/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
yzf med bulder ;o)
Fra : Brian W.


Dato : 22-03-03 17:31

Ja hvad kan jeg sige ... Jeg er en glad mand.. Idag /morges hentede jeg min
thunderace hjem ude fra Probike...
Jeg havde kørt den ud til bent( Probike) for at få gjort den gjort
forårsklar, og så var der jo lige den uheldige historie med de urskiver jeg
fik hjemfra norge.. bla bla... Nå men speedometer og omdrejningstæller er
ihvertfald justeret og indstillet så det passer.. Dejligt.. Koblingsvæsken
trængte oxo til at blive skiftet.. Det var knald sort, og der lå vidst oxo
lidt slam i skålen.. puhaa... Termostaten blev tjekket da jeg havde klaget
over at den ikke rigtig blev varm når jeg kørte, men den fejlede ikke noget,
så vi blev enige om at dække halvdelen af køleren til med en papplade.. skal
bare lige males sort her i disse kolde måneder, og så tager jeg den af igen.
Jeg skulle jo oxo ha dommen fra rullefeltet... hmm jaa altså Bent er jo
Honda mand, men alligevel syntes han den gik P.... godt... Vi havde jo oxo
konstateret at den har K&N filter og jetkit, Yoshimora slipon... Alt dette
gav et udslag af 134,2 hk på baghjulet.. Det er jeg skisme godt tilfreds
med... Skal nok scanne kurven ind når jeg får sat scanneren til....
kurverne så oxo fine ud, så den kan ikke køre bedre end den gør...
Jeg er klar til endnu en Sæson.. med løftet venstre hånd vi ses der
ude

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman




 
 
wheeler (22-03-2003)
Kommentar
Fra : wheeler


Dato : 22-03-03 17:45


"Brian W." <Brian.wX@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

....dække halvdelen af køleren til med en papplade.. skal
> bare lige males sort her i disse kolde måneder

Husk nu det skal være en "de-lux" papkasse!


Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65



finn sander (22-03-2003)
Kommentar
Fra : finn sander


Dato : 22-03-03 17:52

> over at den ikke rigtig blev varm når jeg den fejlede ikke noget,
> så vi blev enige om at dække halvdelen af køleren til med en papplade..
skal
> bare lige males sort her i disse kolde måneder, og så tager jeg den af
igen.
--------------------------
Hvis det skal værre helt rigtig så skal man lave et rundt hul i den "plade"
man dækker køleren af med , altså ikke neget med at lukke halvdelen..dvs.
større plade med hul i !

FS--- Med elektrisk vandpumpe ( om en mrd) ud med std. for bedre flow, + Z
flow i køleren.




Henrik Nielsen - Rap~ (22-03-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 22-03-03 19:32

Tillykke med at du har fået den på gaden. Så kan det vist ikke vare længe
før vi mødes "derude"

Ses

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Peter Jakobsen (23-03-2003)
Kommentar
Fra : Peter Jakobsen


Dato : 23-03-03 00:48


"Brian W." <Brian.wX@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:3e7c8fcd$0$29547$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Ja hvad kan jeg sige ... Jeg er en glad mand.. Idag /morges hentede jeg
min
> thunderace hjem ude fra Probike...
> Jeg havde kørt den ud til bent( Probike) for at få gjort den gjort
> forårsklar, og så var der jo lige den uheldige historie med de urskiver
jeg
> fik hjemfra norge.. bla bla... Nå men speedometer og omdrejningstæller er
> ihvertfald justeret og indstillet så det passer.. Dejligt.. Koblingsvæsken
> trængte oxo til at blive skiftet.. Det var knald sort, og der lå vidst oxo
> lidt slam i skålen.. puhaa... Termostaten blev tjekket da jeg havde
klaget
> over at den ikke rigtig blev varm når jeg kørte, men den fejlede ikke
noget,
> så vi blev enige om at dække halvdelen af køleren til med en papplade..
skal
> bare lige males sort her i disse kolde måneder, og så tager jeg den af
igen.
> Jeg skulle jo oxo ha dommen fra rullefeltet... hmm jaa altså Bent er jo
> Honda mand, men alligevel syntes han den gik P.... godt... Vi havde jo oxo
> konstateret at den har K&N filter og jetkit, Yoshimora slipon... Alt dette
> gav et udslag af 134,2 hk på baghjulet.. Det er jeg skisme godt tilfreds
> med... Skal nok scanne kurven ind når jeg får sat scanneren til....
> kurverne så oxo fine ud, så den kan ikke køre bedre end den gør...
> Jeg er klar til endnu en Sæson.. med løftet venstre hånd vi ses der
> ude
>
Tillykke *g*

Jeg får min igen fra Finn Villadsen på tirsdag, så er jeg også spændt på
hvad hans trylleri har gjort...


--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000 THUNDERACE
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !



Armand (23-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-03-03 17:47


Brian W. <Brian.wX@mail1.stofanet.dk> skrev i en
news:3e7c8fcd$0$29547$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
> ..............Termostaten blev tjekket da jeg havde klaget
> over at den ikke rigtig blev varm når jeg kørte, men den fejlede ikke
noget,
> så vi blev enige om at dække halvdelen af køleren til med en papplade..

Jeg husker desværre ikke om du ikke har været med igennem møllem omkring
YZF-termostaten, så hér komme den lige endnu engang:
Std. termostaten er af tropisk dimensionering og bør skiftes til en alm.
88(?) graders!
På et tidspunkt nævnte én at den matchede med CBR 600; men dét kan jeg ikke
se bekræftet i MC-Nøglen :-/

--
Armand.



Peter Jakobsen (23-03-2003)
Kommentar
Fra : Peter Jakobsen


Dato : 23-03-03 20:44


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:b5krq1$2695$1@news.cybercity.dk...
>
> Brian W. <Brian.wX@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> news:3e7c8fcd$0$29547$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> >
> > ..............Termostaten blev tjekket da jeg havde klaget
> > over at den ikke rigtig blev varm når jeg kørte, men den fejlede ikke
> noget,
> > så vi blev enige om at dække halvdelen af køleren til med en papplade..
>
> Jeg husker desværre ikke om du ikke har været med igennem møllem omkring
> YZF-termostaten, så hér komme den lige endnu engang:
> Std. termostaten er af tropisk dimensionering og bør skiftes til en alm.
> 88(?) graders!
> På et tidspunkt nævnte én at den matchede med CBR 600; men dét kan jeg
ikke
> se bekræftet i MC-Nøglen :-/
>
> --
> Armand.
>
Nu har jeg jo den samme mc, og synetes også at den krøb lidt langsomt op på
temperaturskalaen, når man kørte, så jeg læste lige lidt i Haynes...

Thermostat opening temperature = 69 - 73 grader celcius
Cooling fan cut-in temp = 102-108 grader celcius

hvis man holder for rødt længe nok kommer min da tæt på de 100 grader, og
ventilatoren er startet et par gange i et kryds, så det er vel ok ???


--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000 THUNDERACE
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !



Armand (24-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-03-03 17:22


Peter Jakobsen <pjakob-sletdette-@teliamail.dk> skrev i en
news:3e7e0e58$0$4355$d40e179e@nntp03.dk.telia.net...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
> news:b5krq1$2695$1@news.cybercity.dk...
> > Jeg husker desværre ikke om du ikke har været med igennem møllem omkring
> > YZF-termostaten, så hér komme den lige endnu engang:
> > Std. termostaten er af tropisk dimensionering og bør skiftes til en alm.
> > 88(?) graders!
> >
> Nu har jeg jo den samme mc, og synetes også at den krøb lidt langsomt op

> temperaturskalaen, når man kørte, så jeg læste lige lidt i Haynes...
>
> Thermostat opening temperature = 69 - 73 grader celcius
> Cooling fan cut-in temp = 102-108 grader celcius
> hvis man holder for rødt længe nok kommer min da tæt på de 100 grader, og
> ventilatoren er startet et par gange i et kryds, så det er vel ok ???

Hvis der var fri passage i kølesystemet ville kølevandet aldrig komme bare
tilnærmelsesvis op på den temperatur, der bl.a. af slitage og
okonomi -mæssige hensyn er normen. Derfor er der skudt en "varmereguleret
prop" á termostaten inde i systemet!
Man kan sige at hvor ventilatoren er til for at kølevandet ikke skal blive
for varmt, er termostaten til for at kølevandet ikke skal forblive for
koldt!
At ventilatoren sætter ind ved givne stop'n go lejligheder flytter ikke på
den almene driftstemperatur - Dét er termostaten der står for det!

Jeg har lige dobbeltchecket i de originale manualer til hhv. min tidligere
GPZ900 og Lillefrøen, og i begge nævnes åbningstemp. for termostaten på
80° - 84°, så din ligger sådan ca. 10° for lavt - Og dét er, som tidligere
nævnt, en typefejl på YZF'erne!

--
Armand.






Henrik H. Jensen (28-03-2003)
Kommentar
Fra : Henrik H. Jensen


Dato : 28-03-03 16:13

Armand wrote:
>
> Jeg har lige dobbeltchecket i de originale manualer til hhv. min
> tidligere GPZ900 og Lillefrøen, og i begge nævnes åbningstemp. for
> termostaten på 80° - 84°, så din ligger sådan ca. 10° for lavt - Og
> dét er, som tidligere nævnt, en typefejl på YZF'erne!

Nu har jeg flere gange set dig og andre nævne at YZF'erne pga deres
asiatiske oprindelse skulle være monteret med en termistat der "åbner
tidligere end normalt". Det kan jeg sgu ikke helt forstå - termostaten åbner
vel ved den temperatur som yamaha mener er tilstrækkelig/ønskværdig for
motoren ? denne temperatur er vel den samme i dk som i jp ?

På samme forstår jeg heller ikke idéen med at tildække køleren med pap eller
lignende, hvis man vil have højere motortemperatur er det vel kun
termostatventilen der er interessant. Men igen: har producenterne ikke
designet deres cykler til at køre med optimal temperatur ?


--
En glad Henrik Jensen på en spindende ThunderCat
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=74



Armand (29-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-03-03 00:40


Henrik H. Jensen <hj@cdm.dk> skrev i en news:b61oqe$jo2$1@sunsite.dk...
> Armand wrote:
> >
> > Jeg har lige dobbeltchecket i de originale manualer til hhv. min
> > tidligere GPZ900 og Lillefrøen, og i begge nævnes åbningstemp. for
> > termostaten på 80° - 84°, så din ligger sådan ca. 10° for lavt - Og
> > dét er, som tidligere nævnt, en typefejl på YZF'erne!
>
> Nu har jeg flere gange set dig og andre nævne at YZF'erne pga deres
> asiatiske oprindelse skulle være monteret med en termistat der "åbner
> tidligere end normalt". Det kan jeg sgu ikke helt forstå - termostaten
> åbner vel ved den temperatur som yamaha mener er tilstrækkelig/ønskværdig
> for motoren ? denne temperatur er vel den samme i dk som i jp ?
> .......................har producenterne ikke
> designet deres cykler til at køre med optimal temperatur ?

Tjaeh :-/

Det ér sgu' da mærkeligt at lige dén termostat er 10° lavere åbnende end
alle andre (incl. hele autobranchen!), og når sagen er så grel at ejere
studser over at termometeret dårligt kommer op i driftsområdet så ér der jo
tydeligvis en forskel!

Og ligesom at man kan købe en varmere vinter-termostat til bilen, så er det
jo relavant at der findes en koldere "trope"-termostat :-/

> På samme forstår jeg heller ikke idéen med at tildække køleren med pap
> eller lignende, hvis man vil have højere motortemperatur er det vel kun
> termostatventilen der er interessant.

Hørt!

--
Armand.
(revser af lavteknologiske kølingsløsninger, der lige har fremstillet sig en
absolut lavteknologisk men virkningsfuld "jap.drosling tampering")





Peter Aagaard (25-03-2003)
Kommentar
Fra : Peter Aagaard


Dato : 25-03-03 00:01

Peter Jakobsen wrote:
[KLIP noget om temperatur og termostater]

Jeg er godt nok noget missundelig på den model du har der, må man spørge
hvad du i sin tid gav for den ?
Det er et utroligt flot billed du har på din id.

Mvh. Peter



Peter Jakobsen (25-03-2003)
Kommentar
Fra : Peter Jakobsen


Dato : 25-03-03 07:36


"Peter Aagaard" <peter@yougotit.dk> wrote in message
news:3e7f8dee$0$42665$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Peter Jakobsen wrote:
> [KLIP noget om temperatur og termostater]
>
> Jeg er godt nok noget missundelig på den model du har der, må man spørge
> hvad du i sin tid gav for den ?
> Det er et utroligt flot billed du har på din id.
>
> Mvh. Peter

Jamen tak skal du have *s*. Men det er nu et modelfoto fra Yamaha, min egen
har en lidt anden udstødning, men ellers er det samme cykel...
Jeg gav 128000 for en '2000 der har gået 12000...


--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000 THUNDERACE
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !




Peter Aagaard (26-03-2003)
Kommentar
Fra : Peter Aagaard


Dato : 26-03-03 01:21

Peter Jakobsen wrote:
> "Peter Aagaard" <peter@yougotit.dk> wrote in message
> news:3e7f8dee$0$42665$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Peter Jakobsen wrote:
>> [KLIP]
> Jamen tak skal du have *s*. Men det er nu et modelfoto fra Yamaha,
> min egen har en lidt anden udstødning, men ellers er det samme
> cykel...
> Jeg gav 128000 for en '2000 der har gået 12000...

Hvornår stoppede produktionen af den ? den sidste jeg kan finde i mc-revyen
er fra 98 og der er prisen 175.000,-
Jeg har set en ny 2000 model der står til 160.000, så det må da være en
rimelig billig pris eller hva' ?

Mvh. Peter



Peter Jakobsen (26-03-2003)
Kommentar
Fra : Peter Jakobsen


Dato : 26-03-03 09:05


"Peter Aagaard" <peter@yougotit.dk> wrote in message
news:3e80f254$0$42595$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Peter Jakobsen wrote:
> > "Peter Aagaard" <peter@yougotit.dk> wrote in message
> > news:3e7f8dee$0$42665$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >> Peter Jakobsen wrote:
> >> [KLIP]
> > Jamen tak skal du have *s*. Men det er nu et modelfoto fra Yamaha,
> > min egen har en lidt anden udstødning, men ellers er det samme
> > cykel...
> > Jeg gav 128000 for en '2000 der har gået 12000...
>
> Hvornår stoppede produktionen af den ? den sidste jeg kan finde i
mc-revyen
> er fra 98 og der er prisen 175.000,-
> Jeg har set en ny 2000 model der står til 160.000, så det må da være en
> rimelig billig pris eller hva' ?
>
> Mvh. Peter
>
Produktionene stopppede i 2001, og nyprisen i 2000 og 2001 var 160.000, og
det er et fund til pengene


--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000 THUNDERACE
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste