Hej Kris!
Din far lyder som en meget fornuftig mand! Jeg er som genfødt MC'ist
selv blevet den glade ejer af en BMW R100RS '80 med 75k på måleren!
Jeg har følgende kommentarer:
1. Hvad er behovet? Små-ture søndag eftermiddag eller 2 personer +
pakkenelliker på 14-dages sommerferie til Italien??
2. Hvor stor er din far? En BMW er tung og bestemt ikke for nybegyndere!
3. Meld dig (eller din far) ind i BMW-klubben..bladet er fyldt med
"guldkorn"
4. Skal al service mm. klares på værksted eller kan/vil han "skrue"
selv?
5. BMW's gamle boksere er jo lavet til at holde og kan "lappes" sammen
uden brug af avanceret værktøj! Men de kræver "meget" vedligeholdelse:
Olieskift, stille ventiler, stramme kæde, osv. osv. (Ha, ha joke!!)
Denne vedligeholdelse løber hurtigt op, hvis den skal på værksted hver
gang!
6. Med den nuværende kurs på engelske pund vil jeg ikke anbefale de to
engelske firmaer, som dog er gode og profesionelle. Brug KR-Handel eller
firmaer i Tyskland.
7. Der er jo ikke meget krom på de gamle, men aluminiumet kan normalt
blot vaskes med AJAX.
8. Da de jo har en del vibrationer (har han prøvet én?) kan en del ting
(kåbe, pærer, instrumenter mm. tage skade i tidens løb.
9. Held og lykke med projektet....
Med venlig hilsen
John
> "Kris" <krka02ab@ student.cbs.dk> skrev i en meddelelse
> news:b5uoc3$cbp$1@sunsite.dk...
> > Hej!
> >
> > Min far kigger for tiden efter en motorcykel, og det skal absolut
være en
> > BMW. Hans prisniveau gør at det bliver en fra omkring 1980...
Hvordan er
> > omkostningerne ved at holde sådan en kørende og i fin stand?
> >
> > Mvh
> > Kristoffer
> >
> >
>
>
--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"