wheeler <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en
news:WkJfa.1292$n57.1200@news.get2net.dk...
>
> "lp" <lape82@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> > Det eneste problem med at, kan være når du skal have skilt forgaflen af,
> > hvor der sidder en skruge som sidder i bunden af forgaflen, hvor du så
> > skal have et eller andet ind i forgaflen for at holde imod. Det kan være
> > et simpelt stykke vinkeljern hvis du har sådan noget til rådighed.
> > LP
Jeg har normalt været ude for at skruen i bunden blot skal tages af medens
forgaffelfjederen stadig trykker på en "bundplade" hvorved der netop af
fjedertrykket holdes kontra på det gods hvori bundskruen er skruet. Og så
efter udført arbejde - altså skiftning af simmeringen - så bundskruen
iskrues når fjederen igen er i spænd. Sådan er det på min BMW og har som
nævnt været det på en del andre tidligere motorcykler.
>
> [KLIP]
> Med lidt øvelse kan det godt lykkes - ellers er trykluft genialt i denne
> sammenhæng
>
> Wheeler
> --
>
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65
>
>
Og på min Honda CB750 og BMW R60/6 har det da også været let at aftage
pakringen, efter af låseringen er aftaget, ved blot med hånden at nedføre
det nederste gaffelben med små ryk. Idet pakringen så "lyftes ud" via
sammenstød med ringene/cylindrene inde i forgaflen.
Gert Thorgersen