige med overhaling højre om, vognbaner og den
>> slags? Der er da vist stadig noget med, at man ikke må overhale, når
>> man befinder sig i samme vognbane???

Det ER ulovligt. Af samme grund ser man heller aldrig æggeskaller udføre
manøvren medmindre de vitterligt skal nå frem til noget, og der ikke er
andre farbare muligheder. Det resulterer dog som oftest kun i en løftet
pegefinger af disse hvis man skulle være så kåd at køre iml. rækkerne og
samtidig forbi en æggskal der pænt venter ligesom alle andre. Men i
realiteten hedder det sig at man kan få bøde på en plovmand pr. bil man
passerer op til de her par gange som nu er maks. Dog tror jeg næppe nogen
æggeskal har benyttet muligheden andet end måske for en en enkelt ulovlig
passering - hvis det virkelig har været en dårlig dag. Men ellers ser de vel
også det fornuftige i at gøre som man gør. Bare det ikke foregår med alt for
stor forskel i farten i forhold til de rækker man passerer. Så kan det godt
være de skrider ind.

Selv var jeg dog ved at blive klippet af en lastbil den anden dag. Da han så
mig komme ventede han til jeg var på siden og så trak han skarpt ind imod
mig imens han tudede i hornet. Han havde vidst drukket lidt fra ladet
(tuborg-lastvogn) jeg ser ingen anden forklaring for det stunt. Havde jeg
kunne nå op til hans sidespejl - så havde jeg sgu taget et souvenir - for
forbi - det kom jeg! Så man skal ihvertfald være opmærksom, ulovligt eller
ej.

Jes Vestervang wrote:
> Tjah, hvis bilerne holder stille er det vel bare parkeret skrot man
> kører forbi

Den holder næppe i retten. Medmindre dommeren er mc-ist! :D

mvh
Rasmus Jensen, Ishøj
Som låner fars bil den næste uge, så mc bliver helt på fornøjelsens side
hvad kørsel angår! ;)



Denise (31-03-2003)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 31-03-03 08:59


"Oros" <orosaraba@hotmail.com> wrote in message
news:b67raf$rah$1@sunsite.dk...
> >>> Martin L. Johansen wrote:
> >>>> Er det overhovedet lovligt? Jeg ved det ikke, men kunne godt tænke
> >>>> mig at finde ud af det..
> >>>
> >>> jeg har ikke kunnet finde noget i færselsloven der direkte gør det
> >>> ulovligt ..
> >>>
> >> Hvordan er det nu lige med overhaling højre om, vognbaner og den
> >> slags? Der er da vist stadig noget med, at man ikke må overhale, når
> >> man befinder sig i samme vognbane???
>
> Det ER ulovligt. Af samme grund ser man heller aldrig æggeskaller udføre
> manøvren medmindre de vitterligt skal nå frem til noget, og der ikke er
> andre farbare muligheder. Det resulterer dog som oftest kun i en løftet
> pegefinger af disse hvis man skulle være så kåd at køre iml. rækkerne og
> samtidig forbi en æggskal der pænt venter ligesom alle andre. Men i
> realiteten hedder det sig at man kan få bøde på en plovmand pr. bil man
> passerer op til de her par gange som nu er maks. Dog tror jeg næppe nogen
> æggeskal har benyttet muligheden andet end måske for en en enkelt ulovlig
> passering - hvis det virkelig har været en dårlig dag. Men ellers ser de
vel
> også det fornuftige i at gøre som man gør. Bare det ikke foregår med alt
for
> stor forskel i farten i forhold til de rækker man passerer. Så kan det
godt
> være de skrider ind.

Hej
Nu må jeg lige høre. En gang var trafikken på motorvejen gået totalt i stå.
Og der tog jeg den altså stille og roligt, næsten i gå-fart, mellem bilerne
(og jeg betragter altså ikke mig selv som kåd . Faktisk trak mange af
bilerne tilside for mig, når de så jeg kom. Jeg kan så forstå at det er
ulovligt, men i sådan et tilfælde kører I vel også mellem bilerne eller hvad
?

--
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, 2002, www.dkfritidmotorcykel.dk/Denise_Reindel
Opret din profil og se andres på www.dkfritidmotorcykel.dk
Frivillige donationer til vores site, se
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/donering.asp




Hans Joergensen (31-03-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 31-03-03 09:07

Denise wrote:
> ulovligt, men i sådan et tilfælde kører I vel også mellem bilerne eller hvad
> ?

Ja.. jeg gør ihvertfald.

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Jesper Hedegaard (31-03-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 31-03-03 09:43

[klip]
>Hej
>Nu må jeg lige høre. En gang var
>trafikken på motorvejen gået totalt i stå.
>Og der tog jeg den altså stille og
>roligt, næsten i gå-fart, mellem bilerne
>(og jeg betragter altså ikke mig selv
>som kåd . Faktisk trak mange af
>bilerne tilside for mig, når de så
>jeg kom. Jeg kan så forstå at det er
>ulovligt, men i sådan et tilfælde
>kører I vel også mellem bilerne eller hvad
>?
>
>--
>Hilsen Denise, Brøndby
>XJ600S, 2002,
>www.dkfritidmotorcykel.dk/Denise_Rein del
>Opret din profil og se andres på
>www.dkfritidmotorcykel.dk
>Frivillige donationer til vores site, se
>http://www.dkfritidmotorcykel.dk/done ring.asp

Mnja - jeg bruger faktisk hellere nødsporet. Men også i lav fart +
med mindst et øje i spejlet - der ku' jo komme et udrykningsfartøj
bag mig.

Mht kørsel mellen kolonner af biler lærte jeg på køreskolen - 6 år
siden - at uanset hvad vi syntes så tolkes loven således at det er
ulovligt at passere et andet køretøj i samme bane - dog undtaget
EU-scootere ! De sku' - iflg. kørelæreren - ikke have samme krav
på en fuld bane som vi (MC'ere) har !?! Det sidste har jeg dog
aldrig fået bekræftet.

Mvh

Jesper
--
GS500E når det går godt -
Volvo når det ikke gør >;o{)


Thomas Makro (01-04-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Makro


Dato : 01-04-03 07:30

On Mon, 31 Mar 2003 00:33:46 +0200, "Oros" <orosaraba@hotmail.com>
wrote:

>Selv var jeg dog ved at blive klippet af en lastbil den anden dag. Da han så
>mig komme ventede han til jeg var på siden og så trak han skarpt ind imod
>mig imens han tudede i hornet. Han havde vidst drukket lidt fra ladet
>(tuborg-lastvogn) jeg ser ingen anden forklaring for det stunt. Havde jeg
>kunne nå op til hans sidespejl - så havde jeg sgu taget et souvenir - for
>forbi - det kom jeg! Så man skal ihvertfald være opmærksom, ulovligt eller
>ej.

Lige et lille tip, hvis du skulle komme i en lignende situation igen.
Alle lastbiler har trykluftbremser, og i den ene side, ikke langt bag
førerhuset, sidder et par beholdere med trykluft. Under hver er en
udluftnings-ventil, som egentlig kun er der for at fjerne kondensvand.

Skulle du, pga lastbilchaufførens bevidste chikanekørsel komme til at
holde ved siden af disse beholdere, er det bare at stikke den ene hånd
ind og trykke udluftningsventilen op, hvorefter lastbilen ikke kører
nogen steder.
Man skal selvfølgelig være parat til at hive armen til sig, i tilfælde
af at han lige ser sit snit til at køre ½ meter tættere på den
foranholdende/kørende.

Lastbilen tager ikke skade af det, den holder bare stille, indtil der
igen er luft nok.

Har ikke selv prøvet det (endnu), da jeg aldrig har haft dårlige
erfaringer med lastbiler. De største jantelovsfanatikere er dem i
personbiler.

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F
DMCN: Gør en god gerning, bliv emneredaktør på FAQ'en
Privat: http://home.worldonline.dk/~pcmakro/

Ib Jakobsen (01-04-2003)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 01-04-03 08:29

Thomas Makro wrote:

> Lige et lille tip, hvis du skulle komme i en lignende situation igen.
> Alle lastbiler har trykluftbremser, og i den ene side, ikke langt bag
> førerhuset, sidder et par beholdere med trykluft. Under hver er en
> udluftnings-ventil, som egentlig kun er der for at fjerne kondensvand.

Lad være med det. Der kan være mange tanke på en sådan. Får du ikke fat på den
rigtige, så sker der ikke en skid. Andet end at han bliver irriteret, du mister
balancen og falder under en 18 tons boggie. Eller du får fat i den med 4 liter
slam/olie og vand.

--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Mikkel Christensen (01-04-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 01-04-03 09:11

Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> writes:

> Thomas Makro wrote:
>
> > Lige et lille tip, hvis du skulle komme i en lignende situation igen.
> > Alle lastbiler har trykluftbremser, og i den ene side, ikke langt bag
> > førerhuset, sidder et par beholdere med trykluft. Under hver er en
> > udluftnings-ventil, som egentlig kun er der for at fjerne kondensvand.
>
> Lad være med det. Der kan være mange tanke på en sådan. Får du ikke
> fat på den rigtige, så sker der ikke en skid. Andet end at han bliver
> irriteret, du mister balancen og falder under en 18 tons boggie. Eller
> du får fat i den med 4 liter slam/olie og vand.

....eller du får fat i den rigtige, lastbilen fortsætter ligeud og kvadrer
de 7 nærmeste biler...

Kanon tip...

--
Mikkel
motortosse.dk | de-moc-ra-cy (di mok' ra see) n. Three wolves
| and a sheep voting on what's for dinner.
| <Author unknown - at least to me>

Martin L. Johansen (01-04-2003)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 01-04-03 09:44

Mikkel Christensen wrote:

> ...eller du får fat i den rigtige, lastbilen fortsætter ligeud og kvadrer
> de 7 nærmeste biler...

Tænkte det samme.

> Kanon tip...

Ja jeg har også altid drømt om at blive dømt for overlagt mord. Mon ikke der
er vidner nok?

Tåbeligt tip

--
Martin L. Johansen
Gør en god handel på http://shop.tux3do.com/
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Hekto (01-04-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 01-04-03 10:07

In article <qjcia.1166$y3.105448@news010.worldonline.dk>, ares@c.dk
says...
> Mikkel Christensen wrote:
>
> > ...eller du får fat i den rigtige, lastbilen fortsætter ligeud og kvadrer
> > de 7 nærmeste biler...
>
> Tænkte det samme.
>
> > Kanon tip...
>
> Ja jeg har også altid drømt om at blive dømt for overlagt mord. Mon ikke der
> er vidner nok?
>

Hvis trykket forsvinder, skulle sikkerhedssystemerne gerne gøre, at
lastbilen bliver holdende. .... bemærk udtrykket 'skulle gerne' ...
hvis de virker!

Et dask til sidespejlet, når man kører forbi, er bedre. Det kan også
gradueres, for man kan jo tage spejlet i højre side, hvis man synes at
forseelsen er særligt grov. ;0

.... man kan selvfølgelig, som en sidste mulighed, bare lade være med
at mase sig in på siden af lastbilen!

--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 - Til Salg * GS450 m 2-1
under genopbygning.
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Henrik H. Jensen (01-04-2003)
Kommentar
Fra : Henrik H. Jensen


Dato : 01-04-03 09:59

Mikkel Christensen wrote:
> ...eller du får fat i den rigtige, lastbilen fortsætter ligeud og
> kvadrer de 7 nærmeste biler...

nu skrev han jo at man skulle gøre det når man holdt ved siden af lastbilen
= lastbilen holder stille.
Lukke luften af bremsesystemet på en lastbil=den bremser max

det kan således *ikke foresage skade*, nærmere tværtigmod

--
En glad Henrik Jensen på en spindende ThunderCat
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=74



Mikkel Christensen (01-04-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 01-04-03 11:12

"Henrik H. Jensen" <hj@cdm.dk> writes:

> Mikkel Christensen wrote:
> > ...eller du får fat i den rigtige, lastbilen fortsætter ligeud og
> > kvadrer de 7 nærmeste biler...
>
> nu skrev han jo at man skulle gøre det når man holdt ved siden af lastbilen
> = lastbilen holder stille.
> Lukke luften af bremsesystemet på en lastbil=den bremser max
>
> det kan således *ikke foresage skade*, nærmere tværtigmod

Nåh OK. Jeg læste kun det citerede fra Thomas, så jeg havde misset at
den stod stille.

Men umiddelbart vil jeg jo mene at det var nemmere at ryste på hovedet
og køre væk, istedetfor diverse hævnaktioner.

--
Mikkel
motortosse.dk | de-moc-ra-cy (di mok' ra see) n. Three wolves
| and a sheep voting on what's for dinner.
| <Author unknown - at least to me>

Thomas Makro (01-04-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Makro


Dato : 01-04-03 12:06

On 01 Apr 2003 12:11:31 +0200, Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk>
wrote:

>Nåh OK. Jeg læste kun det citerede fra Thomas, så jeg havde misset at
>den stod stille.
He he, jeg vil nu ellers gerne give en bajer eller to, for at se en
eller anden gennemføre proceduren, mens begge køretøjer er i fart
Hmmmm er der nogen frivillige? En der vil være stuntmand? *GG*

>Men umiddelbart vil jeg jo mene at det var nemmere at ryste på hovedet
>og køre væk, istedetfor diverse hævnaktioner.
Jeg kunne ikke være mere enig.
Jeg har selv oplevet, kørende mellem rækker, at bilister, i
jantelovens navn, trækker ud, for at "spærre". Jeg plejer blot at
stoppe, og vente til jeg kan komme forbi, eller skifte bane. Det er nu
aldrig noget der har kunnet hidse mig op. Men det er nu nok også fordi
jeg forventer, at visse danske bilister gør sådan.
Men skulle du en dag blive så ophidset, at du bare er nødt til at gøre
et eller andet, ved en meget generende lastbil, så er det en rimelig
ufarlig måde, som blot er lidt provokerende.

I øvrigt var det ment som et humoristisk indlæg. Det syntes jeg stod
skrevet mellem linierne, men åbenbart ikke tydeligt nok, hvilket jeg
beklager. Jeg kan ikke forestille mig, at en motorcyklist nogen sinde
kommer til at praktisere tricket.


--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F
DMCN: Gør en god gerning, bliv emneredaktør på FAQ'en
Privat: http://home.worldonline.dk/~pcmakro/

Mikkel Christensen (01-04-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 01-04-03 12:35

Thomas Makro <tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> writes:

> I øvrigt var det ment som et humoristisk indlæg. Det syntes jeg stod
> skrevet mellem linierne, men åbenbart ikke tydeligt nok, hvilket jeg
> beklager.

Ingen grund til at beklage. Jeg kan bare læse hele tråden inden jeg
blander mig

Men det er ikke til at følge med når man bliver forstyrret af arbejde
hele tiden

--
Mikkel
motortosse.dk | de-moc-ra-cy (di mok' ra see) n. Three wolves
| and a sheep voting on what's for dinner.
| <Author unknown - at least to me>

Martin L. Johansen (01-04-2003)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 01-04-03 12:46

Thomas Makro wrote:

> He he, jeg vil nu ellers gerne give en bajer eller to, for at se en
> eller anden gennemføre proceduren, mens begge køretøjer er i fart
> Hmmmm er der nogen frivillige? En der vil være stuntmand? *GG*

Hehe jeg må indrømme jeg forstod den som at det var i bevægelse. Jeg har set
mange MC-stunts, så jeg tænkte ikke yderligere over det :)

--
Martin L. Johansen
Gør en god handel på http://shop.tux3do.com/
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Jes Vestervang (01-04-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 01-04-03 21:46

Thomas Makro wrote:

> On 01 Apr 2003 12:11:31 +0200, Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk>
> wrote:
>
>>Nåh OK. Jeg læste kun det citerede fra Thomas, så jeg havde misset at
>>den stod stille.
> He he, jeg vil nu ellers gerne give en bajer eller to, for at se en
> eller anden gennemføre proceduren, mens begge køretøjer er i fart

Det rykker asfalt op! En kartoffelafhentningsvognmands
kartoffelafhentninsgslastbils kartoffelafhentningslastbilbremseslanger
sprang, kort fra min fars gård rundt i et sving. Der blev sådan et pænt
stort træls hul i asfalten på indersiden af svinget
--
mvh Jes Vestervang - "lange ord gør godt"
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Thomas Makro (02-04-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Makro


Dato : 02-04-03 16:56

On Tue, 01 Apr 2003 22:46:01 +0200, Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk>
wrote:

>Det rykker asfalt op! En kartoffelafhentningsvognmands
>kartoffelafhentninsgslastbils kartoffelafhentningslastbilbremseslanger
>sprang, kort fra min fars gård rundt i et sving. Der blev sådan et pænt
>stort træls hul i asfalten på indersiden af svinget

LOL
Point til dig Jes, især for de lange ord
Jeg var lige ved at få nogle peanuts galt i halsen...

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F
DMCN: Gør en god gerning, bliv emneredaktør på FAQ'en
Privat: http://home.worldonline.dk/~pcmakro/

Jes Vestervang (04-04-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 04-04-03 12:45

Thomas Makro wrote:

> On Tue, 01 Apr 2003 22:46:01 +0200, Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk>
> wrote:
>
>>Det rykker asfalt op! En kartoffelafhentningsvognmands
>>kartoffelafhentninsgslastbils kartoffelafhentningslastbilbremseslanger
>>sprang, kort fra min fars gård rundt i et sving. Der blev sådan et pænt
>>stort træls hul i asfalten på indersiden af svinget
>
> LOL
> Point til dig Jes, især for de lange ord

Tak, tak Det første lange ord kom af sig selv, men det så så sjovt ud,
så jeg tænkte at jeg hellere måtte fortsætte i samme spor

> Jeg var lige ved at få nogle peanuts galt i halsen...

Det må du undskylde
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Ib Jakobsen (01-04-2003)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 01-04-03 11:40

"Henrik H. Jensen" wrote:

> nu skrev han jo at man skulle gøre det når man holdt ved siden af lastbilen
> = lastbilen holder stille.
> Lukke luften af bremsesystemet på en lastbil=den bremser max
>

Nu er det godt nok noget hvis nu....... jeg kommer med. Jeg har flere gange
testet om trykfaldsventilen virker. Det sker flere gange den svigter. Jeg kan
ikke mindes den bliver kontrolleret ved syn. Jeg har også været udsat for at
den var skiftet ud med en uden trykfaldssikring.


--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Armand (01-04-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-04-03 14:58


Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev i en
news:3E896C72.17A6085D@post.tele.dk...
> "Henrik H. Jensen" wrote:
>
> > nu skrev han jo at man skulle gøre det når man holdt ved siden af
lastbilen
> > = lastbilen holder stille.
> > Lukke luften af bremsesystemet på en lastbil=den bremser max
> >
>
> Nu er det godt nok noget hvis nu....... jeg kommer med. Jeg har flere
gange
> testet om trykfaldsventilen virker. Det sker flere gange den svigter. Jeg
kan
> ikke mindes den bliver kontrolleret ved syn. Jeg har også været udsat for
at
> den var skiftet ud med en uden trykfaldssikring.

Jeg tror nu også at kompressoren leverer mere luft end der kan slippe ud af
bundtømnings-ventilen :-/
Men mobnings-ideen var som sådan ganske teknisk opfindsom

--
Armand.





Thomas Makro (01-04-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Makro


Dato : 01-04-03 11:45

On Tue, 01 Apr 2003 09:28:55 +0200, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
wrote:

>Lad være med det. Der kan være mange tanke på en sådan. Får du ikke fat på den
>rigtige, så sker der ikke en skid. Andet end at han bliver irriteret, du mister
>balancen og falder under en 18 tons boggie. Eller du får fat i den med 4 liter
>slam/olie og vand.

Så lærer man det. Og man laver næppe den samme fejl to gange
*GG*


--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F
DMCN: Gør en god gerning, bliv emneredaktør på FAQ'en
Privat: http://home.worldonline.dk/~pcmakro/

Freddy Lang (31-03-2003)
Kommentar
Fra : Freddy Lang


Dato : 31-03-03 22:24

Jes Vestervang wrote:
> Hekto wrote:
>
>> In article <slrnb8ekrr.bn8.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen
>> says...
>>> Martin L. Johansen wrote:
>>>> Er det overhovedet lovligt? Jeg ved det ikke, men kunne godt tænke
>>>> mig at finde ud af det..
>>>
>>> jeg har ikke kunnet finde noget i færselsloven der direkte gør det
>>> ulovligt ..
>>>
>> Hvordan er det nu lige med overhaling højre om, vognbaner og den
>> slags? Der er da vist stadig noget med, at man ikke må overhale, når
>> man befinder sig i samme vognbane???
>
> Tjah, hvis bilerne holder stille er det vel bare parkeret skrot man
> kører forbi

Det tænkte jeg også lige på.... Så hudt jeg visker (men jeg kan jo viske
fejl) så sagde kørelæreren noget om, at hvis der var plads, måtte man gerne
overhale/køre forbi, selv om der er fuldt optrukne linier. Og så lige noget
andet.... når man passerer en cykel, traktor, knallert el. lign. så er det
ikke en overhaling, men en forbikørsel. Der skelnes nemlig mellem de to. Men
hvad med stilleholdende biler? Er det også en forbikørsel? Er regler i det
hele taget ikke bare til at forvanske, så de passer een selv? Er trafik i
det hele taget ikke bare een stor gang anarki? (nå, måske ikke
helt...)


--

Freddy
SV 650 S-K1



Claus Rolsted (13-04-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rolsted


Dato : 13-04-03 03:59

Freddy Lang wrote:
> Jes Vestervang wrote:
>> Hekto wrote:
>>
>>> In article <slrnb8ekrr.bn8.haj@enterprise-server.dk>, Hans
>>> Joergensen says...
>>>> Martin L. Johansen wrote:
>>>>> Er det overhovedet lovligt? Jeg ved det ikke, men kunne godt tænke
>>>>> mig at finde ud af det..

Nej, det er ikke lovligt. Nummerpladekøretøjer (*1) må ikke føres ved siden
af hinanden i SAMME vognbane.
..

>>>> jeg har ikke kunnet finde noget i færselsloven der direkte gør det
>>>> ulovligt ..
>>>>
>>> Hvordan er det nu lige med overhaling højre om, vognbaner og den
>>> slags? Der er da vist stadig noget med, at man ikke må overhale, når
>>> man befinder sig i samme vognbane???
>>
>> Tjah, hvis bilerne holder stille er det vel bare parkeret skrot man
>> kører forbi

Skrot: Ja.
Parkeret: Nej ikke i lovens forstand


> Det tænkte jeg også lige på.... Så hudt jeg visker (men jeg kan jo
> viske fejl) så sagde kørelæreren noget om, at hvis der var plads,
> måtte man gerne overhale/køre forbi, selv om der er fuldt optrukne
> linier. Og så lige noget andet.... når man passerer en cykel,
> traktor, knallert el. lign. så er det ikke en overhaling, men en
> forbikørsel. Der skelnes nemlig mellem de to. Men hvad med
> stilleholdende biler? Er det også en forbikørsel? Er regler i det
> hele taget ikke bare til at forvanske, så de passer een selv? Er
> trafik i det hele taget ikke bare een stor gang anarki? (nå,
> måske ikke helt...)

Nej ikke helt.
Reglen er den, at man ikke må overhale et andet nummerplade-køretøj (*1) i
SAMME vognbane. Nummerpladekøretøjer skal overhales i særskilt vognbane, og
mc'en skal fylde som en bil, dvs. en hel vognbane.

Dertil kommer så nogle regler ved dobbelte spærrelinier om, at overhaling kun
er tilladt, når der er mindst én ledig vognbane, som det ikke er tilladt for
de modkørende at komme over i (så vidt jeg husker).


*1: Nummerplade-køretøj = Køretøj med nummerplade, dvs. 45-knallert, ellert,
traktor, mc, bil osv. Det vil så dermed sige, at man GODT må overhale cykel
og 30-knallert i samme vognbane.

--
Claus Rolsted

Honda CX 500 std.
Vespa ET2




Hans Joergensen (13-04-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 13-04-03 09:52

Claus Rolsted wrote:
> Nej, det er ikke lovligt. Nummerpladekøretøjer (*1) må ikke føres ved siden
> af hinanden i SAMME vognbane.

Jeg synes ikke at en overhalning i samme vognbane kan karakteriseres
som at føre ved siden af..

Iøvrigt står der specifikt i færselsloven, at to motorcykler ikke må
føres ved siden af hinanden, der står intet om biler.

// Hans
--
10:50am up 60 day(s), 18 hr(s), 1 user, load average: 0.10, 0.08, 0.06

Brian Bjørn (13-04-2003)
Kommentar
Fra : Brian Bjørn


Dato : 13-04-03 18:45

> Nummerpladekøretøjer skal overhales i særskilt vognbane, og
> mc'en skal fylde som en bil, dvs. en hel vognbane.

Hvor i færdselsloven læser du det? Der står, at man skal sikre sig, at
den vognbane, man skal bruge, er fri, men der står da ikke noget om, at
man ikke må overhale i den samme vognbane, hvis pladsen tillader det.
--
Brian Bjørn
Ducati Monster 620


Hans Joergensen (30-03-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 30-03-03 23:06

Hekto wrote:
> Der er da vist stadig noget med, at man ikke må overhale, når man
> befinder sig i samme vognbane???

Find du det lige i færselsloven ;)

Der står dog at en motorcykel ikke må føres ved siden af andet
køretøj i samme vognbane som dette, men at føre synes jeg ikke er
det samme som at overhale...

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Hekto (30-03-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 30-03-03 23:21

In article <slrnb8eqic.ouh.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen
says...
> Der står dog at en motorcykel ikke må føres ved siden af andet
> køretøj i samme vognbane som dette, men at føre synes jeg ikke er
> det samme som at overhale...
>

Så er det .... pardon me! ... dit dansk der er noget galt med!

'At føre' = 'Køre på'

--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450 * Kawasaki KR-1 Til Salg!
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SZR
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dk.fritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Hans Joergensen (31-03-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 31-03-03 08:01

Hekto wrote:
>> Der står dog at en motorcykel ikke må føres ved siden af andet
>> køretøj i samme vognbane som dette, men at føre synes jeg ikke er
>> det samme som at overhale...
> Så er det .... pardon me! ... dit dansk der er noget galt med!
> 'At føre' = 'Køre på'

Ved siden af tolker jeg som at man bliver ved siden af det andet
køretøj .. og det gør man jo ikke.

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Jonas Holt (31-03-2003)
Kommentar
Fra : Jonas Holt


Dato : 31-03-03 08:37

>>> Der står dog at en motorcykel ikke må føres ved siden af andet
>>> køretøj i samme vognbane som dette, men at føre synes jeg ikke er
>>> det samme som at overhale...

>> Så er det .... pardon me! ... dit dansk der er noget galt med!
>> 'At føre' = 'Køre på'

> Ved siden af tolker jeg som at man bliver ved siden af det andet
> køretøj .. og det gør man jo ikke.

Skal vi nu have den diskussion igen?

Hvis jeg ønsker at min dame skal 'gå ved siden af' mig, så ønsker jeg at vi går side ved side (og at vi
fastholder den position i forhold til hinanden) og ikke at hun overhaler/passerer mig - og det er hun
slet ikke i tvivl om!
Jeg har kun skiftet 'køre/føre' ud med 'gå' og forventer ikke at 'ved siden af' skifter betydning pga.
det.

--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2



Jon Larsen (01-04-2003)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 01-04-03 13:23


> >
>
> Hvordan er det nu lige med overhaling højre om, vognbaner og den slags?
> Der er da vist stadig noget med, at man ikke må overhale, når man
> befinder sig i samme vognbane???
> --
> /Hekto
>
xxxxxxxxxxxxx

Så kunne man jo køre venstre om, og paase på ikke at overskride den hvide
linje !!!


--
MVH.
Jon Larsen
Stud.Procesteknolog.
GSX 250 R Supersport
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."




Knud Berggreen (31-03-2003)
Kommentar
Fra : Knud Berggreen


Dato : 31-03-03 21:49

On 30 Mar 2003 20:28:43 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>Martin L. Johansen wrote:
>> Er det overhovedet lovligt? Jeg ved det ikke, men kunne godt tænke mig at
>> finde ud af det..
>
>jeg har ikke kunnet finde noget i færselsloven der direkte gør det
>ulovligt ..

Færdselslovens §§ 21, 22 og 23
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20010071229-REGL


Martin L. Johansen (31-03-2003)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 31-03-03 22:16

Knud Berggreen wrote:

> Færdselslovens §§ 21, 22 og 23
> http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20010071229-REGL

Kanon, tusind tak. Lige hvad jeg manglede.

--
Martin L. Johansen
Gør en god handel på http://shop.tux3do.com/
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Hans Joergensen (31-03-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 31-03-03 22:23

Knud Berggreen wrote:
> Færdselslovens §§ 21, 22 og 23
> http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20010071229-REGL

§21,

ja, men hvis man holder sig til højre for striben, så overhaler man
stadig venstre om den til højre for sig, og overhaler i princippet
ikke ham i banen til venstre.

Dette kan til tider godt lade sig gøre samtidlig med at man holder
tilstrækkelig afstand..

$22

Æh, hvor står der noget om MC og køre mellem rækker dér ?

$23

Der kan jeg heller ikke finde noget.. ?


// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Knud Berggreen (31-03-2003)
Kommentar
Fra : Knud Berggreen


Dato : 31-03-03 22:56

On 31 Mar 2003 21:23:26 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>Knud Berggreen wrote:
>> Færdselslovens §§ 21, 22 og 23
>> http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20010071229-REGL
>
>§21,
>
>ja, men hvis man holder sig til højre for striben, så overhaler man
>stadig venstre om den til højre for sig, og overhaler i princippet
>ikke ham i banen til venstre.
>
>Dette kan til tider godt lade sig gøre samtidlig med at man holder
>tilstrækkelig afstand..
>
>$22
>
>Æh, hvor står der noget om MC og køre mellem rækker dér ?

Ikke noget om rækker, men noget om at holde til højre:

"Når en foran kørende bliver opmærksom på, at en bagfra
kommende vil overhale til venstre, skal den pågældende holde
så langt til højre som muligt og må ikke øge hastigheden."


>$23
>
>Der kan jeg heller ikke finde noget.. ?

"1) umiddelbart foran eller i vejkryds, " og så er der lige
nogle undtagelser remset op.

Et lyssignal er som hovedregel i et vejkryds og vi taler jo
om opmarchbanen før lyssignaler

/Knud

Hans Joergensen (31-03-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 31-03-03 23:22

Knud Berggreen wrote:
>>$22
>>Æh, hvor står der noget om MC og køre mellem rækker dér ?
> Ikke noget om rækker, men noget om at holde til højre:
> "Når en foran kørende bliver opmærksom på, at en bagfra
> kommende vil overhale til venstre, skal den pågældende holde
> så langt til højre som muligt og må ikke øge hastigheden."

Ja, bilerne skal holde til højre når vi napper dem imellem rækkerne
(2cm til højre for striben)

>>$23
>>Der kan jeg heller ikke finde noget.. ?
> "1) umiddelbart foran eller i vejkryds, " og så er der lige
> nogle undtagelser remset op.

Med mindre trafikken går i samme retning i begge vejbaner, hvad den jo
typisk gør når man kører mellem rækkerne.

> Et lyssignal er som hovedregel i et vejkryds og vi taler jo
> om opmarchbanen før lyssignaler

Yeb.

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Martin (29-03-2003)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 29-03-03 17:48

Kanon brev Allan !!!!

Håber det virker.......

Martin

Allan Wisborg <fjerndetteaw@teamuniuqe.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b624jl$63b$1@news.cybercity.dk...
> Hejsa
>
> I min totale forargelse over de nye parkeringsregler i København har jeg
> forfattet et brev til Søren Pind.
> Det kan ses på http://www.tomgang.dk/parkering/
> Jeg agter at sende brevet til TV-Lorry, Amagerbladet, Søndagsavisen,
> www.LorteBy.dk og alle jeg ellers kan komme i tanke om.
>
> Allan
> TRX 850
>
>



David-off Morgenhår\~ (29-03-2003)
Kommentar
Fra : David-off Morgenhår\~


Dato : 29-03-03 18:57


"Allan Wisborg" skrev i en meddelelse news:b624jl$63b$1@news.cybercity.dk...
> Hejsa
>
> I min totale forargelse over de nye parkeringsregler i København har jeg
> forfattet et brev til Søren Pind.

Rigtigt godt brev.
Jeg vil nu opfordre alle til at skrive et brev til Søren Pind, da en masse
protester virker bedre end en.

Der er en ting jeg har tænkt på og det er 2 timers parkeringsområder som der
er næsten i det meste af Kbh. hvordan er reglerne lige for MC her??

Hygge

David-off Morgenhår(d) MC København



David-off Morgenhår\~ (29-03-2003)
Kommentar
Fra : David-off Morgenhår\~


Dato : 29-03-03 20:25


"David-off Morgenhår(d) MC Kbh" skrev i en meddelelse
news:b64mou$il1$1@sunsite.dk...>
> Der er en ting jeg har tænkt på og det er 2 timers parkeringsområder som
der
> er næsten i det meste af Kbh. hvordan er reglerne lige for MC her??
>

har lige fundet svaret selv.

Særlige parkeringsregler for solo motorcykler og solo EU-knallerter
a.. Der skal ikke indløses p-billet eller p-licens i Indre By eller i
2-timers zonen.

b.. Der er ubegrænset parkering uden brug af p-skive i
2-timers zonen samt i områder med lokal restriktion.

c.. Ifølge bekendtgørelse om parkering i Københavns Kommune § 1 stk. 3 er
det ikke tilladt at parkere i afmærkede parkeringsbåse samt afmærkede
parkeringsarealer, medmindre dette er tilkendegivet ved afmærkning.

d.. Det er tilladt for EU-knallerter at parkere i afmærket motorcykelbås.

> Hygge
>
> David-off Morgenhår(d) MC København
>
>



Steen Gruby (29-03-2003)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 29-03-03 21:44

On Fri, 28 Mar 2003 19:32:10 +0100, "Allan Wisborg"
<fjerndetteaw@teamuniuqe.dk> wrote:

Hej Allan.
>
>I min totale forargelse over de nye parkeringsregler i København har jeg
>forfattet et brev til Søren Pind.
>Det kan ses på http://www.tomgang.dk/parkering/
>Jeg agter at sende brevet til TV-Lorry, Amagerbladet, Søndagsavisen,
>www.LorteBy.dk og alle jeg ellers kan komme i tanke om.
>
Det er du sluppet meget flot fra
Værdigt, velformuleret og veldokumenteret.
Det kan kun afstedkomme respekt, også hos dem det er stilet til.
I forhold til det du har skrevet kan mit indlæg kun betragtes som et
"surt opstød".
Hvis nogen har lyst til at støtte sagen kan jeg kun anbefale en mail
til modtageren af din skrivelse der henviser til samme og støtter den.
Godt gået.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Anders Bystrup (31-03-2003)
Kommentar
Fra : Anders Bystrup


Dato : 31-03-03 15:10

"Allan Wisborg" wrote

> I min totale forargelse over de nye parkeringsregler i København har jeg
> forfattet et brev til Søren Pind.

Fremragende brev og research. Jeg vil straks følge trop og skrive et
selv. Og kan I andre så komme i gang med at gøre det samme så hr. Pind
kan få en opfattelse af os som værende flere end bare Allan

Mvh Anders

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste