/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
HyperCharger spørgsmål
Fra : Martin


Dato : 25-03-03 14:57

Hajsa

Jeg går og leger lidt med tanken om at smide en küryakyn hypercharger på min
Yamahakker XVS650, men er lidt i tvivl. Har hørt at det ikke skulle være
"godt" for en mc der ikke er bygget til det og at man direkte kunne skade
den. Andre steder kan jeg læse, at folk der har smidt en sådan på deres
maskine er helt vildt glade for det og at det bl.a. giver mc'en i ret godt
boost m.m.

Er der nogen der har erfaring eller kendskab med dette eller et lign.
produkt som i vil dele med mig? Lige nu er jeg klar på at bestille een,
meeen hvis den tager skade af det finder jeg på noget andet sjovt, at smide
på i stedet for :)


Link til Küryakyn HyperCharger:

http://www.cruisercustomizing.com/detail.cfm?model_ID=34&Category_ID=15&manu
facturer_ID=16&product_ID=4086

Later
\Martin

Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/martin



 
 
Armand (25-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-03-03 23:51


Martin <martin@FJERN-SPAMnoerd.dk> skrev i en
news:8fZfa.45$mI2.6211@news000.worldonline.dk...
>
> Jeg går og leger lidt med tanken om at smide en küryakyn hypercharger på
min
> Yamahakker XVS650, men er lidt i tvivl. Har hørt at det ikke skulle være
> "godt" for en mc der ikke er bygget til det og at man direkte kunne skade
> den. Andre steder kan jeg læse, at folk der har smidt en sådan på deres
> maskine er helt vildt glade for det og at det bl.a. giver mc'en i ret godt
> boost m.m.
> Er der nogen der har erfaring eller kendskab med dette eller et lign.
> produkt som i vil dele med mig?

Grundlæggende er motoren konstrueret til at kunne holde til den oprindelige
ydelse, hvorved enhver mer-ydelse vil tære på holdbarheden.
Dertil skal siges at dette drejer sig om den ydelse man bruger(!), og for at
køre 110km/t på motorvejen skal man bruge den samme ydelse uanset hvor tunet
dyret er. Således kan man anskue at det kun er når man udnytter den ydelse
der ligger over den originale at der tæres på motoren, og selvom dét måtte
være nok så hård en belastning, så ér det overordnet set kun i kortere
perioder at men mer-belaster :-/

Når det så er sagt, så er jeg ærke revseren omkring tuning her i gruppen, og
mit hivedargument er at al tuning er spild af penge!
Man får aldrig pengene brugt på tuning hjem igen - Tuningsstumperne er svært
sælgelige som afmonteret brugte, og monteret vil man ikke kunne argumentere
sig til en mer-pris overfor en tilsvarende std. motorcykel (hvilken ville du
selv købe i morgen: En model der var tunet til +25HK og havde kørt et uvist
antal km dermed hhv. samme model i fuldstændig original stand, med samme
km-stand og til samme pris?
Kun ganske få ville vælge den tunede (og jeg skal her undlade at kommentere
vedkommendes fornuft!), og derved at denne ene(?) person vil være svær at
finde lige på det tidspunkt hvor man engang vil sælge, vil prislejet for den
tunede risikere at skulle ligge lavere end modsvarende std.model, for
overhovedet at være attraktiv

Investeringen (i tunings-stumper) vil således til enhver tid være givet
bedre ud ved at sælge modellen og efterfølgende bruge investerings-lysten
til at lægge oveni salgsindtægten og derved få sig en kraftigere model, som
om føje år
vil kunne sælges uden større afskrivning, i modsætning til den tunede :-|

Tuning er skam spændende og absolut en metode at custumize v.h.a.; men man
skal være helt afklaret med både udgifts og holdbarheds -problematikken
såvel som "total-økonomien" (tm by Jørund (R.I.P.)) !!!!

--
Armand.
(der tillige finder XVS'eren for et umage tuningsobjekt)





BLACK MAGIC Top Fuel~ (26-03-2003)
Kommentar
Fra : BLACK MAGIC Top Fuel~


Dato : 26-03-03 10:25


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:b5qn1f$9kb$8@news.cybercity.dk...
>
> Martin <martin@FJERN-SPAMnoerd.dk> skrev i en
> news:8fZfa.45$mI2.6211@news000.worldonline.dk...
> >
> > Jeg går og leger lidt med tanken om at smide en küryakyn hypercharger på
> min
> > Yamahakker XVS650, men er lidt i tvivl. Har hørt at det ikke skulle være
> > "godt" for en mc der ikke er bygget til det og at man direkte kunne
skade
> > den. Andre steder kan jeg læse, at folk der har smidt en sådan på deres
> > maskine er helt vildt glade for det og at det bl.a. giver mc'en i ret
godt
> > boost m.m.
> > Er der nogen der har erfaring eller kendskab med dette eller et lign.
> > produkt som i vil dele med mig?
>
> Grundlæggende er motoren konstrueret til at kunne holde til den
oprindelige
> ydelse, hvorved enhver mer-ydelse vil tære på holdbarheden.
> Dertil skal siges at dette drejer sig om den ydelse man bruger(!), og for
at
> køre 110km/t på motorvejen skal man bruge den samme ydelse uanset hvor
tunet
> dyret er. Således kan man anskue at det kun er når man udnytter den ydelse
> der ligger over den originale at der tæres på motoren, og selvom dét måtte
> være nok så hård en belastning, så ér det overordnet set kun i kortere
> perioder at men mer-belaster :-/
>
> Når det så er sagt, så er jeg ærke revseren omkring tuning her i gruppen,
og
> mit hivedargument er at al tuning er spild af penge!
> Man får aldrig pengene brugt på tuning hjem igen - Tuningsstumperne er
svært
> sælgelige som afmonteret brugte, og monteret vil man ikke kunne
argumentere
> sig til en mer-pris overfor en tilsvarende std. motorcykel (hvilken ville
du
> selv købe i morgen: En model der var tunet til +25HK og havde kørt et
uvist
> antal km dermed hhv. samme model i fuldstændig original stand, med samme
> km-stand og til samme pris?
> Kun ganske få ville vælge den tunede (og jeg skal her undlade at
kommentere
> vedkommendes fornuft!), og derved at denne ene(?) person vil være svær at
> finde lige på det tidspunkt hvor man engang vil sælge, vil prislejet for
den
> tunede risikere at skulle ligge lavere end modsvarende std.model, for
> overhovedet at være attraktiv
>
> Investeringen (i tunings-stumper) vil således til enhver tid være givet
> bedre ud ved at sælge modellen og efterfølgende bruge investerings-lysten
> til at lægge oveni salgsindtægten og derved få sig en kraftigere model,
som
> om føje år
> vil kunne sælges uden større afskrivning, i modsætning til den tunede :-|
>
> Tuning er skam spændende og absolut en metode at custumize v.h.a.; men man
> skal være helt afklaret med både udgifts og holdbarheds -problematikken
> såvel som "total-økonomien" (tm by Jørund (R.I.P.)) !!!!
>
> --
> Armand.
> (der tillige finder XVS'eren for et umage tuningsobjekt)
>
>
>
Armand...
Grundlæggende har du ret,- men.... det er nu kun et luftfilter der ser godt
ud.....*GG*
Jon



Martin (26-03-2003)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 26-03-03 19:54


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:b5qn1f$9kb$8@news.cybercity.dk...
>
> Grundlæggende er motoren konstrueret til at kunne holde til den
oprindelige
> ydelse, hvorved enhver mer-ydelse vil tære på holdbarheden.
> Dertil skal siges at dette drejer sig om den ydelse man bruger(!), og for
at
> køre 110km/t på motorvejen skal man bruge den samme ydelse uanset hvor
tunet
> dyret er. Således kan man anskue at det kun er når man udnytter den ydelse
> der ligger over den originale at der tæres på motoren, og selvom dét måtte
> være nok så hård en belastning, så ér det overordnet set kun i kortere
> perioder at men mer-belaster :-/

¤ Det var noget lig det jeg gerne ville høre :)

> Når det så er sagt, så er jeg ærke revseren omkring tuning her i gruppen,
og
> mit hivedargument er at al tuning er spild af penge!
> Man får aldrig pengene brugt på tuning hjem igen
[HAPS]

¤ Det er selvfølgelig en pointe. Jeg ser det nu ikke så meget som en
investering og er klar over at jeg nok ikke får de penge hjem igen, såen er
det bare med nogen af de skøre ting man (jeg) finder på at købe :)

[HAPS]
> Tuning er skam spændende og absolut en metode at custumize v.h.a
[HAPS]

¤ Ja jeg kommer nok ikke uden om, at det lige så meget er for at Custumize
at jeg overvejer købet - hvis ikke mere :)

Tak for sit svar! Jeg kan nu konstatere, at det på sin vis er at "kaste
penge ud af vinduet" men motoren tager ikke decideret skade af denne ændring
og det glæder mig at høre.

Later
\Martin



Armand (28-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-03-03 13:21


Martin <martin@FJERN-SPAMnoerd.dk> skrev i en
news:sHmga.815$mI2.114788@news000.worldonline.dk...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:b5qn1f$9kb$8@news.cybercity.dk...
> >
> [HAPS]
> > Tuning er skam spændende og absolut en metode at custumize v.h.a
> [HAPS]
>
> ¤ Ja jeg kommer nok ikke uden om, at det lige så meget er for at Custumize
> at jeg overvejer købet - hvis ikke mere :)

"Costumize" står jo ikke kun for krom og læderfrynser; men alment omkring
ejers tilretning til egne behov/opfattelser. Så selvom at det ikke er
således at man opfatter det til dagligt, så hører tuning derfor også under
costumize-begrebet!

--
Armand




Pierre Roland (26-03-2003)
Kommentar
Fra : Pierre Roland


Dato : 26-03-03 00:11

Jeg har selv en XVS 650 med et küryakyn hypercharger påsat og der har ikke
været nogle problemer og flere af mine bekendte har også selv fået det
monteret og uden problemer. MEN du skal ikke regne med at få så meget som
0,000000 HK mere ud af den.

Men du kan jo ringe til mig Martin du har jo mit nr.

Pierre Roland
Ombygget Dtag Star 650
"Martin" <martin@FJERN-SPAMnoerd.dk> skrev i en meddelelse
news:8fZfa.45$mI2.6211@news000.worldonline.dk...
> Hajsa
>
> Jeg går og leger lidt med tanken om at smide en küryakyn hypercharger på
min
> Yamahakker XVS650, men er lidt i tvivl. Har hørt at det ikke skulle være
> "godt" for en mc der ikke er bygget til det og at man direkte kunne skade
> den. Andre steder kan jeg læse, at folk der har smidt en sådan på deres
> maskine er helt vildt glade for det og at det bl.a. giver mc'en i ret godt
> boost m.m.
>
> Er der nogen der har erfaring eller kendskab med dette eller et lign.
> produkt som i vil dele med mig? Lige nu er jeg klar på at bestille een,
> meeen hvis den tager skade af det finder jeg på noget andet sjovt, at
smide
> på i stedet for :)
>
>
> Link til Küryakyn HyperCharger:
>
>
http://www.cruisercustomizing.com/detail.cfm?model_ID=34&Category_ID=15&manu
> facturer_ID=16&product_ID=4086
>
> Later
> \Martin
>
> Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/martin
>
>



Armand (26-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-03-03 15:24


Pierre Roland <pierre-roland@stofanet.dk> skrev i en
news:3e80e20a$0$4377$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Jeg har selv en XVS 650 med et küryakyn hypercharger påsat og der har ikke
> været nogle problemer og flere af mine bekendte har også selv fået det
> monteret og uden problemer. MEN du skal ikke regne med at få så meget som
> 0,000000 HK mere ud af den.

Nu har jeg så brugt tid på at kigge på link'et:
Hvad drejer det sig om? En afart af "ram-air"??

--
Armand.



Martin (26-03-2003)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 26-03-03 20:04


"Pierre Roland" <pierre-roland@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3e80e20a$0$4377$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Jeg har selv en XVS 650 med et küryakyn hypercharger påsat og der har ikke
> været nogle problemer og flere af mine bekendte har også selv fået det
> monteret og uden problemer. MEN du skal ikke regne med at få så meget som
> 0,000000 HK mere ud af den.

¤ Oki det lyder lækkert at der ikke har været nogle problemer med det. Men
jeg forstår ikke helt, at du siger at ydelsen ikke stiger. Synes jeg kan
læse det modsatte når jeg læser de "Accessory Reviews" der lidt nede på
siden hvis du følger linket?

Link: http://makeashorterlink.com/?T399239F3

¤ Nu skal det jo så lige siges, at jeg rent faktisk ikke fatter den
"tekniske del" bag det her produkt. Syntes bare det så fedt ud og læste en
del fede ting omkring det og tænkte... "hmmm såen een skal jeg da vist ha
:)"

> Men du kan jo ringe til mig Martin du har jo mit nr.

¤ Det kan du trygt regne med jeg gør og jeg håber stadig dit tilbud om at
jeg må kigge forbi står ved - du hører fra mig :)

Later
\Martin



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177604
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409260
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste