|
| Lime nålene?! GSX-R 250 Fra : Andrew |
Dato : 23-03-03 21:50 |
|
Hej
Jeg har haft min elskede GSX-R 250'er hos mekker og får den tilbage imorgen.
Jeg snakkede med mekkeren idag og spurgte om hvad det så var der var galt.
Motoren gik ujævnt, den ville ikke rigtig tage gassen, den startede UDEN
brug af choker og når man gassede op i frigear var den lang tid om at falde
ned i tomgangen igen.
Det var nålene der ikke lukkede ordentligt, eller noget i den stil (jeg har
IKKE det mindste styr på hvad det er). Men jeg har dog ladet mig fortælle af
bl.a. Dethlevsen at det er et hyppigt problem at nålene ikke slutter helt
tæt og derfor blir blandingen for fed...(?). Men hvorom alting er, så
forstod jeg det sådan at det var et helt nålesæt der skulle skiftes, men min
mekker (som er MEGET dygtig, jeg betvivler SLET ikke han kunnen, jeg vil
UDELUKKENDE prøve at forstå hvad det er for et indgreb han har lavet) siger
i telefonen at han "har limet dem". Den fik jeg ikke fat i, men ville ikke
holde ham ved telefonen på sådan en højhellig søndag aften, så jeg lod det
ligge uden en uddybende forklaring.
Men hvad vil det sige at han har "limet nålene fast"? Jeg troede at det var
hele sæt der skulle skiftes?
Jeg tænker jo straks, "hmmm, lim...holder det"??? og det er det jeg vil
spørge jer om...
Mvh Anders
| |
Andrew (23-03-2003)
| Kommentar Fra : Andrew |
Dato : 23-03-03 22:03 |
|
Og man synkronisere naturligvis kaburator og stiller blanding, ikke?!
Mvh Anders
> Hej
>
> Jeg har haft min elskede GSX-R 250'er hos mekker og får den tilbage
imorgen.
> Jeg snakkede med mekkeren idag og spurgte om hvad det så var der var galt.
> Motoren gik ujævnt, den ville ikke rigtig tage gassen, den startede UDEN
> brug af choker og når man gassede op i frigear var den lang tid om at
falde
> ned i tomgangen igen.
>
> Det var nålene der ikke lukkede ordentligt, eller noget i den stil (jeg
har
> IKKE det mindste styr på hvad det er). Men jeg har dog ladet mig fortælle
af
> bl.a. Dethlevsen at det er et hyppigt problem at nålene ikke slutter helt
> tæt og derfor blir blandingen for fed...(?). Men hvorom alting er, så
> forstod jeg det sådan at det var et helt nålesæt der skulle skiftes, men
min
> mekker (som er MEGET dygtig, jeg betvivler SLET ikke han kunnen, jeg vil
> UDELUKKENDE prøve at forstå hvad det er for et indgreb han har lavet)
siger
> i telefonen at han "har limet dem". Den fik jeg ikke fat i, men ville ikke
> holde ham ved telefonen på sådan en højhellig søndag aften, så jeg lod det
> ligge uden en uddybende forklaring.
>
> Men hvad vil det sige at han har "limet nålene fast"? Jeg troede at det
var
> hele sæt der skulle skiftes?
> Jeg tænker jo straks, "hmmm, lim...holder det"??? og det er det jeg vil
> spørge jer om...
>
> Mvh Anders
>
>
>
| |
GERT BO THORGERSEN (24-03-2003)
| Kommentar Fra : GERT BO THORGERSEN |
Dato : 24-03-03 01:35 |
|
Andrew <andvalen@post.tele.dk> skrev i en news:b5l6mi$i27$1@sunsite.dk...
> Hej
>
> Jeg har haft min elskede GSX-R 250'er hos mekker og får den tilbage
imorgen.
> Jeg snakkede med mekkeren idag og spurgte om hvad det så var der var galt.
> Motoren gik ujævnt, den ville ikke rigtig tage gassen, den startede UDEN
> brug af choker og når man gassede op i frigear var den lang tid om at
falde
> ned i tomgangen igen.
>
> Det var nålene der ikke lukkede ordentligt, eller noget i den stil (jeg
har
> IKKE det mindste styr på hvad det er). Men jeg har dog ladet mig fortælle
af
> bl.a. Dethlevsen at det er et hyppigt problem at nålene ikke slutter helt
> tæt og derfor blir blandingen for fed...(?).
Det med nålene der ikke lukker ordentlig kan jeg ikke rigtig blive klog på,
hvadder menes med det. Og ej heller limning af nålene.
I de alle de karburatorer jeg harbrugt på motorcykler, undtagen Weber DCOE,
har der været det at nålen sidder lidt løs i spjældet og derfor bliver
nålene af indsugningsluftenblæst overpå bagsiden af røret/topdysen som nålen
går ned i; den der stikker op i indsugningsrøret. Derved sker der slitage på
de to dele, og det i det felt/den del af nålen som oftest ligger ud for
topdysens kant. Derfor bliver blandingen langsom federe i det område man
bruger mest under kørselen, hvorfor man skifter nåle og topdyser. Man kan se
om drejningsrillerne på nålene er slidt ned. I manualen jeg havde til en
engelsk bil i1979 stod der at nålene skulle skiftes efter 20.000 km.
Men altså for karburatorer hvor nålene sidder fast, så de ikke rører
topdysen skerder jo ikke den slitage der giver federe blanding.
Men hvorom alting er, så
> forstod jeg det sådan at det var et helt nålesæt der skulle skiftes, men
min
> mekker (som er MEGET dygtig, jeg betvivler SLET ikke han kunnen, jeg vil
> UDELUKKENDE prøve at forstå hvad det er for et indgreb han har lavet)
siger
> i telefonen at han "har limet dem". Den fik jeg ikke fat i, men ville ikke
> holde ham ved telefonen på sådan en højhellig søndag aften, så jeg lod det
> ligge uden en uddybende forklaring.
>
> Men hvad vil det sige at han har "limet nålene fast"? Jeg troede at det
var
> hele sæt der skulle skiftes?
> Jeg tænker jo straks, "hmmm, lim...holder det"??? og det er det jeg vil
> spørge jer om...
>
> Mvh Anders
>
>
Gert Thorgersen
| |
|
|