Hej Martin
Din far skal se efter om benzinen kan løbe fra benzinhanen, der er en trådsi
når den står på reserve og den sumper tit til, hvis den har samlet skidt i
tanken, der er også en si inden i benzinhanen som skal renses. Grunden til
at det kun var en enkel cylinder til at starte med er helt enkel, der er 2
udgange fra benzinhanen, en til hver karburator. Rens alt i benzinhanen,
eller køb en ny hos :
www.davidsilverspares.co.uk , den koster 18£ for en
spritny. Det er mit bud, men hvis det var hårde udsættere den begyndte med,
ville jeg også checke tændingstidspunktet, monteringspladen drejer let med
rundt, hvis værkstedet ikke har fået spændt de 2 M6 skruer ordentligt efter
justering af tændingstidspunktet.
Motoren er næsten identisk med denne model : Honda CB360/CB250G5, blot er
motoren revideret og har kun 5 gear og en 2i1 udstødning (hvis den vel at
mærke er helt original)
Hvis det er en CB360 (nogle kalder dem CB360T), så er jeg temmeligt godt
bekendt med modellen og kan kontaktes nærmere vedrørende tekninske
specifikationer og lign. via email.
mvh Gunnar
DMCN #400
tidligere : 2 * CB250G5; 1 * CB360
nu : Suzuki GS750D; Honda CB750 K0;
CB360 (endnu, er til salg)
"Martin Schjoldager" <f.u.c.k_htx@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:995te8$cp5$1@sunsite.dk...
>
> Min far købte for 7 måneder siden en honda cd 360t for 11.000, en gammel
> cykel men den kørte godt, og standen var fantastisk. Men kort tid efter
> opstår problemerne:
>
> Efter købet kører han hjem (40 km) på prøveplader, turen forløber uden
> problemer. Kort tid efter kører han den til den lokale mc forhandler for
at
> få den klargjort til syn, og der bliver foretaget et eftersyn (stillet
> karburator osv.). cyklen bliver synet. Et par dage efter kører han en tur,
> da han har kørt ca. 50km begynder den ene cylinder at sætte ud i længer
tid
> (langt tid ca. ½min) hvorefter en kommer lidt igen og sætter så ud igen.
Der
> bliver ringet efter falk, cyklen bliver stillet ved mc forhandleren, hvor
> han fortæller hvad der er sket. De laver den så, desværre kan vi ikke
huske
> hvad der blev lavet, karburator blev iverfald renset og justeret. I alt en
> rab. til 5000kr.
>
> Så kører han ca. 20km og det samme opstår, den bliver kørt hjem. Cyklen
kan
> stadig starte, men slår nogle gange kun i gang på en cylinder. Men lige
> pludselig vil den ikke starte, men begge tændespoler gnister.
>
> Hvad kan det være?
>
>
>
> Martin Schjoldager
>
> CB 500F 76
>
>